    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czym grzac najtaniej
    Date: Mon, 9 Nov 2009 15:04:36 +0100

    news:hd8mmg$lnq$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Sorki ale się nie moge powstrzymac od dosadnego komentarza ale tak to tłumaczą
    > w sklepach tępogłowym jednojajajowym krawaciarzom po studiach marketingowych.
    > To niepara oddaje ciepło lecz gorace spaliny. Przecież najpierw obniżamy
    > temperaturę spalin i dopiero pojawia siępara a nie na odwrót. Para wodna jest
    > jedynie efektem ubocznym obniżenia temperatury spalin mającym kwaśny odczyn.

    Żle się wyraziłem. Nie para lecz ciecz jaką jest kondensat. Para jest zawsze.
    I ten kondensat powstaje dopiero po ostudzeniu spalin na wskutek pobrania z
    uwięzionej w nich energii.
    Więc nie należy sądzić że energię oddaje kondensat bo pojawia się jako produkt
    wtórny po pobraniu energi ze spalin.

    Marek