    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 8 Mar 2021 08:03:34 -0800 (PST)
    Subject: Re: Czym się grzać....jak nie gazem?
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 8 marca 2021 o 09:26:46 UTC+1 sirapacz napisał(a):
    > Przeczytałem, że nieuchronnie zbliża się czas uwolnienia cen gazu (a
    > potem i prądu) dla nas - szaraczków.
    >
    > Planuję zamontować fotowoltaikę by skompensować prąd... a gaz? Rocznie
    > wydaję ok 5-6k na ogrzewanie (2 piece i 2 kuchnie gazowe). Jak ceny
    > zrównają się ze stawkami dla firm (a tak straszą w gazecie) to wyjdzie
    > 10-12k... trochę straszno. Mam co prawda piec węglowy ale nie zamierzam
    > go używać (wygoda i kręgosłup są wystarczającymi powodami).
    >
    > Co pokryje tak duże zapotrzebowanie na energię? Walić więcej PV? 10kWp
> [...]
    Za komuny był taki dowcip. Zebranie w fabryce po jakiś małych zamieszkach. Sekretarz
    pyta robotników co palą? Klubowe i Giewonty słyszy z sali. Dopytuje co będą palili
    jak im ceny na Giewonty i klubowe podniosą? Sporty słyszy w odpowiedzi. A jak na
    Sporty też podniosą cenę to co będą palili, drąży temat komisarz. To ktoś
    odpowiedział że komitety. Kilowatogodzina w Bełchatowie coś koło dwudziestu groszy
    kosztuje. Jeśli na rachunku dostaje cena za kilowatogodzinę 65 groszy to mam prawo
    uważać że zarobek dla producenta i dystrybutora jest godziwy a nawet trochę za
    wysoki. Mało jest interesów w których cena końcowa jest ponad trzy razy wyższa od
    kosztów materiału. Jeśli zaczną bez opamiętania podniecić ceny na to o czym napisałeś
    to ja bym proponował nowoczesne palenie komitetów. Nowoczesne bo bez wychodzenia na
    ulicę. Na początek wstrzymanie się od płacenia za prąd albo coś innego powszechnie
    używanego, ale takiego nad czym władze zwierzchnią ma rząd. Bardzo stara zasada mówi
    że jeśli nie można osiągnąć kompromisu to zawsze wygrywa silniejszy. W przypadku
    protestu w którym zaprotestowało by 85% zainteresowanych to ludzie byli by silniejsi.