    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czym się grzać....jak nie gazem?
    Date: Thu, 11 Mar 2021 18:12:34 +0100
    <s27his$f6j$1$Janusz@news.chmurka.net> <s27n80$nh8$1@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <s28mos$t6o$1@dont-email.me> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <s28sv2$pc5$1@dont-email.me>
    <a...@g...com>
    <s29s5s$a5m$2@dont-email.me>
    <b...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <5...@g...com>

    W dniu 11.03.2021 o 03:29, ptoki pisze:
> [...]

    nie wiem czy LOL. Tydzień temu napisałem ze miałem niskie rachunki w
    mieszkaniu 40m, bez ocieplenia, teraz że mam niskie w mieszkaniu 60m z
    lekkim ociepleniem. Kto się kapnął po tygodniu ze czyta bez zrozumienia
    ręka w górę!
    Nie interpoluję na dom. Kolega pyta czym jak nie gazem. odpowiedziałem,
    że najsensowniej gazem, ale mniejszą powierzchnię. może się okazać że w
    horyzoncie wielu lat, taniej będzie zmienić dom na mieszkanie i mieć to
    w dupie ile kosztuje gaz, węgiel, prąd, pelet...
    Dyskusje ze mną są trudne, bo jak małe dziecko zadaję pytanie dla czego
    i domagam się odpowiedzi. jak pyskate dziecko nie uznaję odpowiedzi - bo
    to wszyscy wiedzą, bo ja pracuję w tym biznesie 30 lat itp.
    Na starym mieszkaniu, piętro niżej nikt nie mieszkał i zamarzły rury. to
    jest fakt i argument. ktoś tu pisał że jego zdaniem temperatura w
    starych blokach nie spada poniżej iluś tam stopni? tam była temperatura
    w okolicach zera, a moja podłoga w łazience co zimę miała 12 stopni.

    cytuję:
    nigdy tak nie napisałem i brakiem kultury osobistej jest posądzanie
    kogoś o takie opinie. wystarczyło zapytać czy tak myślę. bo teraz
    _wygląda na to_, że TY musisz sobie dorobić ideologię do tego że jednak
    było warto budować dom za furę pieniędzy, w miarę tanio ogrzewać setki
    metrów, a można to było ogarnąć mieszkaniem.
    Ja czytam grupę bo sam chciałby mieć/wybudować dom. ale jak pomyślę ze
    aby to osiągnąć musiałbym zapierdzielać w robocie jak mrówka, spłacać
    jakiś kredyt, martwić się o dojazdy.... nie. w moim przypadku to się
    raczej nie uda. I to nie chodzi o brak kasy, tylko o samo poczucie, po
    kija JA mam płacić za spełnienie tych samych potrzeb więcej, jak mogę
    mniej. a ja mam wyjątkowo małe potrzeby. Zresztą Wy też, ale to już nie
    ma związku z grupą budowlaną. upraszczając: wielu z Was w domu musi mieć
    zajebiście stałą temperatuę, krzywe pogodowe, bufory żeby piec nie
    taktowa. w domu. ale już na podwórku, w autobusie, pracy, szkole -
    poziom akceptacji temperatury jest o niebo większy.

    masz racje - nic nie wniosły. nie dowiedziałem się jaka częstotliwość
    załączania i wyłączania kotła gazowego jest dobra jaka zła. nie w sensie
    za dużo, za mało tylko cyfry. teaz ze zdziwieneim widzę że panele mogą
    być lepsze od żeberek. to chyba dobrze, ale to Wam się światopogląd
    zmienił, nie mnie.

    > LOL. Przeciez go sasiedzi grzeja :)
    > Jak tak to nie ma sensu dyskutowac...
    sens będzie, jeśli zaczniesz czytać mnie, a nie doklejać się do opinii
    innych na mój temat. pisałem ze jedno z mieszkań mam skrajne. 3 ściany
    na podwórko, jeden pokój ma wspólną ścianę z sąsiednim mieszkaniem,
    przedpokój+łazienka - na klatkę schodową. na klatce nie ma ogrzewania,
    zimą jak zawjeje - lezy śnieg. o zamarzniętych rurach przeczytałeś? Aby
    się oddzielić od sąsiadów, mam 10cm wełny na podłodze, sufit podwieszany
    20cm niżej. (warstwa powietrza stanowi izolacje, zrezygnowałem z pchania
    tam wełny). Argument na poparcie że to dobry wybór izolacji i ogrzewania
    - rachunek za gaz. Czy członkowie Waszych rodzin, Wasi bliscy którzy
    mieszkaja w blokach, płacą mniej? Zapytajcie. bo u mnie w okolicy raczej
    nie. a już na pewno nie, gdy mają ogrzewanie z miasta, bo to wchodzi dwa
    razy tyle.

    ToMasz