  • 1. Data: 2009-05-01 10:42:51
    Temat: Czym uszczelnic rure kanalizacyjna?
    Od: Piotr <s...@t...net.pl>

    Problem jak z anegdoty budowlanej. W swiezo wykonczonej lazience
    elektryk wieszal ostatni kinkiet. Przy tej okazji przewiercil biegnaca
    pionowo rure kanalizacyjna. Otwor jest dobrze widoczny, ma jakies 2-3
    mm srednicy. Rura jest szara, nie wiem, z czego wykonana. Czy da sie
    to jakos uszczelnic, zakitowac, zakleic, czy musze rozwalac sciane
    (nowo polozone plytki itd), zeby wstawic nowy kawalek rury?
    Pozdrawiam weekendowo :)
    Piotr

  • 2. Data: 2009-05-01 11:02:50
    Temat: Re: Czym uszczelnic rure kanalizacyjna?
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > to jakos uszczelnic, zakitowac, zakleic, czy musze rozwalac sciane
    > (nowo polozone plytki itd), zeby wstawic nowy kawalek rury?
    Da się. Zeskrob trochę tworzywa z rury i go podpal. Zdmuchnij płomień i powąchaj
    dymek. Jak będzie miał zapach świeczki albo zapach świeczki a w tle jeszcze
    jeden owocowy zapach to można zatopić dziurę lutownicą używając jako latki
    patyczka z polietylenu ( pachnie świeczka) lub polipropylenu ( ten drugi
    zapach). Jak dym ma zapach ostry i gryzący to łatka z PCV przyklejona na klej do
    rur z PCV. Takie patyczki można kupić i nazywają się spoiwem do spawania
    polietylenu lub polipropylenu.

  • 3. Data: 2009-05-01 19:03:09
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    kogutek <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    > ostry i gryzący to łatka z PCV przyklejona na klej do rur z PCV.
    > Takie patyczki można kupić i nazywają się spoiwem do spawania

    Szara rura kanalizacyjna to na 100% PVC będzie, nie ma co sprawdzać.
    A zakleić moim zdaniem wystarczy czymkolwiek: łatka z PVC albo nawet
    nasączonego klejem kawałka płótna klejona na klej do PVC, klej z
    glueguna, na upartego kawałek naklejonej w tym miejscu taśmy
    "Powertape" też by wystarczył.

    J.

  • 4. Data: 2009-05-02 09:25:54
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

> [...]
    > klej do
    > rur z PCV. Takie patyczki można kupić i nazywają się spoiwem do spawania

    Nie rób sobie jaj z człowieka.
    Szara rura pcv, zakelić czymkolwiek, byle szczelnie i trwale, choćby taśmą
    zbrojoną.
    --
    __________________________________________MAT_______

  • 5. Data: 2009-05-03 18:43:26
    Od: "qbi" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> napisał w
    wiadomości news:49fc11a9$1@news.home.net.pl...

    > Nie rób sobie jaj z człowieka.
    > Szara rura pcv, zakelić czymkolwiek, byle szczelnie i trwale, choćby taśmą
> [...]
    A nie prawda może być z PP (producent Magnaplast)

  • 6. Data: 2009-05-03 19:35:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jarek P. wrote:

    > Szara rura kanalizacyjna to na 100% PVC będzie, nie ma co sprawdzać.

    albo PP, bo obecnie odchodzi sie z jakiś ekologicznych względów od PCV

  • 7. Data: 2009-05-03 20:14:35
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:

    > albo PP, bo obecnie odchodzi sie z jakiś ekologicznych względów od
    > PCV

    Fakt, nieświadom byłem. Tak czy tak ciśnienia w tych rurach nie ma,
    więc cokolwiek co nie zejdzie od samego kontkatu z wilgocią IMO
    wystarczy. Osobiście dałbym w takim miejscu klej z glueguna (z
    czuciem, żeby od wewnętrznej strony nie wylazło) i/lub łatkę z taśmy
    powertape.

    J.

  • 8. Data: 2009-05-04 06:16:47
    Od: "hasz" <s...@p...wroc.pl>

    wkręć śrubkę

  • 9. Data: 2009-05-04 06:57:51
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Piszesz, że ma być trwała i równocześnie radzisz tasmę.
    Tasma może być trwała, jak gość owinie rurę dookoła kilkakrotnie, a jak
    przyklei łatkę to za parę lat bedzie mu się przypominać zaciekiem na ścianie
    + zapach, żeby wymienić na kolejną "trwałą".
    Jacek

  • 10. Data: 2009-05-04 07:41:04
    Od: "kogutek" <c...@v...pl>

    > wkręć śrubkę

    Dobry pomysł. Nierdzewna śrubka wkręcona na silikon. Tylko krótka musi być żeby
    się na niej nic nie wieszało.