    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czym uszczelnic szambo betonowe?
    Date: Mon, 13 Sep 2010 21:23:29 +0200

    Dnia 13-09-2010 o 19:12:29 Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    e20g2000vbn.googlegroups.com...

    > Biorac pod uwage zgodne z prawem oczyszczalnie drenazowe, gdzie i tak
    > wszystko wsiaka w grunt bez zadnych dodatkowych specjalistycznych
    > procesow to mozna uznac to za oczyszczalnie ;-)
    Mylisz się, jest komora w której następuje rozkład beztlenowy a później
    to idzie do rozsączu gdzie jest rozkład tlenowy.

    Ja mam poki co szambo -
    > oczyszczalnie, tyle, ze biologiczna. Sasiad dal sobie zrobic taka
    > wlasnie drenazowa.. Ale ta wersje "krotka" - z pakietami
    > rozsaczajacymi. Wymienili mu grunt na 3m wglab i na oko 5x3m na zwir.
    > Nie minelo pol roku i juz z tego smierdzi.
    Bo oszczędza na bakteriach, niestety trzeba dodawać je systematycznie
    a po leczeniu antybiotykiem musowo, no i patrzeć jakie środki
    do czyszczenia się używa.

    Nie wiem ktory madry
    > wymyslil, ze te ~45m3 zwiru "wessie" te 15-20m3 sciekow (mieszkaja tam
    > dwie rodziny) skoro ponizej byla glina, taka totalna, na ktorej kaluze
    > stoja po pare dni i nie wsiakaja.
    To ma źle zrobione bo ścieki wstępnie podczyszczone mają się mu natleniać
    na tym żwirze i zbierać w studzience zbiorczej na końcu, a on ma złoże
    zalane wtedy to nie działa.

    I zaplacil za to 10 tys pln (sic!) -

    No to nieźle go wpuścili :), ja mam biologiczną która mnie kosztowała
    niecałe
    8.5kzł, i mieści mi sie za domem 2m od granicy.

    --
    Pozdr
    JanuszK