    From: s_13 <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czym uszczelnic szambo betonowe?
    Date: Mon, 13 Sep 2010 12:20:18 -0700 (PDT)

    > Biorac pod uwage zgodne z prawem oczyszczalnie drenazowe, gdzie i tak
    > wszystko wsiaka w grunt bez zadnych dodatkowych specjalistycznych
    > procesow

    bo tu żadne specjalistyczne procesy nie są potrzebne, to jest po
    prostu najpierw beztlenowy, a potem tlenowy rozkład odpadów :-)

    > Ale bede w przyszlym roku zamienial na
    > oczyszczalnie, tyle, ze biologiczna.

    ... a tam świstak siedzi i zawija gówno w sreberka..., to działa tak
    samo, tylko jest spakietowane w jednym urządzeniu

    > Sasiad dal sobie zrobic taka
    > wlasnie drenazowa.. Ale ta wersje "krotka" - z pakietami
    > rozsaczajacymi. Wymienili mu grunt na 3m wglab i na oko 5x3m na zwir.
    > Nie minelo pol roku i juz z tego smierdzi.

    bo niepotrzebnie zrobili te 3 metry w głąb, tam nie ma szans na
    dotarcie wystarczającej ilości tlenu

    > za tyle mozna juz kupic porzadna oczyszczalnie biologiczna, z ktorej
    > woda mozna spokojnie chocby podlewac ogrodek.

    powodzenia... :-)
    jak byś nie zrobił tej oczyszczalni, to zawsze na początku masz
    zbiornik gnilny (nawet jak zintegrowany z pozostałą aparaturą) i jak
    źle to poskładasz, to będzie śmierdzieć, najczęstszą przyczyna jest
    puszczenie "ciagu" przez ten zbiornik, tego się NIE wentyluje, tam ma
    gnić przy braku tlenu, drugą sprawa jest przewymiarowanie zbiornika
    (ja miałem ten problem), ścieki w osadniku mają gnić około 3 dni (u
    mnie było 10) łatwo to policzyć, trzecim problemem, jest brak
    wentylacji (lub za słaba) drenażu, tam ma być przeciąg, wtedy jedyny
    zapach jaki się rozlega to coś w rodzaju wieczornej bryzy nad
    jeziorem :-)
    to wszystko unosi się ponad dach, a związki lotne dające smrodek
    rozkładają się w przeciągu kilku minut
    czasem jest problem z opadającymi prądami powietrza, które ten smrodek
    spychają po dachu do ziemi (jak tak miałem), tutaj tylko przedłużenie
    rury na dachu, albo odpowiedni filtr z wkładem biologicznym
    więc jeśli u sąsiada śmierdzi, to ma gdzieś skopana instalację... albo
    leje domestos do kanalizacji...
    nie łudź się, że twoja super duper technicznie zaawansowana
    oczyszczalnia załatwi sprawę,

    pozdrawiam
    s_13