  • 21. Data: 2024-01-02 13:34:47
    Temat: Re: Czynsz
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 2 stycznia 2024 o 11:49:14 UTC+1 Trybun napisał(a):

    > I dlatego się pytam o sens. I mnie odwołuj się do innych ale sam
    > odpowiedz z jakiej racji ja mieszkający sam czyścioszek mam płacić za
    > śmieci tyle, albo i więcej co liczna rodzinka unikających wody brudasów ?

    Sens tego był taki że statystycznie jedna osoba mieszkająca w mieszkaniu zużywa około
    4 m3 wody na miesiąc.
    Znając życie wody można realnie określić ile osób w danym mieszkaniu mieszka.
    I na tej podstawie naliczyć opłatę za śmieci od osoby. Oczywiście jest to jedna z
    metod stosowanych przez gminy u mnie na przykład naliczają opłatę od ilości osób
    którą zadeklaruje że mieszkają w danej nieruchomości.

  • 22. Data: 2024-01-02 15:34:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-01-2024 o 10:49, Trybun pisze:

    > I dlatego się pytam o sens. I mnie odwołuj się do innych ale sam
    > odpowiedz z jakiej racji ja mieszkający sam czyścioszek mam płacić za
    > śmieci tyle, albo i więcej co liczna rodzinka unikających wody brudasów ?

    Bo Polska to kraj oszustów, a to rozwiązanie uznano powszechnie za
    najskuteczniejsze.

  • 23. Data: 2024-01-06 12:01:10
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 02.01.2024 o 13:34, Kris pisze:

> [...]
    metod stosowanych przez gminy u mnie na przykład naliczają opłatę od ilości osób
    którą zadeklaruje że mieszkają w danej nieruchomości.

    Ale to wcale nie musi odpowiadać stanowi rzeczywistemu. Jak można gdy
    idzie o opłaty wrzucać wszystkich do jednego wora? U mnie na wsi logika
    jest tylko w opłatach za śmieci,  pozostałe to już zasługują tylko na
    miano urzędniczych matactw. Po raz któryś raz pytanie bez odpowiedzi,
    gdzie jest RPO?

  • 24. Data: 2024-01-06 12:01:49
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 02.01.2024 o 15:34, Cavallino pisze:

    > Bo Polska to kraj oszustów, a to rozwiązanie uznano powszechnie za
    > najskuteczniejsze.

    Kto uznał?, bo osobiście mógłbym się poczuć pokrzywdzony na takimi
    zasadami..

  • 25. Data: 2024-01-08 10:15:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-01-2024 o 11:01, Trybun pisze:

    > Kto uznał?, bo osobiście mógłbym się poczuć pokrzywdzony na takimi
    > zasadami..

    Dla jednostek prawa się nie stanowi.
    Wyprowadź się tam, gdzie Ci będzie lepiej i po sprawie.

  • 26. Data: 2024-01-08 15:34:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 6 stycznia 2024 o 12:01:55 UTC+1 Trybun napisał(a):

    > Kto uznał?, bo osobiście mógłbym się poczuć pokrzywdzony na takimi
    > zasadami

    Tu niedaleko mam miejscowość nadmorską.
    Od kwietnia do września wszyscy wszystko wynajmują turystom.
    Pewnie połowa tych wynajmów to na czarno bez paragonów itp.
    Więc rozliczenie w takiej miejscowości według zadeklarowanej liczby osób mija się z
    sensem.
    Według zużycia wody na szansę jakoś w miarę uczciwie ocenić ile osób w danej
    nieruchomości przebywało.
    I produkowało śmieci

  • 27. Data: 2024-01-08 15:40:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 6 stycznia 2024 o 12:01:55 UTC+1 Trybun napisał(a):

    > Kto uznał?, bo osobiście mógłbym się poczuć pokrzywdzony na takimi
    > zasadami..
    A dlaczego?
    Mieszkasz sam zużyjesz od 1 do 4 m3 wody płacić za śmieci za jedną osobę.
    Mieszkacie w trójkę zużyjecie 10 -14 m3 płacicie jak za trzy osoby

  • 28. Data: 2024-01-09 17:01:07
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 08.01.2024 o 15:34, Kris pisze:

> [...]
    sensem.
    > Według zużycia wody na szansę jakoś w miarę uczciwie ocenić ile osób w danej

    Ale co to ma do rzeczy, czyli uczciwa opłata za wykonanie określanej
    usługi. Urzędasy mają jakiś problem z wyegzekwowaniem ustalonych przez
    siebie przepisów to niech się bardziej postarają, ale to nie ma polegać
    że przy okazji okradają uczciwych.

  • 29. Data: 2024-01-09 17:02:07
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 08.01.2024 o 15:40, Kris pisze:

    > A dlaczego?
    > Mieszkasz sam zużyjesz od 1 do 4 m3 wody płacić za śmieci za jedną osobę.
    > Mieszkacie w trójkę zużyjecie 10 -14 m3 płacicie jak za trzy osoby

    A Tobie się podoba takie urzędnicze pójście na łatwiznę na którym tracisz?