    From: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czyste powietrze :)
    Date: Mon, 04 Mar 2019 12:40:30 +0100

    Sun, 3 Mar 2019 07:10:23 -0800 (PST), w
    <1...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Udowadniaj Sobie co tam chcesz ale tego jak jest to nie zmienisz
    > Jak rodzic przepije 500plus to do budżetu wróci z tego pewnie z 70% w postaci
    akcyzy, vatów i sratów

    Akurat wzrost konsumpcji alkoholu był minimalny, więc nic z tego.

    > Te rodziny to raczej auta 3-5 krotni tańsze kupują tak dla ścisłości

    Ano nie, kupują takie, aby rata wyniosła 500zł -- tak wynika z relacji
    właścicieli komisów.

    > W ciągu ostatnich 3 lat 4 nowe komisy samochodowe powstały u nas.
    > Choćbyś nie wiem jak zaklinał rzeczywistość to i tak jest tak że do zwiększenia
    popytu na używane auta 500plus sie przyczyniło

    Przecież o tym piszę -- 500+ najmocniej wpłynęło na gwałtowny wzrost importu
    starych aut. Co ciekawe -- tylko z Niemiec. Z innych kierunków praktycznie
    wcale.

    > A za PO to pogody latem nie było?
    > Lato 2017 roku bodajże- cały sierpień lało więc pogoda tu kluczowa nie jest
    > Koleżanka co ma pensjonat już teraz ma do połowy lipca miejsca porezerwowane-
    myślisz że ci od 500plus wierzą że im PIS pogodę latem zapewni?

    Oczywiśce, że była. Rekord padł bodajże w 2012 roku, potem w 2015 kolejny z
    powodu strachu przed zamachami.
    Od 20 lat rośnie liczba turystów wypoczywających nad Bałtykiem, ale tak samo
    wyjeżdżających poza kraj.
    http://wczasopedia.pl/files/KonferencjaTargi20161125
    .pdf
    (str. 20)

    > No i zarobiły biura podróży, linie lotnicze itp. i ludzie (Polacy) w nich pracujący

    Tak. Ale tylko prowizję.

    > Jak za 500 plus nakupią dzieciakom czekolad w Biedronce to wróci coś do budżetu w
    postaci podatków czy nie wroci?

    A jak wydadzą na alkohol to i większość wróci. Ale nie wydają.

    > I gwarantuję Tobie że inaczej te przepływy zinterpretuje expert w TVP a inaczej
    expert w TVN.

    Zdanie eksperta telewizyjnego interesuje mnie tak mało jak puste gadania typu
    "na pewno kupią polskie produkty, tak, na pewno tak będzie".
    Chyba, że tym ekspertem będzie facet, który taką analizę przygotuje.