    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czyszczenie komina przez kominiarza
    Date: Tue, 21 Oct 2014 14:45:09 +0200

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:b87740b9-b8a1-44d1-98ce-ba54c527518c@go
    oglegroups.com...

    > Przy 150m2 spora powierzchnia jest nie użytkowana w formie powierzchni
    > mieszkalnej. Jak jest piętro to ma się w domu klatkę schodową lub coś co
    > spełnia jej
    > funkcję.

    Dokładnie tak samo jak w przypadku mieszkań dwupoziomowych. A mieszkanie
    jednopoziomowe o tej powierzchni to odpowiednik domu parterowego - na
    korytarze "traci" się tyle samo.

    > Ma się pomieszczenia gospodarcze i może garaż.

    Tak samo jak mieszkając w mieszkaniu - potrzeba trzymania gdzieś
    nart/rowerów/opon zimowych/boksa dachowego czy deski surfingowej jest
    identyczna :-)
    Są mieszkania (duże) z pomieszczeniami gospodarczymi są takie które mają
    przypisany garaż lub tzw. komórkę lokatorską.

    > Jak odjąć te nieużytki mieszkaniowe to ze 150m2 zostanie 100 albo i mniej.

    Jak wyżej - skoro liczysz dom 120 + garaż 30 to należy to porównywać z
    mieszkaniem 120 + garaż 30. Obawiam się że z garażem obliczenia wyjdą
    jeszcze bardziej nie na korzyść mieszkania.

    > W tym co pozostaje po odjęciu nieużytków mieszkaniowych są z reguły dwie
    > łazienki i dwa WC.

    ROTFL.
    Jeszcze takiego domu ani mieszkania nie widziałem by na 150m2 były dwie
    łazienki i dwa WC.

    > Przydatne jak są dzieci. Przydatne przez kilka lat zanim się wyprowadzą.
    > Potem są zbędnym balastem tak jak pokoje w których mieszkały.

    Oczywiście i piszę o tym od lat. Inne domy/mieszkania są optymalne dla osób
    posiadających dzieci a inne dla dwójki samotnych emerytów. Ale to jest
    kwestia niezależna od wyboru dom czy mieszkanie.

    > Praktycznie człowiek najwięcej czasu spędza tam gdzie mieszka. Z drobnym
    > zastrzeżeniem. Najwięcej z tego czasu na mieszkanie spędza zajmując
    > powierzchnię > metr na dwa metry.

    Wiesz z pralni korzystam przez 2h w tygodniu czyli 1% czasu, ale jakoś nie
    wydaje mi się aby to pomieszczenie było 15 razy mniej ważne od sypialni w
    której spędzam 30% czasu. Dlatego takie pisanie to rozmywanie tematu. W
    końcu gdy śpię to jest mi zupełnie obojętne jaką powierzchnię ma moja
    sypialnia i czy jest stylowa. Sensowniejsze IMO jest skupienie się na tym
    jak i gdzie spędzamy nasz wolny czas czyli po odjęciu czasu "traconego" w
    pracy, we śnie czy na dojazdach.

    I tu się pojawia kolejna zaleta domu. Mam godzinę wolnego mogę wyjść do
    ogrodu. Przy mieszkaniu w centrum zanim dojadę do ogródka działkowego już
    stracę 15 minut, więc siedzę w mieszkaniu. Tak samo dzieci jak mają chwilę
    wolnego np. między szkołą a obiadem - mogą iść się bawić w ogrodzie. Nie
    muszę ich pilnować więc nie tracę czasu. Itd.

    Pozdrawiam
    Ergie