  • Data: 2014-10-22 12:54:31
    Temat: Re: Czyszczenie komina przez kominiarza
    Od: Kżyho <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-21 o 18:24, k...@g...com pisze:

    > W to co napisałeś nikt Ci nie uwierzy. Nawet ci co twierdzą że jest taniej.

    OK. Proszę bardzo. Skrótowe porównanie kosztów (w przeliczeniu na miesiąc).
    Kawalerka (mieszkanie spółdzielniane-własnościowe, 32 m2): czynsz 430 zł
    + 120 zł prąd + 30 zł gaz + 60 zł internet+telefon + 24 zł śmieci SUMA:
    664 zł/mies.

    Dom (165 m2): 50 zł podatek od nieruchomości, 270 zł prąd (cwu,
    gotowanie, pozostałe w domu), 100 zł woda, 80 zł internet+telefon, 24 zł
    śmieci
    W tym roku należałoby doliczyć jeszcze ogrzewanie prądem (mega drogie,
    ale poprzedni właściciel miał jakąś schizę gazową i dom był w gołych
    cegłach), w kwocie 416 zł/miesiąc, ale ten byt już zaraz przestanie
    istnieć, bo CO będzie duuuuużo tańsze w tym roku - na gazie i z
    ocieplonymi murami.
    Sumarycznie z elektrycznym ogrzewaniem: 524 zł + 416 zł = 940 zł
    Sumarycznie z CO na gaz (zakładam połowę kwoty ogrzewania elektrycznego,
    ale zapewne będzie mniej i spadnie koszt prądu, bo CWU będzie też
    gazowe): 524 zł + 208 zł = 732 zł

    Faktycznie, dom ciut drożej, ale zamiast 32 m2 na 11. piętrze wieżowca,
    hałasu za oknem od 3 pasmowej arterii, 20 minut poświęcanych codziennie
    na znalezienie miejsca do zaparkowania (a potem spacer przez pół
    osiedla) mam dom 165 m2, ogród, na działce jeszcze drugi domek wielkości
    tej kawalerki, miejsce do parkowania i 10 samochodów, nadal jestem w
    granicach miasta i mam normalną komunikację miejską 200 m od domu. Aha,
    mam też normalną drogę w kostce betonowej i chodniki, a przyszłe
    dzieciaki będą miały 400 m do szkoły nieruchliwą, prostą i osiedlową
    drogą. Da się? Da.
    Tylko trzeba trochę przysiedzieć i poszukać przez długie miesiące
    jakiejś sensownej oferty biorąc pod uwagę właśnie takie rzeczy jak
    lokalizację, komunikację, bliskość różnych instytucji jak np. szkoła,
    przedszkole itp.
    I akurat w przypadku gdy ktoś nadal chce być w mieście, to szukać po
    używanych domach, a nie działkach - bo działka w mieście zazwyczaj
    kosztuje niewiele mniej niż działka z już gotowym domem.

    Pzdr
    --
    /__/_* /