  • Data: 2010-12-06 09:52:07
    Temat: Re: Dachówka naturalna czy angobowana ?
    Od: januszgazda <j...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Gru, 12:59, "unet" <t...@W...gazeta.pl> wrote:
    > Witajcie,
    >
    > chce ulokowac pieniadze, co by nie tracily na lokacie w banku, w dachowke :). Ma
    byc ceramiczna,
    > kolor czerwony, esowka czy jak tam zwal holenderka...

    Bardzo słuszna decyzja, gdyż od trwałości dachu i fundamentu zależy
    "stopa zwrotu" twojej lokaty :)
    Przy dachówce zawsze kupuje się kilkanaście dachówek na zapas, by po
    30-50 latach móc uzupełnić popękane, lub połamane dachówki (tak było
    przy starych wypalanych ręcznie dachówkach, warto to robić i przy
    nowocześnie wyrabianej ceramice)
    Jeśli 4 zł na m2 daje dużą różnicę, a angoba kłoci się z twoim
    poczuciem estetyki, to kup więcej tej naturalnej dachówki i zostaw ją
    jako zapas. Zwróć natomiast uwagę na warstwy pod dachówka (ja jestem
    zwolennikiem pełnego deskowania) i porządne obróbki blacharskie i
    rynny (z miedzi lub tytan-cynku), gdyż to one są najbardziej
    eksploatowanym elementem dachu, unikając przy okazji kolorowych blach
    i plastików :)
    Jednym słowem dachówka w każdej postaci górą!!
    Pozdrawiam,
    Janek