  • Data: 2023-06-23 13:49:25
    Temat: Re: Darmowy prad z fotowoltaiki
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    piątek, 23 czerwca 2023 o 12:32:13 UTC+2 sirapacz napisał(a):
    > To zdanie się zgadza, reszta to bzdury.
    > Prąd z PV będzie znacznie tańszy.
    >
    > Różnica pomiędzy tym co płaciłeś a płacisz mając pv to twój 'zarobek' na
    > tej inwestycji.
    >
    > Ciężko mi oszacować dokładnie teraz bo PV uruchomiłem tuż przed
    > rozpoczęciem się wojny ale jak zobaczyłem ceny Energii na 2024 rok
    > (bodaj 1,25 nocna i 1,80 dzienna) to widzę, że inwestycja w PV zwróci mi
    > się radykalnie szybciej...
    >
    > Kupując szacowałem 7 lat - co jest dość przyzwoitym wynikiem a teraz...
    > musiałbym policzyć.... ale przy 8-10kkwh rocznie może się okazać, że
> [...]
    Węgiel sto dolców za tone. Gaz 15 groszy za kilowatogodzine. Oczywiście to ceny w
    kontraktach terminowych. Po skończeniu wojny gaz i węgiel stanieja. Przy okazji
    stanieje ropa. Pociagnie to za soba obmizki cen paliw odnawialnych takich jak pellet.
    Wielu twierdzi ze po wyborach złodziejski PiS zastapi uczciwa Platforma. Dobrze bo w
    oczach jej lidera widać uczciwość i chęć pomagania ludziom. Prad będzie po 60 groszy
    za kilowatogodzine bo będzie robiony z taniego węgla i taniego gazu. I całe twoje
    załozenia pojda się jebać jak wygra platforma czy jak ona się aktualnie nazywa. Poza
    tym w przyszłym roku unia kaze wprowadzić mozliwosci kupowania i sprzedawania pracy
    po cenach chwilowych. To beda ładował akumulatory jak prad będzie po 45 groszy za
    kilowatogodzine a w tańszej taryfie po 25 groszy. Akumulatorow mam tyle ze uciagną
    duzy klimatyzator robiacy za pompę ciepła. Kilowatogodzina ciepła z pracy będzie mnie
    kosztowała 6 groszy. Czy warto przy takiej cenie ogrzewania zakładac fotowoltaike.
    Chyba tylko dlatego zeby puszyć się przed sasiadem i wciskać mu kit ze prad ma się
    darmo. Oczywiście jak Tusk zostanie premierem to umożliwi wszystkim co maja
    fotowoltaike wybrać na najbliższe 50 lat czy chca sprzedawać prad czy magazynować w
    sieci. Amen