  • 1. Data: 2023-06-04 17:49:41
    Temat: Darmowy prad z fotowoltaiki
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Darmowy prad z fotowoltaiki nigdy nie będzie darmowy
    Dane
    Cena montażu instalacji 5kW według netu 25-35 tysięcy. Niech będzie 30 tysięcy.
    Uzysk według uzytkowników grupy na poziomie 80%.
    Jak włączyć nowa instalacje jak za dobre warunki nasłonecznienia to w pierwsza
    godzinę wyprodukuje 4kWh. Kazda kilowatogodzina będzie kosztowała 9 tysięcy. Po roku
    jak i stalacja wyprodukuje 4000kWh to kilowatogodzina z niej będzie kosztowała 7
    złotych i 50 groszy. Po dziesięciu latach cena pradu z takiej instalacji, wynikająca
    z amortyzacji inwestycji, będzie na poziomie dzisiejszej ceny kilowatogodziny z
    taryfy całodobowej. Warto dodać ze wartość instalacji po dziesięciu latach jest od
    dawna ujemna bo sprzedać się jej nie da a gdyby chcieć się jej pozbyć to trzeba
    zapłacić z 2000 złotych za demontaż i utylizację. Po jakie 16-18 latach i stalacja
    zacznie dawać prad trochę taniej niz miana go teraz najtaniej kupić w sieci. I mniej
    więcej taki czas (16-18 lat ) i szwabów amortyzują się instalacje fv. Było o
    falowniki ze jak się popsuje to grosze nowy kosztuje. Na allegro falowniki 5kW od
    2500 do 12000 złotych. Jak się popsuje po kilkunastu latach to rok instalacja będzie
    pracowała zeby odrobić nowy. Jakis wiejski głupek napisał ze instalacja jest lepsza
    od lokaty. Przy lokacie zostaje kapitał przy instalacji fv wartość jej spada do
    ujemnej w momencie przykręcenia paneli do dachu.

  • 2. Data: 2023-06-04 18:23:47
    Temat: Re: Darmowy prad z fotowoltaiki
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/06/2023 17:49, Zenek Kapelinder wrote:
    > Cena montażu instalacji 5kW według netu 25-35 tysięcy. Niech będzie 30 tysięcy.
    > Uzysk według uzytkowników grupy na poziomie 80%.

    80% czego?

    > Jak włączyć nowa instalacje jak za dobre warunki nasłonecznienia to w pierwsza
    godzinę wyprodukuje 4kWh. Kazda kilowatogodzina będzie kosztowała 9 tysięcy.

    Teraz pomyśl:
    Budujesz niewielki dom. Taki na 20-30 lat. Pierwsza doba noclegu
    kosztuje około 500tyś zł.

    Toż to się w ogóle nie opłaca!

    Logika sowiecka zawsze niezawodna.

  • 3. Data: 2023-06-04 18:46:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 4 czerwca 2023 o 18:24:05 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    > Teraz pomyśl:
    > Budujesz niewielki dom. Taki na 20-30 lat. Pierwsza doba noclegu

    Oj nie. To i was głowa radziecka a rozum jak u dziecka.

  • 4. Data: 2023-06-23 12:32:03
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Darmowy prad z fotowoltaiki nigdy nie będzie darmowy

    To zdanie się zgadza, reszta to bzdury.
    Prąd z PV będzie znacznie tańszy.

    Różnica pomiędzy tym co płaciłeś a płacisz mając pv to twój 'zarobek' na
    tej inwestycji.

    Ciężko mi oszacować dokładnie teraz bo PV uruchomiłem tuż przed
    rozpoczęciem się wojny ale jak zobaczyłem ceny Energii na 2024 rok
    (bodaj 1,25 nocna i 1,80 dzienna) to widzę, że inwestycja w PV zwróci mi
    się radykalnie szybciej...

    Kupując szacowałem 7 lat - co jest dość przyzwoitym wynikiem a teraz...
    musiałbym policzyć.... ale przy 8-10kkwh rocznie może się okazać, że
    zwrot będę miał w 4-5 lat.

    To oznacza, że za te 5 lat, oszczędności będą wygenerowane z instalacji
    która na siebie zarobiła a teraz daje czysty zysk. Gdyby nie wojna
    stałoby się to po 7-8 latach. Planowana żywotność jest 2-3x dłuższa.

  • 5. Data: 2023-06-23 13:49:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 23 czerwca 2023 o 12:32:13 UTC+2 sirapacz napisał(a):
> [...]
    > która na siebie zarobiła a teraz daje czysty zysk. Gdyby nie wojna
    > stałoby się to po 7-8 latach. Planowana żywotność jest 2-3x dłuższa.
    Węgiel sto dolców za tone. Gaz 15 groszy za kilowatogodzine. Oczywiście to ceny w
    kontraktach terminowych. Po skończeniu wojny gaz i węgiel stanieja. Przy okazji
    stanieje ropa. Pociagnie to za soba obmizki cen paliw odnawialnych takich jak pellet.
    Wielu twierdzi ze po wyborach złodziejski PiS zastapi uczciwa Platforma. Dobrze bo w
    oczach jej lidera widać uczciwość i chęć pomagania ludziom. Prad będzie po 60 groszy
    za kilowatogodzine bo będzie robiony z taniego węgla i taniego gazu. I całe twoje
    załozenia pojda się jebać jak wygra platforma czy jak ona się aktualnie nazywa. Poza
    tym w przyszłym roku unia kaze wprowadzić mozliwosci kupowania i sprzedawania pracy
    po cenach chwilowych. To beda ładował akumulatory jak prad będzie po 45 groszy za
    kilowatogodzine a w tańszej taryfie po 25 groszy. Akumulatorow mam tyle ze uciagną
    duzy klimatyzator robiacy za pompę ciepła. Kilowatogodzina ciepła z pracy będzie mnie
    kosztowała 6 groszy. Czy warto przy takiej cenie ogrzewania zakładac fotowoltaike.
    Chyba tylko dlatego zeby puszyć się przed sasiadem i wciskać mu kit ze prad ma się
    darmo. Oczywiście jak Tusk zostanie premierem to umożliwi wszystkim co maja
    fotowoltaike wybrać na najbliższe 50 lat czy chca sprzedawać prad czy magazynować w
    sieci. Amen

  • 6. Data: 2023-06-23 18:15:55
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2023 o 13:49 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Węgiel sto dolców za tone. Gaz 15 groszy za kilowatogodzine. Oczywiście
    > to ceny w kontraktach terminowych. Po skończeniu wojny gaz i węgiel
    > stanieja. Przy okazji stanieje ropa.

    Jak na razie to PGNIG i PGE rozsyła ulotki, że po nowym roku taryfy
    zdrożeją o 100%.
    Daj linka skąd masz info, że energia stanieje.
    Ja mam na papierze, że będzie drożej.

    TG

  • 7. Data: 2023-06-23 19:26:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 23 czerwca 2023 o 18:15:57 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > zdrożeją o 100%.
    > Daj linka skąd masz info, że energia stanieje.

    Do mnie takie ulotki nie przyszły. Spytałem Googla czy mi pokaże ulotkę. Nie chciał.
    Taryfy zatwierdza URE. Nie ma informacji ze zatwierdził podwyżki o 100%. Chwilowo PiS
    zlikwidował opłaty od osobowek i motocykli na państwowych autostradach.

  • 8. Data: 2023-06-28 12:31:54
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    No cze :)
    niedziela, 4 czerwca 2023 o 17:49:43 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):
    > Darmowy prad z fotowoltaiki nigdy nie będzie darmowy

    U mnie już za rok będzie całkowicie darmowy :)

    > Dane
    > Cena montażu instalacji 5kW według netu 25-35 tysięcy. Niech będzie 30 tysięcy.

    Kurde mnie 10kW wyszło 29 tysięcy - 3 lata temu. Wtedy też miało się nigdy nie
    zwrócić, a Kris śmieszkował jak to cena prądu mu nie wzrosła od 20 lat. Ostatnie lata
    pokazały, że prąd wzrósł o conajmniej 100%, a szacowany okres zwrotu mojej instalacji
    spadł z 6,5 roku do 4 lat. Czyli już w przyszłym roku moja instalacja będzie zwrócona
    i będzie przynosić tylko zysk kilku tysięcy w kieszeni na prądzie.

    Do 2020 płaciłem za prąd 5k pln / rok. Po podwyżkach płaciłbym ok 9-10k pln. Od 2020
    po montażu fotowoltaiki do teraz zapłaciłem za prąd łącznie ok 5k pln, bez
    fotowoltaiki zapłaciłbym jakies 25k pln. 20k mam już w kieszeni. Jeszcze 9k pln i
    kolejne lata prąd za darmo :)

    PS. uzysk co roku narazie identyczny - nawet w pierwszym roku działania instalacji
    był mniejszy niż w kolejnych latach ale to są marginalne różnice - instalacja 10kW
    daje 10 tys kWh (plus minus 200kWh) już czwarty sezon.

    [...]
[...]

    Pierdolisz Zenek farmazony jak zwykle. Mój falownik ma 15 lat gwarancji. Czyli
    jeszcze 11,5 roku :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2023-06-28 17:19:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 28 czerwca 2023 o 12:31:56 UTC+2 Adam Sz. napisał(a):
> [...]
    > Pierdolisz Zenek farmazony jak zwykle. Mój falownik ma 15 lat gwarancji. Czyli

    Znaczy się zapłaciłeś 30 tysięcy, instalacja zrobiła 40 tysięcy. Znaczy sie75 groszy
    wyszła ci kilowatogodzina do tej pory. Za osiem lat dojdziesz do ceny pradu z własnej
    instalacji w okolice ceny pradu w drugiej taryfie.

  • 10. Data: 2023-06-28 17:25:09
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    groszy wyszła ci kilowatogodzina do tej pory. Za osiem lat dojdziesz do ceny pradu z
    własnej instalacji w okolice ceny pradu w drugiej taryfie.

    Nie wiem jak to po kretyńsku policzyłeś ale dzień w którym koszt się
    zwraca, jest dniem ZEROWYM. Od tego dnia prąd jest ZA DARMO bo nie ma
    już żadnych kosztów :]

    Liczysz po rusku czy po pisiorsku?

    --
    LordBluzg(R)??