  • 11. Data: 2023-06-28 17:30:41
    Temat: Re: Darmowy prad z fotowoltaiki
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2023 o 17:19 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Znaczy się zapłaciłeś 30 tysięcy, instalacja zrobiła 40 tysięcy. Znaczy
    > sie75 groszy wyszła ci kilowatogodzina do tej pory. Za osiem lat
    > dojdziesz do ceny pradu z własnej instalacji w okolice ceny pradu w
    > drugiej taryfie.
    To ile Ty płacisz za drugą taryfę?

    TG

  • 12. Data: 2023-06-28 17:44:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2023 o 17:25 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Nie wiem jak to po kretyńsku policzyłeś ale dzień w którym koszt się
    > zwraca, jest dniem ZEROWYM. Od tego dnia prąd jest ZA DARMO bo nie ma
    > już żadnych kosztów :]

    Podzielił koszt instalacji (30000 zł) na ilość wyprodukowanych
    kilowatogodzin (40000kWh) i wyszła mu cena 1kWh.
    Zenek nie rozumie tego co napisałeś. Ja mu też to tłumaczyłem ale bez
    skutku.
    Będzie obniżał koszt tej kilowatogodziny do usranej śmierci - wg Jego
    algorytmu instalacja nigdy na siebie nie zarobi. Koszt kWh dąży do zera
    ale go nie osiąga w rozsądnym czasie :-)

    Do Zenka:
    Jak co roku zostaje mi w kieszeni 10k, które musiałbym wydać na energię a
    NIE WYDAJĘ, to po 3 latach kieszeń jest warta 30k. Koszt instalacji to 30k
    - czyli po 3 latach wychodzę na zero. Po trzech latach i jednym dniu
    zaczynam zarabiać, inwestycja się całkowicie zwróciła. Nawet jak wtedy
    całą instalację diabli wezmą to jestem na lekkim plusie - sprzedam
    szczątki.

    TG

  • 13. Data: 2023-06-28 18:55:59
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > algorytmu instalacja nigdy na siebie nie zarobi. Koszt kWh dąży do zera
    > ale go nie osiąga w rozsądnym czasie :-)

    Całkiem zgrabne myślenie ale lekko pojebane :D bo Zenek nie rozumie co
    to jest produkcja z inwestycji (zysk) :) On zakłada przekładanie
    kamieni z kupki na kupkę, bez "rozmnażania", dlatego przelewa prąd z
    gniazdka w akumulator i za to płaci, więc nie rozumie, że ktoś już NIE
    PŁACI bo sobie robi sam ten prąd i cena tego prądu go nie interesuje bo
    nie musi, skoro go nie kupuje.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 14. Data: 2023-06-28 19:27:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 28 czerwca 2023 o 18:56:34 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):

> [...]
    > gniazdka w akumulator i za to płaci, więc nie rozumie, że ktoś już NIE
    > PŁACI bo sobie robi sam ten prąd i cena tego prądu go nie interesuje bo
    Nie możesz przygłupie stosować zasad z produkcji ktora jest sprzedawana z produkcja
    ktora wykorzystuje się samemu.

  • 15. Data: 2023-06-28 20:07:03
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [...]

    > Nie możesz przygłupie stosować zasad z produkcji ktora jest sprzedawana z produkcja
    ktora wykorzystuje się samemu.

    A dlaczego jesteś taki popierdolony?

    Jeśli nie mam NIC i muszę kupić COŚ i kosztuje mnie to 10zł dziennie to
    rocznie muszę wydać 3650zł.

    Zgoda?

    Jeśli wydam/kupię nagle na maszynę, która mi produkuje to COŚ z niczego
    (bo słońce to darmówa) i maszyna kosztuje 3650zł i działa 10 lat to w
    pierwszym roku wydam 3650zł na maszynę a następne 9 lat NIC nie wydam,
    żeby codziennie mieć COŚ. ZAROBIĘ tym samym 9x3650 = 32850zł czyli NIE
    WYDAM już tej kasy i mogę sobie kupić samochód. Kowalski obok nie kupił
    maszyny i musi przez 10 lat WYDAĆ 36500 zł i nie ma z tego NIC.

    Czego nie rozumiesz?
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 16. Data: 2023-06-28 20:46:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 28 czerwca 2023 o 12:31:56 UTC+2 Adam Sz. napisał(a):
    >.
    L. Wtedy też miało się nigdy nie zwrócić, a Kris śmieszkował jak to cena prądu mu nie
    wzrosła od 20 lat.
    Bo wtedy nie wzrosła na co miałeś pokazane dane z faktur
    >Ostatnie lata pokazały, że prąd wzrósł o conajmniej 100%,
    Śmiem twierdzić że stosunku do dochodów, inflacji, itp energia wręcz tanieje

  • 17. Data: 2023-06-28 21:11:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 28 czerwca 2023 o 20:07:37 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    > WYDAM już tej kasy i mogę sobie kupić samochód. Kowalski obok nie kupił
    > maszyny i musi przez 10 lat WYDAĆ 36500 zł i nie ma z tego NIC.

    O zarobku może mowic ten co prad z fotowoltaiki sprzedaje za pieniadze. On nie musi
    wydać dwa czy trzy razy wiecej niz wydal na fotowoltaike na urządzenia umozliwiajace
    wykorzystanie pradu co wyprodukował. Przy tanim gazie jak kilowatogodzina wyjdzie 30
    groszy fotowoltaika nie ma sensu bo do kosztow trzeba doliczyć pompę ciepła/
    klimatyzatory. Te urządzenia kosztują drugie tyle co fotowoltaika i wszystko razem
    trzeba amortyzować.

  • 18. Data: 2023-06-28 22:37:44
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    produkcja ktora wykorzystuje się samemu.

    > O zarobku może mowic ten co prad z fotowoltaiki sprzedaje za pieniadze.

    Pierdolisz jak debil. Zarobek to to, co ZDOBYŁEŚ. Energię ze słońca
    ZDOBYWASZ/POZYSKUJESZ za DARMO. Chcąc mieć tą energię z innego źródła
    musisz WYDAĆ pieniądze na energię. Nie ma tutaj NIC o urządzeniach.
    Energia na rynku jest i można ją KUPIĆ a nie pozyskać za DARMO.

> [...]
    doliczyć pompę ciepła/ klimatyzatory. Te urządzenia kosztują drugie tyle co
    fotowoltaika i wszystko razem trzeba amortyzować.

    No to Ci debilu policzyłem. KOSZT całości to 40tys zł (dobrze ocieplony
    dom + pompa). Klimatyzatory sobie odpuść debilu bo na gaz nie są :D

    https://cdn.galleries.smcloud.net/t/galleries/gf-4Ha
    H-6muY-QQHs_koszty-ogrzewania-domu-664x442-nocrop.jp

    Tu masz resztę, debilu:
    https://www.muratorplus.pl/biznes/raporty-i-prognozy
    /ogrzewanie-domu-jakie-ogrzewanie-do-domu-w-2022-naj
    tansze-koszty-ogrzewania-domu-aa-1CTH-6MDR-CABq.html

    Masz tabelkę z 2022 roku ile co kosztuje i nie pierdol, że gaz jest
    tańszy. Gazu sam sobie nie napierdzisz a prąd możesz sam zrobić.

    Skoro z tabelki wychodzi, że ogrzewanie prądem ROCZNIE kosztuje 3510zł
    (najgorsza opcja + prąd na inne urządzenia 2000zł/rok to masz sumę
    3510+2000 = 5510 ROCZNIE teraz bierzesz KOSZT który poniosłeś na pompę i
    PV czyli 40000zł : 5510 = 7 SIEDEM LAT i masz zwrócone koszty po 7
    latach! następne 10 LAT NIC NIE WYDAJESZ a Kowalski chodzi do kościoła i
    się modli, żeby mu ceny gazu i prądu nie podnieśli.

    Bij się teraz DEBILU z matematyką i faktami. Idę po czipsy.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 19. Data: 2023-06-29 01:12:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 28 czerwca 2023 o 22:38:39 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    > się modli, żeby mu ceny gazu i prądu nie podnieśli.
    >
    > Bij się teraz DEBILU z matematyką i faktami. Idę po czipsy.
    Przekornie napisze ci ze masz rację. Nikt mi nie płaci zebym bił się z gównem. Cos
    musi być na rzeczy z chujowoscia finansowa fotowoltaiki bo poruszenie tematu ze jest
    bez sensu wywołuje u niektórych reakcje jak przypalanie zelazem. Tak wiem zeby
    następne sto pokoleń wiedziało jak jest naprawdę. A tu raptem z szesc osob i jak
    przedostania kite odwali to sie grupa skończy.

  • 20. Data: 2023-06-29 01:32:54
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 29 June 2023 at 01:12:45 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    następne sto pokoleń wiedziało jak jest naprawdę. A tu raptem z szesc osob i jak
    przedostania kite odwali to sie grupa skończy.

    Trzeba być walniętym w glowę aby zapłacić 40.000 zł za fotowoltaikę, gdy prąd znów
    stanieje do 50 groszy za 1 kWh i to bez kredytu, bez inwestycji, bez ryzyka

    Firma może ryzykowac, brac kredyty, bankrutować, bo to tylko firma,
    ale gospodarsto obciązone kredytem 40.000 zl na wiele lat z odsetkami
    to bardzo niekumate gospodarstwo
    w czasach wielkiego krachu goaspodarczego, gdy zbankrutowało 100.000 firm w Europie

    i każdy kredyt to pętla na szyje, bo dochody nie wzrosną a koszty życia się podwoją
    i braknie na spłatę kredytu i komornicy zlicytują dom za grosze

    Ogrzewanie prądem jest najdroższe, dlatego stosowane jedynie przez firmy

    Najtańszy był wungiel, gaz byl 300% droższy
    a prąd 600% droższy

    ale się wszystko wywróciło do góry nogami
    i Tauron tym co nie ogrzewają prądem kasował 150 zł miesięcznie
    a w 2023 zaczął kasować 400 zł miesięcznie

    Czyli za ogrzewanie prądem Tauron zacznie kasować nie 400zł
    a 2000 zł miesięcznie, b o nocą prąd jest drogi, bo nie pochodzi z OZE, solarów

    Zatem żadnych pomp ciepła, które nie są żadnymi pompami ciepła, bo to są klimy
    przestawione w tryb grzania, czyli energożerne grzejniki

    Zatem żadnych solarów, gdy nie ma dotacji 100%

    bo każdy kredyt to pętla na szyi a n ikt domu z kredytem, hipoteką nie kupi, bo nie
    jest gooopi