    From: sirapacz <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Darmowy prad z fotowoltaiki
    Date: Fri, 23 Jun 2023 12:32:03 +0200

    > Darmowy prad z fotowoltaiki nigdy nie będzie darmowy

    To zdanie się zgadza, reszta to bzdury.
    Prąd z PV będzie znacznie tańszy.

    Różnica pomiędzy tym co płaciłeś a płacisz mając pv to twój 'zarobek' na
    tej inwestycji.

    Ciężko mi oszacować dokładnie teraz bo PV uruchomiłem tuż przed
    rozpoczęciem się wojny ale jak zobaczyłem ceny Energii na 2024 rok
    (bodaj 1,25 nocna i 1,80 dzienna) to widzę, że inwestycja w PV zwróci mi
    się radykalnie szybciej...

    Kupując szacowałem 7 lat - co jest dość przyzwoitym wynikiem a teraz...
    musiałbym policzyć.... ale przy 8-10kkwh rocznie może się okazać, że
    zwrot będę miał w 4-5 lat.

    To oznacza, że za te 5 lat, oszczędności będą wygenerowane z instalacji
    która na siebie zarobiła a teraz daje czysty zysk. Gdyby nie wojna
    stałoby się to po 7-8 latach. Planowana żywotność jest 2-3x dłuższa.