  • Data: 2010-08-14 17:11:35
    Temat: Re: Deskowanie dachu pod papę
    Od: "kiki" <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

    "Ponury" <k...@w...pl> wrote in message
    news:i45rgi$nvg$1@mx1.internetia.pl...
    > Witam!
    >
    > Za jakieś dwa tygodnie czeka mnie deskowanie dachu a potem położenie
    > jakiejś papy. Ciągle zbieram opinie i rady i ciągle mam dylemat.
    > Jeżeli chodzi o warunki to:
    > 1. cena
    > 2. możliwość wykonania samodzielnie (nadz. kier. bud).
    > 3.cena pokrycia: papa ale jka?
    >
    > Bardzo proszę o uwagi, rady uwzględniające podane warunki.
    > Dach dwuspadowy jak w stodole o pow. 140 m2

    Posłuchaj

    Nie deskuje się bezpośrednio na krokwie.
    Najpierw kup membranę dachową z tych tańszych chroniącą od wiatru. Nie musi
    być to droga wodoodporna membrana do dachów niedeskowanych.

    Przybijasz tę membranę łatami do krokwii pionowo. Najlepiej gdybyś miał łaty
    o szerokości krokwii i grubości z 5-6 cm. Dopiero deskowanie dasz na to i na
    deski papę.
    Jeżeli nie dasz membrany teraz to później będziesz się męczył i przepłacał
    za membranę od środka z zachowaniem szczeliny wentylacyhnej. To jest bez
    sensu.

    Membrana musi być bo inaczej wełna nie ociepli ci poddasza. Z wełny całe
    ciepło będzie wywiewane przez ciąg w szczelinie wentylacyjnej.

    Zrób jak ci mówię i nie usiłuj dyskutować ze mną :-)