    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Deskowanie dachu pod papę
    Date: Mon, 30 Aug 2010 21:16:13 +0200

    Użytkownik Ponury napisał:
    > Witam!
    >
    > Za jakieś dwa tygodnie czeka mnie deskowanie dachu a potem położenie jakiejś
    > papy. Ciągle zbieram opinie i rady i ciągle mam dylemat.
    > Jeżeli chodzi o warunki to:

    Ja mam tak:
    od góry

    dachówka ceramiczna
    łaty - grubość 4cm
    kontrłaty - grubość 4cm
    papa nabita na dechy - kładziona od dołu poziomymi pasami, a w koszach
    dodatkowo wzdłuż kosza jako pierwsza warstwa na dechach
    dechy calówki - z ubiegłorocznego wyrębu
    szczelina - w kalenicy i przy murłacie druga. Okap wykończony deskami
    boazeryjnymi nabitymi na krokwie i stąd wstawiłem jako wykończenie
    elewacji wóblówki, żeby zapewnić szczelinę wentylacyjną od dołu, ale
    zabezpieczyć przed dostępem ptactwa
    ocieplenia jeszcze nie mam, ale zrobię tak, że zostawię jakieś trzy cm
    luzu między dechami a wełną bez żadnych tam membran. Uważam, że jak dam
    25 cm wełny, to nie będzie miało znaczenia to, że nad wełną będzie
    swobodny przepłuyw powietrza - gędzie ją suszyło, a ciepła mi zanadto
    nie wywieje. Już teraz kiedy pozamykam wszystkie okna i drzwi, gdzie nie
    mam zabudowanego poddasza, nie obserwuję jakichś przeciągów w związku z
    zostawioną szczeliną między murłatą a deskowaniem, nie sądzę więc, by po
    ułożeniu wełny było pod tym względem gożej - może być tylko lepiej :-).

    Nie chcę żadnych tam membran, bo to jak dla mnie wyciąganie pieniędzy
    :-), ale to moja baaardzo subietywna opinia.

    pozdr
    robercik-us