  • 111. Data: 2014-02-28 10:14:07
    Temat: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 28 Feb 2014 00:06:00 -0800 osobnik zwany Kris napisał:

    > To komuna miewała i dobra rozwiązania;), Za komuny tak było że "firmowe"
    > samochody miały chyba dodatkowa literkę w rejestracji i jak taki pod
    > sklepem stał to milicja od razu go trzepała.

    a co w tym dobrego? Widzę, żę ludzie nadal lubią zamordyzm

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 112. Data: 2014-02-28 10:16:03
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-02-28 09:59, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > To prawda, ale ciągle pozostaje problem nieuczciwej konkurencji - a to
    > niszczy wolny rynek.

    Zaczelismy od dodatkowych obciazen, a teraz wykrecamy sie konkurencja.
    Wiec powiem Ci, ze jest znacznie prostsza metoda w tym akurat przypadku.
    Mianowicie nieopodatkowywac prywatnych przejazdow wogole. Rejestrowac
    samochody sluzbowe innymi tablicami. Bedzie dla wszystkich taniej,
    konkurencji stanie sie zadosc, tylko ten biedny rzad zostanie bez
    pieniedzy, co do Ciebie nie dociera.

    Pozdro.. TK

  • 113. Data: 2014-02-28 10:26:19
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-02-28 09:05, Ergie pisze:

    > Co szwankuje? PKB rośnie, średnie pensje rosną szybciej od inflacji,
    > majątki rosną. Możemy dyskutować na temat tempa ale nie można zaprzeczać
    > faktom że jest coraz lepiej.

    > No więc obywatele są coraz bogatsi.

    Poczytaj cos o strukturach spoleczenstwa, o sredniej klasie, porownaj
    nasza do innych krajow rozwinietych i nie gadaj o sredniej pensji, bo to
    czysta statystyka. Srednia bedzie rosla nawet jezeli biednych bedzie
    przybywac.
    A PKB rosnie? Wez daj sobie spokoj. W okolicy 5% tworza sie trwale
    miejsca pracy, wiec nie opowiadaj bajek, ze jest dobrze. Potrzebujemy
    7-9% zeby bylo dobrze wszystkim, a nie tylko sredniej placy.

    > Nie do końca - patrz Skandynawia - wysokie podatki a ludzie szybko się
    > bogacą.

    Placac za paliwo tyle co my i zarabiajac piec razy wiecej. Banialuczysz
    strasznie.

    > Najważniejsza jest wydajność pracy. Jeśli ktoś przez 8 godzin
    > produkuje tyle co inny w 2 to nawet przy podatkach 10% i 50% ten drugi
    > zarobi więcej.

    Wydajnosc pracy jesli chodzi o budowanie drog to masz racje, a co do
    reszty to moze podaj jakies dane, bo jak narazie to wymyslasz cos.

    Pozdro.. TK

  • 114. Data: 2014-02-28 10:42:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 28 lutego 2014 09:43:23 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Tak przeciez bylo pare lat temu w czasie boomu
    > gospodarczego.

    Fakt. Początek 2008 roku ekipa tynkarzy u mnie. Przychodzę a jeden nawalony jak
    stodoła. Dzwonię do szefa firmy mówiąe co i jak, on przyjeżdża daje mu dzień wolnego.
    Nawet specjalnie go nie opi.....ł. Pytam o co chodzi a szef mówi: napił się ale
    fachowiec dobry wyrzucę go następnego szybko nie znajdę. Fakt takie czasy były. Z
    szefem tej firmy jakoś jesienią ubiegłego roku sytuacje wspominaliśmy i mówi ze teraz
    to ma notesie telefony do kilkunastu chętnych do pracy i on może wybierać. W
    2007/2008 przynajmniej w budowlance(ale tez i w finansach) to pracownicy pracodawcę
    wybierali.

    > Nie Kris nie jest OK. Jak bedzie wybor pracy, czy latwa jej zmiana to
    > nie bedzie takich jelopow na rynku, albo beda sami pracowali. Przepisy
    > kolejne nic nie zmieniaja, poza tym, ze okazuje sie, ze jeszcze bardziej
    > trzeba uscislac kolejne przepisy kolejnymi.

    A że przepisy idiotyczne, coraz bardziej zagmatwane to fakt. Tytułowy przepis i
    jakieś ewidencje- w zdrowej głowie to się nie powinno ulegnąć taki pomysł. Następny
    etap to najkrótsze trasy będą wyliczać wg googlemaps np. żeby służbowym autem naokoło
    nie jeździć. Albo może GPS wprowadzić obowiązkowy w każdym firmowym aucie i
    ofiskalizować jak kasy fiskalne. Serwisanci kas żyją nieźle niech i serwisanci GPS
    zarobią.

    > Bo obciazen powinno byc jak najmniej. A przepisy o ktorych mowimy
    > promuja duzych. Duzy odliczy VAT od paliwa, a maly nie. No to jak tu
    > chocby hipotetycznie konkurowac?

    Zlikwidować odliczenia dla wszystkich
    > Za kazdym razem od weterynarza.
    > Owszem.
    A ja nigdy. Ale tez specjalnie się nie upominałem.
    Nie chce mi się szukać ale gdzieś czytałem że w jednym z krajów jak kupujący paragonu
    nie weźmie to grozi mu odpowiedzialność skarbowa. Więc większość się upomina i
    sprzedający fiskalizują zakupy.
    Może i u nas na to niedługo wpadną;)

    > Kris no dobrze, ale tego nie zmieni ograniczenie odliczen VAT od
    > samochodu. Skarbowi po sklepach potrafia chodzic i sprawdzac paragony a
    > nie potrafia po pensjonatach?
    A bo muszą idiotyczne ewidencje sprawdzać weryfikować i inne papierologie.
    Mogli by ruszyc w teren na te targowiska i pensjonaty ale z drugiej strony zaraz
    przedsiębiorcy by lamentowali ze skarbówka ich gnębi.
    Ja jestem zdania że jak ktoś się za biznes własny bierze to niech Sobie w
    biznesplanie założy że żyje w Polsce i podatki są jakie są i płacić musi. Jak mu się
    biznes nie domknie z tego powodu to trudno.
    Widzisz Ty kiedyś pisałeś że nawet jak z własnego sklepu piankę do domu brałeś to
    paragon drukujesz bo wolisz uniknąć kłopotów. A taki właściciel pensjonatu na
    kilkadziesiąt pokoi jest najczęściej na karcie podatkowej bo zgłosił tylko
    dopuszczalną liczbę pokoi czy gości(chyba 12)I płaci jakieś grosze rocznie. Ja
    wynajmuje mieszkanie i rocznie płace PIT28 więcej jak coniektóry właściciel
    pensjonatu z kilkudziesięcioma pokojami.

    > A z drugiej strony jak taka pani prezydent opowiada, ze i tak odbuduje
    > tecze na Placu Zbawiciela za kilkadziesiat tysi z nie swojej przeciez
    > pensji to nie wiem czy to jest wlasciwa motywacja do uczciwego placenia
    > podatkow, albo wydanie na koncert Madonny 5 mln zlotych nazywa sie
    > promocja stadionu.
    Tu nic tylko się z Tobą zgodzić

  • 115. Data: 2014-02-28 10:50:20
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-02-28 09:06, Kris pisze:
    > To komuna miewała i dobra rozwiązania;),
    > Za komuny tak było że "firmowe" samochody miały chyba dodatkowa literkę w
    rejestracji
    > i jak taki pod sklepem stał to milicja od razu go trzepała.
    Np bo przecież logiczne było, że stojąc pod sklepem firmy nie prowadził.
    I nie ważne, że to jego sklep :->

    Maciek

  • 116. Data: 2014-02-28 10:54:09
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-02-27 23:03, Ergie pisze:

    > Sprecyzuj czy dla Ciebie inflacja to to co wyznacza arbitralny koszyk a
    > nie to o ile rosną obciążenia przeciętnego kowalskiego?

    Polegles na polu walki.
    Nie ma znaczenia co jest dla mnie, wazne jest, ze jest cos takiego jak
    definicja inflacji wraz ze sposobem jej liczenia i to nie podlega
    dyskusji cale szczescie. Bo jak widze i tu bedziesz mial jakies wlasne
    teorie. To nic, ze inne jak rzeczywistosc.

    > Bo wiesz, dla
    > mnie (i chyba nie tylko) inflacja to wzrost cen. Wszystkich
    > proporcjonalnie w stosunku do ich znaczenia a nie tylko tych co są w
    > koszyku.

    To moze nie puczaj mnie wiecej z ekonomii.
    Sprawdz sobie sposob licznia inflacji, co to jest ten koszyk, co w nim
    jest i dlaczego.

    > I wiesz nie ma znaczenia czy na fryzjera i dentystę wydam
    > rocznie 100zł więcej. Czy może o te 100zł więcej wydam na droższe
    > jedzenie istotna jest suma zmian cen.

    A Twoje fantazje to juz mnie zupelnie nie interesuja.
    Powiem Ci tylko, ze inflacja dla niemal kazdego jest inna, a wskaznik to
    tylko srednia wzrostu cen liczona na podstawie produktow dobieranych ze
    wzgledu na ich udzial w rynku. Po to jest ten koszyk, bo istotne sa
    produkty majace najwieksze znaczenie, a nie Twoj fryzjer czy obiad. Dla
    gospodarki Twoja subiektywna inflacja nie ma zadnego znaczenia. Dla
    audiofila wzrost cen plyt bedzie mial znaczenie, a dla plywaka wzrost
    cen za basen a nie za plyt. To nie jest wskaznik inflacji jako taki.

    Mniejsze znacznie niz zakladano.

    A wiesz jakie rodzi to konsekwencje dla budzetu? Powstaje dziura ktora
    trzeba jakos finansowac. Wiec nie opowiadaj bzdur, ze do ustawy
    budzetowej wpisuje sie kwoty z gory nieosiagalne, co niestety
    potwierdza, ze nie wiesz o czym piszesz.

    > Żegnam. Nie mój poziom. Bzdury mogłem prostować, marne próby manipulacji
    > demaskować, ale nie mam zamiaru dyskutować na poziomie przedszkola.

    Bo sie spinasz jakby to byl Twoj rzad. Z pewnych rzeczy nalezy sie
    smiac, a nie zabijac o nie.

    > Pisałem Ci już nie raz to nie "mój" rząd, ale skoro według Ciebie gdy
    > prostuję pisane przez Ciebie bzdury jestem zwolennikiem premiera to nie
    > mamy o czym dyskutować.

    Gdybys nie byl do tego nastawiony w ten sposob, to wiedzialbys, ze
    budowa drog to kilka lat przygotowan inwestycji. Tusk kiedy to mowil,
    wiedzial, ze inwestycje sa przygotowywane. Kiedy wygral wybory wiele
    rzeczy zrobil ktos inny, a jego rzadowi zostalo spijanie badz co badz
    rowniez smietanki. Prostowanie tych slow nie ma sensu. Dal ciala i tyle.

    Pozdro.. TK

  • 117. Data: 2014-02-28 11:07:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 28 Feb 2014 08:45:04 +0100 osobnik zwany Budyń napisał:

    > dziennikarze podają to za GUSem. Nawet ci z wybiórczej, których ciezko
    > zaliczyc do wrogów obecnego systemu.

    pokaż. Bo dane wskazują, ze drogi kosztują tyle co gdzie indziej.

  • 118. Data: 2014-02-28 11:08:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 28 Feb 2014 09:55:50 +0100 osobnik zwany Maniek4
    napisał:

    > No nic. Kto w nich pracuje?
    > Nie bylo jakis czas temu zadymy z PSL'em?
    >
    > Pamietam tez jak Kaczynski po przejeciu wladzy po LSD zwolnil prezesa
    > Orlenu mimo, ze ten notowal bardzo dobre wyniki. Motywacja do zwolnienia
    > byla jedna tylko rzecz. O ile wyniki finansowe nie podlegaly dyskusji
    > tak premier uznal, ze nie ufa prezesowi Orlenu. Po prostu nie ufa i go
    > zwolnil.

    ale nadal nie wiem co miałeś namyśli pisząc "rządowe agancje"

  • 119. Data: 2014-02-28 11:19:11
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 28 Feb 2014 10:26:19 +0100 osobnik zwany Maniek4
    napisał:

> [...]
    > nasza do innych krajow rozwinietych i nie gadaj o sredniej pensji, bo to
    > czysta statystyka. Srednia bedzie rosla nawet jezeli biednych bedzie

    popatrz sobie na strukturę społeczeństwa, którą dobrze oddaje
    współczynnik Ginniego:
    http://i60.tinypic.com/4jqfso.jpg

  • 120. Data: 2014-02-28 11:21:28
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-02-28 10:14, masti wrote:

    > a co w tym dobrego? Widzę, żę ludzie nadal lubią zamordyzm

    Ale na czym konkretnie ten zamordyzm miałby polegać, że tak przewrotnie
    spytam?

    Przecież "uczciwych" takie kontrole nie dotkną.

    IMHO to zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż przyjmowanie (co IMHO robi
    rząd), że każdy przedsiębiorca ich dyma na "lewych kilometrach".

    Piotrek