    From: "Tornad" <t...@h...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dla milosnikow :-)
    Date: Tue, 09 Feb 2010 02:29:11 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Ale tu nie chodzi tylko o globalne ocieplenie (ktore zostalo wymyslone
    > zeby trzepac kase), a o zasoby surowcow energetycznych. Tu chyba
    > jestesmy zgodni, ze sie kurcza? I ze za kilkadziesiat albo set lat
    > zostana nam tylko elektrownie atomowe, bo wegla, gazu, ani ropy juz
    > poprostu nie bedzie :) Jestem za energooszczedzaniem wlasnie z powodu
    > kurczacych sie zasobow surowcow - trzeba myslec o przyszlych
    > pokoleniach.
    >
    > I taka juz tendencja bedzie - dlatego ciesze sie, ze mam te 20cm styro
    > na scianach i obliczeniowe ~40kWh / m2 / rok, a nie 100, bo tylko
> [...]

    O zasoby sie nie martw; jest ich pod dostatkiem. To co piszesz juz jest
    nieaktualne. Co raz odkrywa sie nowe zasoby. A Syberia jak dotad nie jest
    ruszona, no moze w kilku procentach zbadana. Byla taka panika ale musieli ja
    odpuscic. Moga tylko wzrosnac koszty wydobycia. Jak braknie ropy to zaczna
    wydobywac z dna morskiego hydraty chociazby. Sa to powstajace pod duzym
    cisnieniem zwiazki metanu z woda, taki lod, ktory sie pali. A ropa tworzy sie
    nadal.
    Owszem gdyby napisali, oszczedzajmy zasoby bo ich moze brakac byloby to
    uczciwe ale tak nie jest. Jakas silna grupa pod wezwaniem czy rzad globalny,
    ktory podobno istnieje chociaz z nim jest tak jak z ta kuska u komara nikt jej
    nie widzial a wiadomo, ze komar go ma, postanowil coby opodatkowac czyste
    powietrze. No bo praktycznie juz od wszystkiego sie placi; od spania, srania,
    jedzenia, kupowania, sprzedawania, grzania, chlodzenia, luksusu; dluga lista.
    A za powietrze jeszcze jak dotad sie nie placilo...
    Czy nie uwazasz, ze te luke, tenm blad nalezy jak najszybciej naprawic? Wiec
    wymyslono, ze poniewaz klimat sie zmienia wiec znaleziono winnego CO2, ten
    wredny dwutlenek wegla i na tym koniku jadac wprowadza sie podatek od
    powietrza...
    Za dwadziescia pare lat powiedzmy okaze sie, ze dzieki tej genialnej mysli,
    dzieki temu, ze zmiejszyla sie ilosc tego CO2, zacznie sie ochlodzenie... I
    znowu bedzie pretekst do jak to nazywasz trzepania kasy. I nie jest to
    trzepanie gdyz setki miliardow dolarow rocznie to sa duze pieniadze. To mniej
    wiecej polowa naszego dlugu narodowego... I zacznie sie normalny terror,
    rezym, globalny oczywiscie, pierdnac bez pozwolenie nie bedzie sobie mozna...
    Myslisz, ze przesadzam? Nie, to jest calkiem realne i logiczne, docelowo
    chodzi o zmiejszenie populacji ludnosci na Ziemi. A tu wszystkie chwyty sa
    dozwolone.
    Dobrze, ze sobie ociepliles dom, mnie to dopiero czeka. Ale nie chcialbym byc
    zlym prorokiem gdy od stycznia ktoregos roku nastapi zmiana opodatkowania tych
    nieocieplonych juz domow i dzialki przyzagrodowej. A potem zapewne i tym
    ociplonym tez sie zmieni...
    Tu w Hameryce sredni podatek roczny od skromnego domku jaki tu mamy wynosi 6
    tys. dolarow rocznie. Taki troche wiekszy, jaki ma moj kolega lekarz, kosztuje
    go juz okolo 20 tys. dolarow rocznie... A ja za dom na wsi w Polsce z
    dwuhektarowa dzialka przyzagrodowa, jak dotad, place okolo 400 zl rocznie.
    Myslisz, ze nasi znakomici skad inad fachofcy rzadzacy Polska gazet nie
    czytaja? A z czego bedziemy placic lichwe od dlugu jak praktycznie wszystko
    sprzedane?
    Na szczescie moze ja nie dozyje ale nasze dzieci, wnuki zapewne beda nas
    przeklinac. I tym sie najbardziej martwie myslac o przyszlych pokoleniach.
    Pzdr.
    Tornad