    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dla milosnikow :-)
    Date: Tue, 09 Feb 2010 08:47:08 +0100

    Tornad pisze:
    [..]
    > Na szczescie moze ja nie dozyje ale nasze dzieci, wnuki zapewne beda nas
    > przeklinac. I tym sie najbardziej martwie myslac o przyszlych pokoleniach.

    No właśnie... Nie jest to zbyt radosna perspektywa dla naszych
    następców, ale...

    To, że za wszystko się płaci jest zwyczajną konsekwencją rozwoju
    cywilizacji...

    Wszędzie pełno urzędasów, wszystko musi być na papierze, nad wszystkim
    twory zwane państwami muszą mieć kontrolę i zezwalać, albo nie zezwalać
    :-). Skądś trzeba na to kasę wziąć. Ludzi na świecie coraz więcej, a
    miejsca jakoś nie przybywa zjeść każdy musi, mieszkać też gdzieś chce. W
    co bogatszych krajach i na trochę luksusu chce sobie pozwolić. samochód
    chce mieć, kupę rupieci, którymi musi się pochwalić znajomym...

    Jest jeszcze setki innych aspektów życia, gdzie państwo wsadza swoje
    urzędnicze paluchy... Mamy poniekąd wygodniejsze i lżejsze życie niż w
    czasach, kiedy tego wszystkiego nie było, a tak podstawowe dobro jak np.
    samochód było tylko dla super zamożnych i inne dzisiejsze 'normalności'
    były nie do pomyślenia.

    Jak na mój chłopski rozum rozwinęła się cywilizacja dając luksus
    większym rzeszom i ktoś/coś musi tym jakoś zarządzać, żeby nie było
    chaosu, a to niestety kosztuje... daje też pole do nadużyć ze strony
    urzędasów. Gdzie jest granica wytrzymałości/tolerancji dla takich
    poczynań...? Tego nie przewidzimy :-), bo tolerancja na wkręcanie się we
    wszystko państwa jest bardzo duża - pokazują to dobitnie systemy
    totalitarne, a w naszej sytuacji, kiedy dzieje się to na skalę globalną,
    nie wiadomo tak na prawdę kiedy ta bańka pęknie... może stanie się to
    niebawem, a może przyjdzie nam jeszcze długo czekać na zaprzestanie
    wiecznego łojenia obywateli za przysłowiowe sranie, spanie i oddychanie.
    Może dopiero po totalnej zagładzie tego tworu zwanego cywilizacją
    zachodnią :-), a może nigdy, bo ta ma się dość dobrze :-).

    pozdrawiam
    robercik-us