  • 411. Data: 2024-05-17 17:47:16
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Cavallino napisał:

    > Bo negujesz zapamiętale coś czego nie liznąłeś nawet.

    A pisałem, że w R&D z tym związanym przyszło mi działać?
    Oczywiście nie uważam, że w *takiej* dyskusji daje mi to
    uprzywilejowaną pozycję.

    > Tak to właśnie nazywam, hejtem.

    Tak, to zauważyłem.

    > Nie, do tego trzeba o nich pisać co drugi post, negując
    > a priori każde inne rozwiązanie.

    Tego zdania nie rozumiem. Ani gramatyki, ani semantyki.
    Ci o innych (niż oceniający) preferencjach sa hejterami,
    czy nie są?

    --
    Jarek

  • 412. Data: 2024-05-17 17:49:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Cały czas wyłącznie o niech.

    Czyli zaprzeczasz, że oni i tak nie kupią nowego samochodu?

  • 413. Data: 2024-05-17 17:53:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > A pisałem, że w R&D z tym związanym przyszło mi działać?

    Nawet jeśli, to co w związku z tym?
    Jeździłeś, tak na dłużej?

    To daj znać co nie pasowało.

    Tylko nie zaczynaj od robienia problemu, że trzeba się zatrzymać na
    kwadrans co kilka godzin, albo że doładowanie to jakiś kosmiczny wyczyn,
    co cechuje każdego ev-hejtera......

    > Tego zdania nie rozumiem. Ani gramatyki, ani semantyki.
    > Ci o innych (niż oceniający) preferencjach sa hejterami,
    > czy nie są?

    Zależy czy hejtują czy nie.
    Ci czytający coś się do nich pisze, albo pytający o coś czego nie
    wiedzą, nie są.

  • 414. Data: 2024-05-17 18:17:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Cavallino napisał:

    > Nawet jeśli, to co w związku z tym?

    No właśnie nic. Napisałem o tym w następnej linijce, trzeba było
    przeczytać.

    > Jeździłeś, tak na dłużej?

    Dłużej to nie, dłużej to mogę własnym. A nie mam. Jednak wystarczyło.

    > To daj znać co nie pasowało.

    Dawałem znać wielokrotnie. Jednak zawsze "dyskusja" ściągnięta była
    w innym, zwykle głupim i nieciekawym kierunku.

    > Tylko nie zaczynaj od robienia problemu, że trzeba się zatrzymać
    > na kwadrans co kilka godzin, albo że doładowanie to jakiś kosmiczny
    > wyczyn,

    O tym już pisano, może i nie raz. Więc jak to "zaczynać"? Ale co,
    nie może to być przez kogoś realnym problemem? Dlaczego nie?

    > co cechuje każdego ev-hejtera......

    I to wystarczy, ta jedna cecha?

    > Zależy czy hejtują czy nie.
    > Ci czytający coś się do nich pisze, albo pytający o coś czego
    > nie wiedzą, nie są.

    Dobrze rozumiem, że ci nieczytający co się do nich pisze i zadający
    pytanie "to co w związku z tym?", choć to powinni wiedzieć (patrz
    wyżej), są?

    --
    Jarek

  • 415. Data: 2024-05-17 18:18:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Cavallino napisał:

    > Czyli zaprzeczasz, że oni i tak nie kupią nowego samochodu?

    Ale którzy oni? Ci, co mają mieszkania warte zdrowych kilka milionów,
    bez żadnego widoku na garaż, do którego nie trzeba jechać tramwajem?
    Nie kupią żadnego, tak często jest. Jednak powód ich decyzji jest inny.

    --
    Jarek

  • 416. Data: 2024-05-18 01:06:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-17, Cavallino <C...@k...pl> wrote:

    > I co w związku z tym?
    > Wierzysz bardziej artykułom hejterów, czy komuś kto już kilka razy był
    > elektrykiem w Chorwacji?

    Poważnie się zastanawiam, czy na pewno rozumiesz słowo hejter. Nie, to
    nie jest ktoś z kim się nie zgadzasz. A Rzepę uwazam, za gazetę na
    wmiarę przyzwoitym poziomie. Nie wiem dlaczego bez powodu mieliby
    podawać nieprawdę lub nakręcach nastroje ant-EV. Pamiętam pod koniec lat
    70 czy na początku 80. kilkugodzinne kolejki na stacjach praktycznie w
    całej Polsce. Prasa chyba o tym nie pisała, bo dziennikarstwo było wtedy
    dobre, na poziomie i nikt hejtu na ice wśród narodu pracującego nie
    szerzył.

    Zobacz jaką masz zniekształconą perspektywę: jakby to był art. o
    problemach z tankowaniem to by to hejt nie był, a po prostu informacja
    prasowa mająca pomóc kierowcom spalinowców. W moim odbiorze to dokładnie
    to (ma ostrzec kierowców ev), ale na potrzeby naszej dyskusji jednak
    wskazuje, że jakieś problemy są.

    Ja w tej dyskusji w ogóle nie widzę jakiś hejterów. Ktoś może nie
    wiedzieć, ktoś ma inne priorytety. Wszyscy mówią w miarę zgodnie, że co
    do zasady ev ok. Gdzie tu hejt? Jak już to prawdę mówiąc z drugiej
    strony i to dość wyraźny.

    > Sytuacja tam jest podobna jak u nas, czyli oblegane są nieliczne darmowe
    > punkty ładowania.
    > W innych może CZASEM zdarzyć się mała kolejka i trzeba będzie poczekać,
    > ale zazwyczaj są puste.
    >
    > W szczycie sezonu rzecz jasna będzie gorzej, zwłaszcza na dojazdówkach,
    > ale akurat Chorwaci mają przy nich większość stacji ładowania.

    No więc choćby z tego. Skoro są głownie na dojazdówka, a te będą
    oblegane, to problem pewnie może wystąpić.

    --
    Marcin

  • 417. Data: 2024-05-18 07:09:41
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Ale którzy oni? Ci, co mają mieszkania warte zdrowych kilka milionów,
    > bez żadnego widoku na garaż

    Poważnie są tacy, którzy kupują mieszkania za kilka milionów, nie
    zabezpieczając nawet miejsca w hali garażowej?

    I do tego potrzebują samochodu?

    No to w sumie - jak sami byli na tyle lekkomyślni, że dokonali takiego
    wyboru, to dlaczego ktokolwiek miałby się interesować czym i jak będą
    jeździć?

    >, do którego nie trzeba jechać tramwajem?
    > Nie kupią żadnego, tak często jest. Jednak powód ich decyzji jest inny.

    No właśnie - to ich decyzja, ich problem, ich wybory.
    Czy ktoś mówił kiedykolwiek, że każdy musi mieć samochód, a już
    szczególnie elektryczny?

  • 418. Data: 2024-05-18 07:14:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > No właśnie nic. Napisałem o tym w następnej linijce, trzeba było
    > przeczytać.

    > Dłużej to nie, dłużej to mogę własnym. A nie mam. Jednak wystarczyło.

    > Dawałem znać wielokrotnie.

    Aha.
    Widać się nie będzie dane dowiedzieć.
    Czy jednak możesz powtórzyć, najlepiej w punktach?

    > O tym już pisano, może i nie raz. Więc jak to "zaczynać"? Ale co,
    > nie może to być przez kogoś realnym problemem? Dlaczego nie?

    Nie może, o ile nie próbuje go stworzyć.
    Tworzą je właśnie ev-hejterzy.

    > I to wystarczy

    Tak.

    > Dobrze rozumiem, że ci nieczytający co się do nich pisze i zadający
    > pytanie

    Jeśli to nie jest żadne pytanie, mające poszerzyć czyjąś wiedzę, tylko
    wygłaszana teza, choćby i z pytajnikiem na końcu, to się łapią.

    Jak ktoś nie jest hejterem to po prostu przyjmuje do wiadomości wnioski
    do których sam doszedł (słuszne czy nie) i przechodzi nad nimi do
    porządku dziennego i zapomina o temacie.
    Na pewno o nich nie truje na grupach co drugi dzień.

  • 419. Data: 2024-05-18 07:33:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Poważnie się zastanawiam, czy na pewno rozumiesz słowo hejter.

    Rozumiem.
    Jeśli wydaje Ci się, ze tego typu artykuły z tezą piszą normalni
    dziennikarze, chcący obiektywnie oddać rzeczywistość, to jesteś w grubym
    błędzie.

    > Nie, to
    > nie jest ktoś z kim się nie zgadzasz. A Rzepę uwazam, za gazetę na
    > wmiarę przyzwoitym poziomie.

    Co nie znaczy że nie pracują tam ludzie, którzy chętnie przemycą
    przekazy lobby paliwowo-turbanowego, za kasę czy spełniając rolę
    pożytecznych idiotów.

    Nawet teoretycznie lepsze źródła z tego słyną, od routersa poczynając.

    > Nie wiem dlaczego bez powodu mieliby
    > podawać nieprawdę lub nakręcach nastroje ant-EV.

    Naprawdę nie wiesz?
    No to jak nie wiesz, to stoją za tym pieniądze, jak zawsze.

    Nawet jeśli nie takie od sponsorów, to liczą na kliki i popularność
    wśród armii hejeterów, bo to jest teraz w modzie i się dobrze klika.
    Miliony much muszą mieć swoją pożywkę....

    > Zobacz jaką masz zniekształconą perspektywę: jakby to był art. o
    > problemach z tankowaniem to by to hejt nie był, a po prostu informacja
    > prasowa

    Podasz jakie źródła z drugiej strony sprawdziła ta informacja prasowa,
    ilu userów ev zapytała o ich problemy przy ładowaniu w Chorwacji na
    wakacjach?

    Bo ja z góry zakładam że żadnego, bo po ci mieliby podważyć ich z góry
    założoną w artykule tezę?

    > mająca pomóc kierowcom spalinowców.

    Ale w czym?
    W utwierdzaniu ich w mylnych poglądach?

    W każdym razie - ja już niejeden filmik widziałem, w który ice stały w
    kolejce do stacji na autostradzie, nawet poza sezonem, a ładowarki obok
    stały wolne.

    Widzę je nawet co tydzień, bo śledzę na YT filmiki polskich vlogerów, z
    podróży po Europie elektrykami, właśnie po to żeby u źródła sprawdzać
    jak to się aktualnie odbywa.

    Zauważalny nowy trend, to likwidacja części dystrybutorów na stacjach
    paliw i budowanie w tym miejscu ładowarek.
    Fajne, bo do tej pory nie zawsze były w miejscach o odpowiedniej
    infrastrukturze, którą zapewniają sklepy na stacji i ich otoczenie.

    > W moim odbiorze to dokładnie
    > to (ma ostrzec kierowców ev)

    Ma ich zniechęcić, właśnie taki jest cel sponsorów tego hejtu.

    >, ale na potrzeby naszej dyskusji jednak
    > wskazuje, że jakieś problemy są.

    Jasne, podanie suchych liczb, które nic nie mówią odbiorcy i który nie
    jest w stanie ocenić co się do niego mówi, na pewno wskazuje na problem.
    Ale taki że wróbelek ma jedną nóżkę bardziej.

    > Ja w tej dyskusji w ogóle nie widzę jakiś hejterów.

    No właśnie o to chodzi, żeby pelikanom wydawało się że są jakieś
    problemy tam gdzie ich nie ma.
    Na tym ten hejt polega.

    > Ktoś może nie
    > wiedzieć, ktoś ma inne priorytety.

    Jasne.
    Ale niewiedzę można rozwiązać pytając takich, co wiedzą o czym mówią.
    A nie kogoś kto zarabia na hejcie.

    >Wszyscy mówią w miarę zgodnie, że co
    > do zasady ev ok.

    Jacy wszyscy?
    Bo ja widzę w prasie dokładnie odwrotny trend.
    Na forach ev co chwilę wpadają linki do takich artykułów z tezą, a to
    czy przyłbica hejtera jest mniej czy bardziej podniesiona, nie ma
    żadnego znaczenia.
    To nie jest rzetelna informacja i tyle.

    > No więc choćby z tego. Skoro są głownie na dojazdówka, a te będą
    > oblegane, to problem pewnie może wystąpić.

    No ogólnie jest problem z dojazdem do Chorwacji w szczycie sezonu i ev
    go nie zlikwidują jeśli na to liczyłeś.
    Drogi są zakorkowane, stacje paliw z kolejkami, niedawno jeszcze były
    kolejki na granicy na wiele godzin.
    Takie uroki wyjazdu w tym terminie.

    Tak z ciekawości - pismak napisał ile jest stacji benzynowych w
    Chorwacji, tak dla porównania?
    Bo jestem dziwnie spokojny, że na jeden ice, przypada ich mniej niż
    stacji ładowania na bev.....

  • 420. Data: 2024-05-19 13:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik io i...@o...pl.invalid ...

    > Nie sądzę.

    Moze na priv?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO