    From: "p 47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dlaczego ociepla się dom od zewn?trz ?
    Date: Mon, 23 Jan 2012 02:39:39 +0100

    news:jfcc4k$nce$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > od wewnątrz to zgoda, szczelina jest po stronie zimnej, termicznie niczego
    > nie zakłóca. Tyle ze są debile którzy z rozpędu robią szczelinę pod
    > izolacją gdy ta idzie na zewnątrz i ciepło wypuszczają ta szczeliną.

    > Pisałeś:
    >
    > Przy klejeniu styropianu bezposrednio na ściane od wewnątrz nie ma
    > szczeliny wentylacyjnej, para gdy sie dostanie i wykropli nie ma jak sie
    > wysuszyć bo nie ma tej wentylacyjnej szczeliny. Dlatego są przestrogi co
    > do takiego sposobu ocieplania.

    Przytoczyłes wyżej argumentację, jaką przy tym się wszędzie podaje i własnie
    ta argumentacja nie jest dla mnie zrozumiała,- jesli jest ta szczelina
    nazywana "wentylacyjną" pomiedzy zimną ścianą, a stelażem i w tym stelażu do
    tego specjalnie tworzy się otwory na dole i górze, aby zachować cyrkulację
    powietrza dopływającego z ciepłego pomieszczenia to niewątpliwie ciepłe
    powietrze z zawartą w nim para wodną dostawać się będzie z łatwością do
    zimnej powierzchni ściany i na tej powierzchni wykraplać się będzie para
    wodna w znacznie większych ilościach niż miałoby to miejsce w sytuacji
    możliwie szczelnego przylegania warstwy przyklejonego bezpośrednio do ściany
    styropianu.
    Dlaczego wówczas ta wykroplona para miałaby się w tajemniczy sposób
    wysuszać? -sama cyrkulacja powietrza w szczelinie wentylacyjnej nic MZ nie
    pomoże! Przecież gdy np. chuchamy na zimne lusterko to przecież mimo ze
    tworzymy "przewiew" to para się wykrapla na jego powierzchni i im bardziej
    chuchamy tym to lusterko jest bardziej zamglone.
    Skoro zakazuje się przyklejac bezpośrednio styropian do sciany ponieważ
    (słusznie!!)obawiamy się, że jakimiś pęknięciami w styropianie i kleju
    dostanie się do zimnej powierzchni sciany niewielka wówczas ilośc pary
    wodnej, i ona jesli znajdzie tam jakiś wolny obszar to się wykropli, to
    dlaczego nie tylko nie zakazujemy, ale wprost zalecamy doprowadzenie nie
    malutkim pęknieciem, ale celowo wykonaną szczeliną ciepłego i wilgotnego
    powietrza w ilościach o kilka rzedów wielkości większych niż te, jakie tam
    mogłyby się dostać ewentualnymi pęknięciami?! Przeciez tam wtedy wykropli
    się wielokrotnie więcej wody!