  • 1. Data: 2012-01-18 06:58:03
    Temat: Dlaczego ociepla się dom od zewnątrz ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    Tak zastanawiam się czemu domy ociepla się od zewnątrz a nie od
    wewnątrz ?
    Poddasze ocieplamy od wewnątrz a resztę już od zewnątrz domu ...

    Ale dlaczego ?

    Najłatwiej aby zachować ciągłość izolacji cieplnej i aby nie powstały
    żadne mostki należało by zrobić to wszystko od środka domu ...

    W domu na ścianach wełna + folia paoprzepuszczalna + stelaż i na to
    płyty papierowo-gipsowe , strop tak samo , podłoga styropian +
    łączenie ze izolacją ścian ...
    Mamy wtedy idealny termos ...
    Wilgoć do domu nie wchodzi bo ewentualna wilgoć jest wywalana na
    zewnątrz domu ...
    Dodatkowo mamy ciepła okna , ciepłe parapety ...
    I zero mostków ...

    Murom się nic nie stanie , bo przecież mnóstwo domów nie ma żadnej
    izolacji i jakoś się nie rozpadło , tak samo jak domy które się buduje
    kilka lat i mury sobie stoją w deszczu i mrozie ...

    Z tego co czytałem w niektórych krajach tak sie właśnie ociepla , a
    czemu w PL nie ???

    Czy chodzi o koszty ? Styropian łatwiej sie kładzie , szybciej i
    taniej ...
    Czy chodzi tylko o koszty ?

    Domy szkieletowe są przecież właśnie tak ocieplane. Tam całe
    ocieplenie jest od wewnątrz ...

  • 2. Data: 2012-01-18 08:00:14
    Temat: Re: Dlaczego ociepla się dom od zewnątrz ?
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    W dniu 2012-01-18 07:58, /// Kaszpir /// pisze:
    > Tak zastanawiam się czemu domy ociepla się od zewnątrz a nie od
    > wewnątrz ?

    Żeby ściany nie przemarzały.

    > Murom się nic nie stanie , bo przecież mnóstwo domów nie ma żadnej
    > izolacji i jakoś się nie rozpadło , tak samo jak domy które się buduje
    > kilka lat i mury sobie stoją w deszczu i mrozie ...

    i np. z grzybem.

    mjk

  • 3. Data: 2012-01-18 08:17:03
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
    > Ale dlaczego ?

    No to jaką miałbyś koncepcję ocieplenia wieńców?
    Musiałbyś ocieplać każdą ścianę od dołu, aż do góry i stropy, bo jakbyś
    ocieplił same ściany do sufitu, to miałbyś mega mostek cieplny na całym
    obwodzie od wieńca.

    pozdr
    Robert G.

  • 4. Data: 2012-01-18 08:33:23
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-01-2012 o 07:58:03 /// Kaszpir /// <z...@g...com>
    napisał(a):

    > Tak zastanawiam się czemu domy ociepla się od zewnątrz a nie od
    > wewnątrz ?
    > Poddasze ocieplamy od wewnątrz a resztę już od zewnątrz domu ...
    Nie poddasze także ocieplamy od zewnątrz, to że układamy ocieplenie
    od środka niczego nie zmienia, licząc od zewn masz dach czyli odpowiednik
    tynku,
    ocieplenie a potem ścianę w tym wypadku płytę GK.

    > Ale dlaczego ?
    >
    > Najłatwiej aby zachować ciągłość izolacji cieplnej i aby nie powstały
    > żadne mostki należało by zrobić to wszystko od środka domu ...
    No właśnie że nie, bo stropy, ścianki będą ci robiły przerwy w ociepleniu.
    Nie da się tego skutecznie 'owinąć' paroszczelnym ociepleniem,
    każda dziurka to wilgoć dochodząca do ściany co = grzybowi w tym miejscu.

> [...]
    > I zero mostków ...
    >
    > Murom się nic nie stanie , bo przecież mnóstwo domów nie ma żadnej
    To ci sie tylko tak wydaje, mury nieocieplone przemarzają i bez
    odpowiedniej
    wentylacji pojawia się tam pleśń która niszczy mur.

    > tak samo jak domy które się buduje
    > kilka lat i mury sobie stoją w deszczu i mrozie ...
    Ale mają wentylację, poza tym niszczeją, po latach to widać.

> [...]
    > taniej ...
    > Czy chodzi tylko o koszty ?
    >
    > Domy szkieletowe są przecież właśnie tak ocieplane. Tam całe
    Nie jest w środku ściany ale de fakto ociepla od zewnątrz podobnie
    jak na poddaszach teraz robionych.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2012-01-18 09:06:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Sty, 07:58, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:
    > Tak zastanawiam się czemu domy ociepla się od zewnątrz a nie od
    > wewnątrz ?

    Bo od wewnatrz sie nie ociepla :)

    > Poddasze ocieplamy od wewnątrz a resztę już od zewnątrz domu ...

    Poddasze to w zasadzie ocieplenie od zewnatrz - przeciez nad welna
    zostawiasz szczeline ktora chula wiatr i odbiera wilgoc.

    > Najłatwiej aby zachować ciągłość izolacji cieplnej i aby nie powstały
    > żadne mostki należało by zrobić to wszystko od środka domu ...

    W prawidlowo wykonanej scianie 2W, w domu polozonym na izolowanej
    plycie fundamentowej rowniez mozesz zachowac ciaglosc izolacji, a nie
    martwisz sie o grzybka ktory raz dwa przy ociepleniu od wewnatrz zje
    Ci wychlodzone mury.

    Naczytales sie brzeczkowskiego (TB) na forach czy jak ? :)

    > W domu na ścianach wełna + folia paoprzepuszczalna + stelaż i na to
    > płyty papierowo-gipsowe , strop tak samo , podłoga styropian +
    > łączenie ze izolacją ścian ...

    A wiesz co sie stanie z tym wilgotnym powietrzem jak przejdzie przez
    ta welne i napotka na wychlodzony mur ? Jak juz takie cuda chcesz
    robic to se postaw kanadyjczyka poprostu :) Pozatym tracisz dla mnie
    najcenniejsza rzecz - akumulacje ciepla. I KG na stelazu.. Ja wole
    twardy tynk. Jak juz chcesz ocieplac od srodka to pod KG folia powinna
    byc idealnie szczelna, a nie paroprzepuszczalna. Wilgoc usuwa sie
    wentylacja, a nie przez mur.

    > Mamy wtedy idealny termos ...

    Raczej nie chcialbys w nim zamieszkac.

    > Wilgoć do domu nie wchodzi bo ewentualna wilgoć jest wywalana na
    > zewnątrz domu ...

    Jak na zewnatrz? O murze zapomniales? :) Mury nie oddychaja i nie
    oddaja takiej ilosci wilgoci.

    > Murom się nic nie stanie , bo przecież mnóstwo domów nie ma żadnej
    > izolacji i jakoś się nie rozpadło , tak samo jak domy które się buduje
    > kilka lat i mury sobie stoją w deszczu i mrozie ...

    Ale te mury stoja sobie gole i sa wentylowane z kazdej strony. Ty
    chcesz zamknac ta wilgoc miedzy kg, a wychlodzonym murem.

    > Z tego co czytałem w niektórych krajach tak sie właśnie ociepla , a
    > czemu w PL nie ???

    Wiedzialem ze czytales brzeczkowskiego :D W skandynawii, czyz nie ? On
    te kity wciska od paru lat - dziwie sie ze sa jeszcze ludzie ktorzy
    sie na to daja nabierac ;)

    > Domy szkieletowe są przecież właśnie tak ocieplane. Tam całe
    > ocieplenie jest od wewnątrz ...

    Ale tam od wewnatrz daje sie folie paroizolacyjna (zeby jak najmniej
    wilgoci wlazlo), a od zewnatrz paroprzepuszczalna (zeby swobodnie
    sobie wyleciala). Tam nie ma za welna zadnego muru :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2012-01-18 10:09:05
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

> [...]
    >
    > Najłatwiej aby zachować ciągłość izolacji cieplnej i aby nie powstały
    > żadne mostki należało by zrobić to wszystko od środka domu ...

    I w zasadzie masz rację.

    Należy się jednak zastanowić co będzie z ścianą nośną.
    Z tego co wszyscy piszą grzyb, pleśń...

    Są przecież materiały, które mają gdzieś wilgoć, a przynajmniej nie jest
    ona tak destrukcyjna dla nich jak. np. dla tynków obecnie stosowanych.

    Aby pojawił się grzyb i pleśń musi być odpowiedni "klimat" - temperatura
    i wilgotność.

    Sama niska temperatura nie powstrzyma pleśni. np w lodówce na cytrynie.
    Ale są już lodówki, które utrzymują odpowiednią wilgotność i na cytrynie
    nie pojawi się pleść, a tylko zasuszy się.

    Czyli idealnie będzie mur z odpowiedniego materiału.
    Ocieplenie od wewnątrz i na tyle grube by zatrzymywało 100% ciepła w
    środku. Sprawna wentylacja, to podstawa nie tylko w "termosowych"
    domach. Oddychanie ścian nie wystarczy.

    Jak pominiemy sprawę wentylacji, znajdziemy materiał, na który zimno,
    ciepło i wilgoć nie ma większego wpływu to ocieplenie od środka będzie
    idealne.

    Akumulacja - a po co produkujemy tyle ciepła ile potrzeba nie ma
    nadmiaru nie ma potrzeby akumulowania.

    A czy takich domów czasem już nie ma?

    Bo wg mnie są choćby "kanadyjczyki"

    Ariusz

  • 7. Data: 2012-01-18 10:17:12
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    ariusz nie obraź sie ale pitolisz, nie chce mi sie punktowac cie po kolei -
    przeczytaj cos napisał i sam wymyslisz o co chodzi :)

    b.

  • 8. Data: 2012-01-18 10:37:12
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-01-18 11:17, Budyń pisze:
> [...]
    >

    > ariusz nie obraź sie ale pitolisz, nie chce mi sie punktowac cie po kolei -
    > przeczytaj cos napisał i sam wymyslisz o co chodzi :)

    Może to co napisałem jest bardzo ogólnikowe ale widzisz nie pisze nic o
    sposobie ocieplenia. Bo przecież jak mowa o ociepleniu to mamy na myśli
    tylko styropian - niektórzy wełnę.

    A ja ci powiem mam dom ocieplony od wewnątrz.
    Dla innych nie mam wcale ocieplenia, a jeszcze innych mam wybudowany z
    ciepłego materiału - bo mam z Ytonga 36,5

    Sama idea ocieplenia od środka wydaje się być ok. gorzej z praktycznym
    wykorzystaniem.

    To, że dziś budujemy i ocieplamy styropianem, może - za lat naście lub
    kilkadziesiąt - być postrzegane jako głupota. Popatrz na początki
    kariery styropianu - 5 cm, potem 8 cm, 12 cm, i za każdym razem było
    słychać po co więcej. Teraz norma jest jaka 20 cm i pewnie jakbyś dał 30
    cm to większość powie i po co, a skąd wiesz co będzie za lat 5.

    Jeszcze kilka lat temu mur 3 warstwowy był uważany za najlepsze
    rozwiązanie, a ocieplenie było w środku, jak ma się to do ocieplenia od
    środka, w końcu ta zewnętrzna warstwa była odizolowana od ciepła,
    przemarzała..., Mój szwagier mieszka w takim domu już ponad 10 lat i
    wiesz nie widzę na elewacji grzyba, odpadającego tynku...

    Więc jednak ocieplenie od środka nie jest niczym nowym, czy złym.

    Wszystko zależy od materiałów.

    Ariusz

  • 9. Data: 2012-01-18 10:43:02
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > A ja ci powiem mam dom ocieplony od wewnątrz.
    > Dla innych nie mam wcale ocieplenia, a jeszcze innych mam wybudowany z
    > ciepłego materiału - bo mam z Ytonga 36,5

    no własnie jesli masz sciane jednowarstwową to nie masz ocieplenia od
    środka. Nie rozumiesz tematu i pitolisz :)

    > Więc jednak ocieplenie od środka nie jest niczym nowym, czy złym.

    Owszem (pod pwenymi warunkami), ale trzeba wiedzieć o czym sie mówi, ty nie
    wiesz - na doradce sie nie nadajesz :-)

    b.

  • 10. Data: 2012-01-18 11:18:11
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Może prościej byłoby skończyć technikum budowlane, a lepiej budownictwo
    lądowe ?
    Dopiero potem dyskutować.
    Hm...?