  • 11. Data: 2012-01-18 11:18:55
    Temat: Re: Dlaczego ociepla się dom od zewnątrz ?
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    news:d9895939-ba57-465f-8f3d-64cdffbb0b4f@p4g2000vbt
    .googlegroups.com...
    Tak zastanawiam się czemu domy ociepla się od zewnątrz a nie od
    wewnątrz ?
    Poddasze ocieplamy od wewnątrz a resztę już od zewnątrz domu ...

    Ale dlaczego ?

    [cut]

    Bo jak ocieplenie z wewnatrz to punkt rosy wypadnie w przyslowiowej cegle a
    wtedy dochodzi cykliczne zamrazanie i rozmrazanie i cegla zaczyna sie
    kruszyc (ogolnie niszczyc). Gdy dajesz ocieplenie od zewnatrz to punkt rosy
    wypada w ociepleniu. to tak w duzym skrocie.....

  • 12. Data: 2012-01-18 11:34:25
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 18 Sty, 12:18, "zapinio" <z...@g...com> wrote:
    > Może prościej byłoby skończyć technikum budowlane, a lepiej budownictwo
    > lądowe ?
    > Dopiero potem dyskutować.
    > Hm...?

    tak tak, bo grupa dyskusyjna jest tylko dla fachoffcuf.

  • 13. Data: 2012-01-18 11:54:55
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    On 18 Sty, 09:17, Robert G <r...@g...pl> wrote:

    > No to jaką miałbyś koncepcję ocieplenia wieńców?
    > Musiałbyś ocieplać każdą ścianę od dołu, aż do góry i stropy, bo jakbyś
    > ocieplił same ściany do sufitu, to miałbyś mega mostek cieplny na całym
    > obwodzie od wieńca.
    >
    > pozdr
    > Robert G.

    Ale moment ...

    Robię izolację cieplną na podłodze , ścianach i suficie. Wychodzi
    idealny szczelny połączony termos.
    Przemarzanie ścian mnie nie interesuje , bo i czemu ?
    Wilgoć wyjdzie na zewnątrz budynku a nie wejdzie do środka z powodu
    zastosowania foli paroprzepuszczalnej ...
    A wełna jest odporna na grzyby i itd ...

    Będa zimne mury , ale co z tego ?
    Nie będzie się grzało murów tylko powietrze w pomieszczeniach i chyba
    zyski energetyczne powinny być dużo wyższe , bo nie trzeba osuszać
    ścian, grzać ścian i itd ..

  • 14. Data: 2012-01-18 12:13:45
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    d.googlegroups.com...

    >Robię izolację cieplną na podłodze , ścianach i suficie. Wychodzi
    >idealny szczelny połączony termos.
    >Przemarzanie ścian mnie nie interesuje , bo i czemu ?

    Punkt rosy wystąpi wewnątrz ściany i zacznie moknąć od środka. Każde
    zamarzania będzie powodowało działanie destrukcyjne i ściana się rozsypie.
    No chyba że wykonasz ją z jakiegoś odpornego materiału ale ile będzie
    kosztował?

    >Nie będzie się grzało murów tylko powietrze w pomieszczeniach i chyba
    >zyski energetyczne powinny być dużo wyższe , bo nie trzeba osuszać
    >ścian, grzać ścian i itd ..

    Niemal zero akumulacyjności oznacza wiele problemów. Np. brak możliwości
    magazynowania ciepła grzejąc w drugiej taryfie.
    Ściany od środka są naturalnym stabilizatorem ciepła i wilgotności wewnątrz
    pomieszczenia.

    Marek

  • 15. Data: 2012-01-18 12:46:00
    Od: Filip <q...@q...pl>

    W dniu 2012-01-18 13:13, 4CX250 pisze:

    > Niemal zero akumulacyjności oznacza wiele problemów. Np. brak możliwości
    > magazynowania ciepła grzejąc w drugiej taryfie.

    Dokładnie. Wystarczyłaby jedna nieszczelność i całe ciepłe powietrze
    byłoby wydmuchiwane. Szybciej takie pomieszczenie się nagrzewa, to
    fakt.. Ale i szybciej chłodzi. A skoki temp nie są zdrowe.

    > Ściany od środka są naturalnym stabilizatorem ciepła i wilgotności
    > wewnątrz pomieszczenia.

    Dokładnie.

  • 16. Data: 2012-01-18 12:57:51
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

> [...]
    wiadomości
    d.googlegroups.com...
    >Robię izolację cieplną na podłodze , ścianach i suficie. Wychodzi

    a co ty za wynalezek robisz? Doma tak ocieplasz czy garaż jakis?
    Bo jesli dom to suma powierzchni wewnętrznych jest znacznie wieksza niz
    budynku z zewnątrz (albo sie nie ociepkla sufitów kosztem gigantycznych
    mostków)
    , izolacje od wewnątrz daja sie zwykle cieńszą zeby nie zmniejszac
    powierzchni użytkowej. Realne jest niebezpieczeństwo pojawienia sie
    rosy/grzybów. Same wady :-) Jesli mus to mus np w budynkach zabytkowych
    gdzie elewacji nie mozna ruszyć...
    No to powiedz co kombinujesz :)

    >Wilgoć wyjdzie na zewnątrz budynku a nie wejdzie do środka z powodu
    >zastosowania foli paroprzepuszczalnej ...

    którą podziurawisz przy gniazdkach elektrycznych :)

    >Nie będzie się grzało murów tylko powietrze w pomieszczeniach i chyba
    >zyski energetyczne powinny być dużo wyższe , bo nie trzeba osuszać
    >ścian, grzać ścian i itd ..

    bilans energetyczny sie nie zmieni, na zyski nie licz.

    b.

  • 17. Data: 2012-01-18 13:13:45
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    > Bo jesli dom to suma powierzchni wewnętrznych jest znacznie wieksza niz
    > budynku z zewnątrz (albo sie nie ociepkla sufitów kosztem gigantycznych

    Nic nie robię ...
    Dom już mam i tradycyjnie zbudowany , z tradycyjną ilością mostków
    (zapewne) ;-)

    Pytanie było takie bo oglądałem na internecie że w niektórych krajach
    tak ocieplają i nawet jeden dom został w PL tak wybudowany ...
    Czytając opis teoretycznie wyglądało to bardzo rozsądnie , bo dzięki
    izolacji wewnątrz wszystko można to idealnie połączyć (dom parterowy ,
    bo przy piętrowym były by problemy z ciągłością ocieplenia). Do
    wentylacji - rekuperator i powinno to być bardziej oszczędzne bo
    eliminujemy całkowicie akumulację pomieszczenia i nie trzeba grzać
    murów , a każdy kto rozpoczyna sezon wie ile ciepła musi wpompować w
    mury zanim zrobi się w pomieszczeniu ciepło ...

    > No to powiedz co kombinujesz :)

    Nic ...
    Po prostu buszując po necie ;) znalazłem taką technologię ocieplenia w
    niektórych krajach i nie były to jakieś zabytkowe budynki ...
    I dało mi to do myślenia ...

    Bo patrząc na wyniki jakie otrzymuje się w nowo budowanych domach
    (certyfikat energetyczny) człowiek zastanawia się czemu mimo że
    teoretycznie nieźle ocieplił dom wartość na certyfikacje w większości
    ma powyżej 100kWh a w Danii domy mają 25-60KWh ...
    Więc albo tradycyjne budownictwo mimo mocnego ocieplenia jest mało
    energooszczędne albo te wszystkie certyfikaty można sobie włożyć
    w .......

  • 18. Data: 2012-01-18 13:24:35
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    c.googlegroups.com...

    > a każdy kto rozpoczyna sezon wie ile ciepła musi wpompować w
    >mury zanim zrobi się w pomieszczeniu ciepło ...

    No co ty... na koniec sezonu okazuje się że bilans wychodzi na zero gdyż o
    tyle krócej lub z mniejszą mocą będzie grzał pod koniec sezonu.

> [...]
    >teoretycznie nieźle ocieplił dom wartość na certyfikacje w większości
    >ma powyżej 100kWh a w Danii domy mają 25-60KWh ...

    No patrz, a w afryce nawet dodatni wychodzi.

    Marek

  • 19. Data: 2012-01-18 13:56:33
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
    > dom wartość na certyfikacje w większości
    > ma powyżej 100kWh a w Danii domy mają 25-60KWh ...

    Dania to jednak cokolwiek inny klimat :-)

    > Więc albo tradycyjne budownictwo mimo mocnego ocieplenia jest mało
    > energooszczędne albo te wszystkie certyfikaty można sobie włożyć
    > w ......

    I właśnie tu jest pies pogrzebany...
    Te certyfikaty można sobie w d... wsadzić - to zwykłe nabijanie kasy
    pewnym grupom zawodowym i kolejna biurokracja - nikomu poza wyżej
    wspomnianymi do niczego nie potrzebna :-).

    Ja już teraz widzę jak się ma moje 127 kWh/m2/rok do rzeczywistości...

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 20. Data: 2012-01-18 13:59:45
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 18 Sty, 14:13, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> >
> [...]
    > Więc albo tradycyjne budownictwo mimo mocnego ocieplenia jest mało
    > energooszczędne albo te wszystkie certyfikaty można sobie włożyć

    ale "nieźle ocieplił" to nie to samo co dobrze ocieplił i zrobił dom
    energooszczędny.