  • 111. Data: 2012-01-24 01:45:09
    Temat: Re: Dlaczego ociepla się dom od zewn?trz ?
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    news:op.v8jzwzby1cvm6g@lap...
    Dnia 23-01-2012 o 15:31:07 p 47 <k...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie!!! otwory wentylacyjne wykonuje się w warstwie izolacji na stelazu, a
    > więc, jesli ocieplenie na opisywanym stelażu odsuniętym od ściany
    > wykonywane jest wewnątrz pomieszczenia to powietrze do tej szczeliny
    > dopływa z wewnątrz pomieszczenia,- jest ciepłe i wilgotne.
    Aleś teraz dołożył do pieca, pomieszało ci sie wszystko.
    Kolega Budyń pisał dobrze, przy ociepleniu wewnętrznym szczelinę pomiędzy
    ociepleniem a ścianą wentylujemy powietrzem ZEWNĘTRZNYM bo chcemy
    z tamtąd usunąć ewentualną wilgoć jaka by się dostała przez izolację z
    pomieszcenia.

    No to podajcie choc jedną stronę, w której zalecają wentylowanie szczeliny
    wewnątrz budynku powietrzem czerpanym z zewnątrz!

  • 112. Data: 2012-01-24 06:30:42
    Od: r...@t...com.pl

    Mam pytanie do dyskutantów: Jak wygląda sprawa gnicia ścian w domach
    wykonanych z gotowych szablonów styropianowych ? Mamy tu klasyczne
    równoczesne ocieplenie od wewnątrz i zewnątrz. Domy te istnieją już
    parę lat. Opierając się na niektórych wypowiedziach (2 lata i grzyb
    murowany, ogólna tragedia) - powinny już być widoczne bardzo negatywne
    skutki w tych domach.
    pozdr

  • 113. Data: 2012-01-24 08:18:38
    Temat: Re: Dlaczego ociepla się dom od zewnątrz ?
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik <r...@t...com.pl> napisał w wiadomości
    t.googlegroups.com...
    >Mam pytanie do dyskutantów: Jak wygląda sprawa gnicia ścian w domach
    >wykonanych z gotowych szablonów styropianowych ? Mamy tu klasyczne
    >równoczesne ocieplenie od wewnątrz i zewnątrz. Domy te istnieją już

    nikt nie twierdzi ze izolacja od wewnątrz to na 100% grzyb, więc nie bój żaby. Chodzi
    o to zeby to zrobic rozsądnie i wentylować pomieszczenia, bo wilgosc z budynku
    usuwamy głównie w ten sposób.
    Jesli ktos położy wełne na sciane od wewnątrz, nie da albo da dziurawą paroizolacje i
    nie wentyluje to prosi sie o wilgosc i w konsekwencji grzyba.

    I ja tu może dużymi literami bo jakos nikt tego jasno nie napisał:
    1) punkt rosy nie zabija :-) kłopotliwa jest wilgoć ale
    2) wilgosc w ścianach jest dopuszczalna ale
    3) wilgosc która sie pojawi np przy dużych mrozach musi miec szansę odparować i drogą
    wentylacji lub dyfuzji zniknąć. Czyli jesli wyjdzie nam w obliczeniach ze wilgoć
    wystąpi poniżej -10 tem. zewnętrznej to nie ma problemu - ona utrzyma sie kilka dni
    ale szybko zniknie bo średnia temperatura zimy to przecież około +5C.
    Proponuje pobawic sie programem i przeprowadzic przykładow symulacje dla różnych
    wariantów ścian. W programi brak informacji - paroprzepuszczalnosc styropianu
    delta=0,001

    b.

  • 114. Data: 2012-01-24 08:24:46
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > No i zgadza się, -w życiu się nie dogadamy, skoro najwidoczniej sam nie
    > wiesz, z czego korzystasz i co podajesz w swoich postach (albo to zapominasz
    > po zaledwie 2-óch dniach od posłania postu),- patrz twój ponizszy wpis:

    wiesz ty co, jesli nie potrafisz rozróżnić linka do analizy konkretnej sytuacji z
    linkiem do programu, który to analizuje, który zresztą pojawił sie później, to ja
    dziekuje za taka dyskusje. Baw sie dobrze :)

    b.

  • 115. Data: 2012-01-24 08:48:10
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Sty, 07:30, r...@t...com.pl wrote:
> [...]
    > parę lat. Opierając się na niektórych wypowiedziach (2 lata i grzyb
    > murowany, ogólna tragedia) - powinny już być widoczne bardzo negatywne

    Ale jest tez ocieplenie z zewnatrz i to zupelnie wszystko zmienia.
    Najwyrazniej tak to jest policzone ze punkt rosy w srodku nie wypadnie
    i zadna para sie tam nie wykropli. Nie naciagaj faktow - tu mowimy o
    ociepleniu muru *tylko* od srodka!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 116. Data: 2012-01-24 12:32:44
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-01-23 03:07, p 47 pisze:

    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Skoro, jak twierdzisz, warunkiem prawidłowej eksploatacji kanadyjczyka
    > jest m.in. szczelna paroizolacja wewnątrz i taka masowo potrafia
    > wykonywac, to dlaczego taka izolacja miała by byc niemozliwa do
    > wykonania tam gdzie potrzebna jest izolacja od wewnątrz?

    Bo to jest tylko jeden element.
    Do tego potrzebna jest dobra wentylacja od zewnątrz. Czyli w ścianie z
    muru musiałbyś zrobić dziury wentylacyjne albo w ogóle zrezygnować ze
    ściany i zrobić same betonowe lub stalowe słupy konstrukcyjne .... tylko
    wtedy wyjdzie ci budownictwo szkieletowe.

    M.