  • 1. Data: 2012-01-17 22:15:24
    Temat: Co tu wkręcić?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Pytałem o to wcześniej ,ale teraz mam zdjęcia.

    Mam stelaż wc z takim zlaczem wody:

    http://sebobialy.net/spluczka1.jpg
    http://sebobialy.net/spluczka2.jpg

    Co mam w niego wkręcić aby wejść na rurę zgrzewaną 1/2?

    Wężyk z gwintem zewnętrznym niby pasuje, ale nie wiem co niby miało by
    zapewnić szczelnośc skoro gwint wchodzi luźno, a wciskanie konopii do
    plastiku jakoś nie praktykowałem i nie wiem czy wolno.

  • 2. Data: 2012-01-18 05:47:53
    Temat: Re: Co tu wkręcić?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > zapewnić szczelnośc skoro gwint wchodzi luźno, a wciskanie konopii do
    > plastiku jakoś nie praktykowałem i nie wiem czy wolno.

    jaki kurcze wężyk chcesz tam wkręcać?

    ten element powinien byćobsadzony w odpwoiednim gnieździe stelarza, a do
    tego plastiku powinna być "na sztywno" podpięta instalacja wody.

    imho to gw wewnętrzny wygląda na 1/2" więc powinno się tam dać wkręcić
    kształtkę z gwintem zewnętrznym.

    Tak całkiem btw to wygląda to na jakiś tani stelarz i nie dawałbym gwarancji
    że za jakiś czas zacznie ci się z tego lac, albo strzeli ci to podczas
    skręcania. Rady są dwi, kupić solidny stelarz dobrej firmy, poprosić
    instalatora żeby to badziewie wytwalił (te złącza) zrobił porządne podejście
    .

    zgrzewasz porzejście na 1/2" dajesz przedłużkę na przedłużke nakręcasz
    zaworek do baterii i z zaworka pdopinasz do spłuczki, zaworek ma być w
    środku obudowy, z zewnątrz zaklejasz kształtkę jakąś żywicą żeby nie latała.

    tego czegoś bym raczej bał sie zastosować.