  • 1. Data: 2012-01-18 09:50:14
    Temat: No i ktoś już podchwycił pomysł.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    http://nowetrendy.pl/index.php/news/id/6323

  • 2. Data: 2012-01-18 10:16:55
    Temat: Re: No i ktoś już podchwycił pomysł.
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-01-18 10:50, 4CX250 pisze:
    > http://nowetrendy.pl/index.php/news/id/6323

    Niby co epokowe odkrycie - każda pralka ma termostat, który działa:
    nagrzało się do odpowiedniej temperatury wyłącza się grzałka. Jak ktoś
    ma chęć do pralki lać ciepła wodę to jego sprawa, to, że tą samą ciepła
    wodą płukane jest pranie - kiedy nie ma takiej potrzeby to już nie
    piszą, że jest strata. A i tak za podgrzanie tej wody trzeba zapłacić -
    no może nieco mniej.

    Było by to może ekonomiczne kiedy do pralki podłączy się i ciepła i
    zimną wodę, a pralka sama decyduje kiedy, którą pobierać.

    I pod jednym warunkiem trzeba jeszcze przeliczyć, czy podgrzanie wody
    przez pralkę nie będzie się lepiej kalkulować - bo nie koniecznie każdy
    do pralki podłącza solary.

    Ariusz

  • 3. Data: 2012-01-18 10:18:31
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

> [...]

    I pod jednym warunkiem trzeba jeszcze przeliczyć, czy podgrzanie wody
    przez pralkę nie będzie się lepiej kalkulować - bo nie koniecznie każdy

    A i jeszcze jedno ta nowość pochodzi z 2010r.

    Ariusz

  • 4. Data: 2012-01-18 10:23:36
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > płukane jest pranie - kiedy nie ma takiej potrzeby to już nie piszą, że
    > jest strata. A i tak za podgrzanie tej wody trzeba zapłacić - no może

    Nic nie zrozumiałeś. Hahaha!
    Przyznaj się że nie przeczytałeś ze zrozumieniem i nie doczytałeś jakie jest
    przeznaczenie tej pralki i że podłączamy ją dwoma wężami do ciepłej i zimnej
    wody, przy czym podłączenie do ciepłej wody jest pomyślane o tych
    gospodarstwach w których zamontowane są kolektory słoneczne lub mają w
    ostateczności przygotowanie ciepłej wody tańszym nośnikiem energii niż prąd,
    czyli jak gaz, ekogroszek, kominek z płaszczem itede.

    Ariusz nic nie zrozumiał :)

    Marek

  • 5. Data: 2012-01-18 10:40:22
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-01-18 11:23, 4CX250 pisze:
> [...]
    > mają w ostateczności przygotowanie ciepłej wody tańszym nośnikiem
    > energii niż prąd, czyli jak gaz, ekogroszek, kominek z płaszczem itede.

    No fakt nie chciało mi się czytać całego tekstu - tym bardziej, że
    pochodzi z 2010 r.
    Nie zmienia to faktu, że zwykła pralkę możesz podłączyć też do ciepłej wody.

    Ariusz

  • 6. Data: 2012-01-18 10:46:39
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > No fakt nie chciało mi się czytać całego tekstu - tym bardziej, że
    > pochodzi z 2010 r.
    > Nie zmienia to faktu, że zwykła pralkę możesz podłączyć też do ciepłej
    > wody.

    Nadal niczego nie rozumiesz i pleciesz.

    Marek

  • 7. Data: 2012-01-18 11:02:03
    Od: mk <d...@t...pl>

    W dniu 2012-01-18 11:23, 4CX250 pisze:
    i nie doczytałeś jakie
    > jest przeznaczenie tej pralki i że podłączamy ją dwoma wężami do ciepłej
    > i zimnej wody,

    Taaaak?
    Ecotermic - innowacyjny, ekonomiczny system, który umożliwia podłączenie
    pralki do ciepłej lub zimnej wody.
    cytat z http://www.mastercook.pl/?page=produkt&mcpc_id=1025&
    mcp_id=1402

    A w takim przypadku można jeszcze zaproblemować dostarczenia wyłącznie
    ciepłej wody do płukania.
    Pdr. M

  • 8. Data: 2012-01-18 11:13:17
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 2012-01-18 11:23, 4CX250 pisze:

    > Nic nie zrozumiałeś. Hahaha!
    > Ariusz nic nie zrozumiał :)

    Też nie zrozumiałem na początku. Bo niby co znaczy "podchwycił pomysł" w
    odniesieniu do pralki zasilanej ciepłą i zimną wodą, skoro takie były
    już w sprzedaży 15 lat temu (wcześniej pewnie też, ale ja swoją
    kupowałem 15 lat temu). Nawet w nowym domu chciałem zasilanie ciepłej i
    zimnej dać na pralkę (grzanie groszkiem wydawało mi się tańsze niż
    prądem), ale mi instalator mówił: "panie, po co dodatkowe koszty, niby
    jakaś tam oszczędność, a żeby pranie zrobić trzeba latem w piecu palić"
    - ja mu na to, że ciepłą wodę i tak muszę latem grzać, więc piec chodzi,
    a on "a gdzie pan taką pralkę kupisz? dwie na krzyż i cena też wyższa" -
    no i odpuściłem ciepłą wodę...

    PS Z ciekawości przejrzałem na różnych stronach opisy tych pralek. I
    zauważyłem takie zalety jak niski pobór energii, mały pobór wody,
    programowanie czasu załączania - ważne w II taryfie i coś tam jeszcze. O
    podwójnym zasilaniu - ciepłą i zimną wodą - ani słowa. Więc zapewne
    rację miał Ariusz - zasilanie ciepłą woda polega na podłączeniu na stałe
    do ciepłej wody - przy płukaniu (moja żona wszystko płucze dwa, trzy
    razy) to raczej wada niż zaleta. W blokach za zimną wodę płacę 8 zł a za
    podgrzanie 20 czyli ciepła woda to 28zł. Przy solarach w lecie - fajnie
    ze coś odbiera ciepła wodę. W zimie - smutne że coś odbiera ciepła wodę.

  • 9. Data: 2012-01-18 11:13:30
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    To rozwiązanie może być interesujące szczególnie dla tych gospodarstw
    domowych, które mają odpadowe ciepło pochodzące z własnego reaktora
    jądrowego.

    [mam wrażenie ,że niektórzy maja stanowczo zbyt dużo czasu wolnego...]

  • 10. Data: 2012-01-18 11:17:57
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-01-18 11:46, 4CX250 pisze:
    > Użytkownik "Ariusz" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nadal niczego nie rozumiesz i pleciesz.
    >
    > Marek

    Może jakieś mam zaćmienie ale

    TEMAT

    POCHWYCIŁ i POMYSŁ - świadczy o czymś nowym nowatorski, a tekst jest z
    2010 r.

    Pokaż mi gdzie w tekście pisze o dwóch źródłach wody, o dwóch wężach ja
    nie widzę tego fragmentu, a jedynie o możliwości podłączenie:

    "Ta unikalna technologia umożliwia nie tylko standardowe podłączenie
    urządzenia do zimnej wody, ale pozwala również na korzystanie
    bezpośrednio z wody ciepłej."

    Nie pisze tu, że i ciepła i zimna na raz, a jedynie że ciepła i zimna
    więc nie wiemy, czy tym samym wężem, czy dwoma.

    Nawet chciało mi się poszukać więcej info o tej pralce
    i nigdzie nie znalazłem, że możemy podłaczyć ją do ciepłej i zimnej na raz

    http://www.budnet.pl/zdjecia/1_56.jpg

    Takie zdjęcie znalazłem - na nim poza symbolicznym pokazaniem dwóch
    źródeł wody w owalu widzimy na pewno jeden wąż i obok coś co być może
    jest drugim wężem ale czy na pewno. Z opisu nie wynika jasno, że tak jest.
    Proszę napisz mi co plotę - bo może faktycznie i nie mam tego świadomości

    Ariusz