  • 91. Data: 2012-01-20 22:32:33
    Temat: Re: No i ktoś już podchwycił pomysł.
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > obsługi dodatkowych zaworków, termostatów itp. Normalna rodzina nie
    > posiadająca malutkich dzieci szczających w tetrowe pieluchy uruchamia pralkę
    > trochę częściej niż raz w tygodniu. Tak dwa razy na dwa tygodnie. Zyski z

    Ale Ty chyba masz na myśli rodzinę zupełnie bez dzieci. Ja mam dwójkę, 3 i 6
    lat, i pralka pierze praktycznie codziennie. W kotłowni stoi pralka backup,
    gdyby podstawowa sie zepsuła. Zmywarka 60cm zmywa przynajmniej raz dziennie.
    Nigdy nie mierzyłem ile to ciągnie prądu, ale myślę że sporo zważywszy że
    rachunki płacę od 250 do 350zł/m-c.

    --
    Bartek

  • 92. Data: 2012-01-20 23:11:45
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    4CX250 pisze:
    > http://nowetrendy.pl/index.php/news/id/6323

    tu też omawiano tę pralkę.
    http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/pralki-z-podlacze
    niem-cieplej-wody-nie-w-polsce/

    ciekawe kiedy będą takie zmywarki, mógłbym się na taką skusić.

    bajcik
    PS. jak byś tak nie najeżdżał na kolegę Ariusza to by wszystkim było
    milej ;)

  • 93. Data: 2012-01-21 09:49:48
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-01-2012 o 23:32:33 Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał(a):

> [...]
    > raz dziennie. Nigdy nie mierzyłem ile to ciągnie prądu, ale myślę że
    > sporo zważywszy że rachunki płacę od 250 do 350zł/m-c.
    Mam tak samo, dwójka chłopaków 4 i 7 lat i podobne rachunki, zmywarka
    chodzi co dzień, pralka co drugi.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 94. Data: 2012-01-21 10:16:05
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik <b...@k...math.uni.lodz.pl> napisał w wiadomości
    > ciekawe kiedy będą takie zmywarki, mógłbym się na taką skusić.

    eee no co ty -o ile w pralce proces raz grzeje a potem kilkukrotnie płucze w
    zimnej i wobec tego podłączenie do wody ciepłej faktycznie nie ma jakos tam
    sensu, to w zmywarce procesów z wodą zimną nie ma (albo są niewielka
    częscią)

    b.

  • 95. Data: 2012-01-23 19:21:41
    Temat: Re: No i kto? ju? podchwyci? pomys?.
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Budyn pisze:
    > U?ytkownik <b...@k...math.uni.lodz.pl> napisa? w wiadomo?ci
    >

    > eee no co ty -o ile w pralce proces raz grzeje a potem kilkukrotnie p?ucze w
    > zimnej i wobec tego pod??czenie do wody ciep?ej faktycznie nie ma jakos tam
    > sensu, to w zmywarce procesów z wod? zimn? nie ma (albo s? niewielka
    > czesci?)

    wyczytałem gdzieś (i nawet sobie zanotowałem)

    1) Typowa zmywarka na typowym programie pobiera pięć porcji wody:

    do wstępnego mycia, do mycia zasadniczego i do 3 płukań, a grzeje
    tylko w trakcie zasadniczego mycia i ostatniego płukania.

    2) kondensacyjne suszenie w zmywarce najlepiej działa w zimnej wodzie

    bajcik

  • 96. Data: 2012-01-24 09:34:31
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > 2) kondensacyjne suszenie w zmywarce najlepiej działa w zimnej wodzie

    Możesz wyjaśnić jak działa suszenie w zimnej wodzie?

    Marek

  • 97. Data: 2012-01-24 09:44:12
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    da.pl...

    >suszenie w zmywarce najlepiej działa w zimnej wodzie

    >Możesz wyjaśnić jak działa suszenie w zimnej wodzie?

    Nie wiem jak to działa- może na zimnym wymienniku para wodna zmienia się w
    wodę i w ten sposób?
    Jak szukałem zmywarki dwa lata temu to kilku producentów pisało ze zalecają
    podłączenie do zimnej wody ze względu na suszenie właśnie.

  • 98. Data: 2012-01-24 16:56:46
    Temat: Re: No i kto? ju? podchwyci3 pomys3.
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Jest jeszcze jedna rzecz.
    Poza oszczędnościami na grzaniu wody, mnie wychodzi 10zł/m-c oszczędności,
    nie interesuje mnie co tam sobie kogucik wyliczył, widać nie umie liczyć...
    a więc po za tym trzeba jeszcze uwzględnić fakt że zarówno pranie i
    zmywanie w podanej ciepłej wodzie przebiega szybciej. W każdej pralce, zanim
    woda osiągnie temperaturę silnik kręci się raz w lewo i prawo a programator
    z programem stoi. Dopiery gdy woda osiągnie swoją temperaturę programator
    rusza z programem. Krótsze pranie to krótsze działanie silnika bębna pralki,
    krótsze zmywanie to krótsze działanie silnika pompy zmywarki. Tu też są
    jakieś oszczędności.

    Powiem tak. Przeciwnicy niech sobie myślą co chcą. Ja wiem swoje na
    podstawie doświadczenia bo wiem jakie rachunki były przed a jakie płacę po.
    Nie mam zamiaru nikomu udowadniać na siłę. Chcecie nie wierzyć? Proszę
    bardzo. Jest to mi nawet na rękę, gdyż dłużej nieliczni, tacy jak ja będą
    płacić niższe rachunki. Gdyby tak wszyscy zaczęli to gaz zdrożeje i prąd
    zdrożeje, bo wiadomo muszą wyjść na swoje. A tak to ja mam plus, a wy sobie
    uważajcie że się nie opłaca.

    Kogutek. Goni lipę . Masz rację. Nie opłaca się.

    Marek

  • 99. Data: 2012-01-24 18:58:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik <b...@k...math.uni.lodz.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Możesz wyjaśnić jak działa suszenie w zimnej wodzie?

    Prawdopodobnie mialo byc "po zimniej wodzie".

  • 100. Data: 2012-01-24 19:00:47
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości

    > Jest to mi nawet na rękę, gdyż dłużej nieliczni, tacy jak ja będą płacić
    > niższe rachunki. Gdyby tak wszyscy zaczęli to gaz zdrożeje i prąd
    > zdrożeje, bo wiadomo muszą wyjść na swoje.

    Mocne, a myslalem, ze juz pokazales co potrafisz.