  • 81. Data: 2012-01-20 11:41:40
    Temat: Re: No i ktoś już podchwycił pomysł.
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:4f191567$0$26708$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ty byś zapewne podłączył...

    Alez uparty z Ciebie ćwok. Mentalnie dalece niedorosly.

  • 82. Data: 2012-01-20 12:19:54
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Alez uparty z Ciebie ćwok. Mentalnie dalece niedorosly.

    Poczytaj sobie jakie są dopuszczalne temperatury dla węzy przeznaczonych do
    zimnej wody, jak z łatwością pękają przy wyższych temperaturach oraz o tym
    co dzieje się z rzeczami pranymi na siłę w wyższych temperaturach.

    Marek

  • 83. Data: 2012-01-20 12:46:25
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    4CX250 <t...@p...ornet.pl> napisał(a):

    > Ty byś zapewne podłączył...
    >
    > Marek

    Jak już żartujemy. Kupowałem w sklepie z częściami zamiennymi do AGD worki do
    odkurzacza. Przyszedł młody, dobrze ubrany facet i pyta czy są zawory do
    pralek. Sprzedawca pyta jaka pralka. dowiedział się i daje z półki zawór
    elektromagnetyczny. Gość się pyta jak go podłączyć. Wyjąć stary i na to
    miejsce zamontować nowy. Nie ma starego zaworu. To są kable, wężyki. Nie da
    się inaczej niż dobrze bo pasuje tylko w jednej pozycji. Tam nie ma żadnych
    kabli. Jak ma podłączyć zawór bo mu woda z pralki wężem wylatuje. Zaczęło się
    robić ciekawie. Sprzedawca mówi że tak ma być bo jak wypierze to pralka sama
    wylewa wodę. Ale ona nie pierze. Tylko nalewa cały czas wodę a ta woda wężem
    wylatuje. Pytam czy wąż ma wsadzony do wanny na przykłąd czy leci przy
    podłodze do odpływu. Oczywiście że przy podłodze leci i chyba zgłupiałem z tym
    wsadzaniem węża do wanny. On ma pralnię w domku i specjalnie kazał zrobić
    odpływ przy podłodze bo tak jest ładniej. Sprzedawca zareagował prawidłowo i
    stwierdził że takich zaworów nie ma w hurtowni i nie wie czy gdziekolwiek je
    maja. Jak sobie niezadowolony klient poszedł to z 5 minut się śmialiśmy. A Ty
    się czepiasz że ktoś może podłączyć do pralki tylko ciepłą wodę. Nic się
    przecież nie stanie. Może być tylko lepiej bo w ciepłej lepiej się wypłucze po
    praniu. Widzisz jakiś problem w płukaniu gaci w ciepłej wodzie bo ja nie.
    Kiedyś był w gazecie artykuł że jak zbudowali blok to na jakimś węźle cieplnym
    pomylili rury. Z ciepłego kranu leciała zimna i na odwrót. Jedną konsekwencją
    było spłukiwanie kibla ciepłą wodą. Na bank lepiej spłukiwało.

  • 84. Data: 2012-01-20 13:21:53
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    AT <d...@g...pl> napisał(a):

    > Osobiście jak bym ten temat przeczytał rok temu to kupiłbym taką pralkę:)
    > i pociągnał ciepła wodę, 0,5m za scianą gdzie stoi pralka mam bojler 200l
    > ogrzewany
    > Miałem, więc w skali roku byłaby spora oszczędność, tym bardziej ze pralka
    > chodzi 3x w tygodniu czasami nawet 4x.
    >
    > Niestety pralka tez jest nowa juz kupiona i to nie tania bo ok 2,5k
    > kosztowała

    A możesz policzyć jakie oszczędności wchodzą w grę? Bo mnie wychodzi w Twoim
    przypadku z 500 złotych przez 10 lat. Zakładając że przez ten czas 3 albo 4
    razy w tygodniu będziesz prał. Fajnie że masz ogrzewany bojler. Nie wiedziałem
    że takie istnieją. Daj linka. Kryptonitem go grzejesz albo siłą woli czy czymś
    innym?

  • 85. Data: 2012-01-20 13:50:19
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Poczytaj sobie jakie są dopuszczalne temperatury dla węzy przeznaczonych
    > do zimnej wody, jak z łatwością pękają przy wyższych temperaturach oraz o
    > tym co dzieje się z rzeczami pranymi na siłę w wyższych temperaturach.

    Ale to zdaje sie Ciebie dotyczy, wszak to Ty sobie zamontowales drugi zawor
    do pralki.

  • 86. Data: 2012-01-20 13:52:29
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:jfbnn1$ivn$1@inews.gazeta.pl...
    > 4CX250 <t...@p...ornet.pl> napisał(a):
    >
    > Widzisz jakiś problem w płukaniu gaci w ciepłej wodzie bo ja nie.

    Bo jestes w grupie dyletanckiej. Plucze sie w zimnej.

  • 87. Data: 2012-01-20 14:06:53
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    wiadomości news:jfbnn1$ivn$1@inews.gazeta.pl...

    >A Ty się czepiasz że ktoś może podłączyć do pralki tylko ciepłą wodę. Nic

    Stanie się.
    Jak kobieta wypierze ciuch w zbyt gorącej wodzie, bo pralka jej przecież nie
    schłodzi, to męża z domu pogoni za zniszczone ciuchy.
    1. Ciuchy z wielu rodzajów tkanin kurczą się znacznie w wysokiej
    temperaturze.
    2. Kolory bledną a i pranie różnokolorowych rzeczy w za wysokiej
    temperaturze powoduje zaplamienie sąsiednich rzeczy.
    3. Białko, krew ścinają się powyżej 41stC. Pranie wstępne tak wybrudzonych
    rzeczy powinno się więc odbywać w zimnej wodzie, gdyż inaczej wysoka
    temperatura spowoduje utrwalenie plam i będą trudne do usunięcia.
    4. Wszelkie sportowe ubrania z membran nieprzemakalnych zniszczą się gdyż
    taśmy które zabezpieczają szwy przed przemakaniem stracą szczelność lub
    poodklejają się.
    5. W dość szybkim czasie wąż pęknie gdyż nie jest przystosowany do ciepłej
    wody.

    Oczywiście ciepła woda mam na myśli te 45-55stC czyli tyle ile najczęściej
    nagrzewany jest zbiornik CWU.

    Tak dla przykładu. W instrukcji do mojej zmywarki jest napisane że można ją
    podłączyć do ciepłej wody max 55stC. Wąż do niej jest odpowiednio wykonany i
    oznaczony.

    Marek

  • 88. Data: 2012-01-20 14:12:56
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Ale to zdaje sie Ciebie dotyczy, wszak to Ty sobie zamontowales drugi
    > zawor do pralki.

    Dlaczego mnie? Czytałeś dokładnie od początku wątek, czy wtrąciłeś się
    gdzieś po drodze nie mając pojęcia o czym się dyskutuje?
    Chyba to drugie, gdyż inaczej byś doczytał, że ja do pralki doprowadzam wodę
    zimną czyli o temperaturze jaka aktualnie jest z gruntu oraz drugim wężem
    ciepłą zza termostatu ustawionego na temp 30stC. Ale jak ktoś potrzebuje
    wyprać coś w wyższej temperaturze to albo pozostawia go w spokoju i pralka
    dogrzewa brakującą resztę stC albo podkręca termostat do żądanej
    temperatury. Pranie wstępne jest u mnie w zimnej, płukanie także, też o tym
    pisałem.
    Pozostawienie w spokoju termostatu na 30stC daje gwarancję że nie zniszczysz
    żadnej rzeczy w pralce, natomiast podkręcanie temp na termostacie jest
    dozwolone tylko dla żony i mnie gdyż trzeba pamiętać aby po praniu
    zmniejszyć spowrotem do 30stC.

    Marek

  • 89. Data: 2012-01-20 15:48:31
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    4CX250 <t...@p...ornet.pl> napisał(a):

> [...]
    > żadnej rzeczy w pralce, natomiast podkręcanie temp na termostacie jest
    > dozwolone tylko dla żony i mnie gdyż trzeba pamiętać aby po praniu

    Idea stosowania pralek automatycznych jest taka że wrzucasz to co chcesz
    wyprać, nastawiasz program i masz w dupie wszystko co pralka robi. Masz z niej
    wyjąć czyste. Dla mnie to kretynizm popsucie tego poprzez wprowadzenie do
    obsługi dodatkowych zaworków, termostatów itp. Normalna rodzina nie
    posiadająca malutkich dzieci szczających w tetrowe pieluchy uruchamia pralkę
    trochę częściej niż raz w tygodniu. Tak dwa razy na dwa tygodnie. Zyski z
    kupowania droższej pralki, dodatkowe zaworki, węże są w takiej sytuacji
    mniejsze niż oszczędności na prądzie. Pralka jaka stoi u mnie w łazience
    zużywa na cykl 60 litrów wody. Płucze chyba 5 razy. To wychodzi że ma podgrzać
    10 litrów wody średnio o 35 stopni. Kosztje coś takiego trochę więcej niż 20
    groszy. Ile mozna zaoszczędzić jak nalać do niej wodę o temperaturze 30
    stopni. Ją też trzeba podgrzać. Nawet podgrzewana solarami kosztuje bo je
    kupić trzeba było. 5 groszy oszczędności na praniu. Dobra 10 groszy x 100 prań
    rocznie. Jak by nie liczył dycha. Mniej niż złotówka oszczędności miesięcznie.
    Na taką oszczędność to się kutwa Niemiec nie zapisze.

  • 90. Data: 2012-01-20 18:16:26
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > ja do pralki doprowadzam wodę zimną czyli o temperaturze jaka aktualnie
    > jest z gruntu oraz drugim wężem ciepłą zza termostatu ustawionego na temp
    > 30stC.

    Wiedzialem, ze nie jestes w stanie utrzymac dluzej kontekstu watka niz dwa
    posty. Gdybys dal rade nie wpadlbys we wlasna pulapke i widzialbys, ze
    wlasnie uniewazniles wlasna argumentacje o jakichs wezach i praniu na sile w
    wyzszej temperaturze. Niby dlaczego tylko u Ciebie ciepla woda miala by miec
    30 stopni?