  • 91. Data: 2012-01-22 15:03:01
    Temat: Re: Dlaczego ociepla się dom od zewnątrz ?
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-01-21 18:04, Budyń pisze:
    > Użytkownik "M."<...@n...pl> napisał w wiadomości
    >

    > ale o czym ty mówisz, tamten zrzut ekranu jest dla sciany jednowarstwowej...

    Wydawało mi się, że w parametrach były dwa współczynniki przepuszczalności.

    Zrób dla dwuwarstwowej z tymi samymi warstwami raz w jednej raz w
    drugiej kolejności. Będzie widać, gdzie jest potencjalne miejsce wilgoci.

    M.

  • 92. Data: 2012-01-22 18:12:35
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Zrób dla dwuwarstwowej z tymi samymi warstwami raz w jednej raz w drugiej
    > kolejności. Będzie widać, gdzie jest potencjalne miejsce wilgoci.

    sam se zrób :-) Linka do programu podałem ;)

    b.

  • 93. Data: 2012-01-23 01:17:10
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Dnia 20-01-2012 o 10:47:17 p 47 <k...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 19-01-2012 o 21:41:07 p 47 <k...@w...pl> napisał(a):
    > Ale Panowie dyskusja jest bez sensu bo ocieplenie od wew będzie
    > miało WIĘKSZĄ powierzchnię niż zewnętrzne w związku z tym straty
    > ciepła będą WIĘKSZE.
    >
    > Dlatego budynki pasywne i energooszczędne robi się zwarte (cokolwiek to
    > znaczy)
    > aby izolacja była jak najmniejsza powierzchniowo, aby starty
    > izolacji budynku były jak najmniejsze.
    >

    > _________________________
    >

    > Nieprawda, nie chodzi o żadne "straty izolacji".
    Jak nieprawda jak prawda? jak jest wybór pomiędzy izolowaniem
    od zewn a od wew to wybiera się zewnętrzną izolację.

    Nie,- ty pisałes o "stratach izolacji", a one wystepują tylko wtedy, gdy
    np. szczury zjedzą trochę styropianu
    ;-))

    > Ściśle mówiąc budynki takie robi sie dlatego zwarte (tj dąży się do tego,
    > zeby stosunek powierzchni scian zewnętrzych do kubatury był najmniejszy)
    > ponieważ wielkość strumienia ciepła przechodzacego przez ściany z ośrodka
    > cieplejszego (wnętrze) do chłodniejszego (otoczenie) jest m.in. wprost
    > proporcjonalna do powierzchni na której ta wymiana ciepła zachodzi, a
    > zatem zmniejszając te powierzchnię zmniejsza się wielkość wymianę ciepła
    > (tj. straty w jednostce czasu).
    Taa zjadłeś swój ogon bo doszedłeś do tego samego tylko inaczej nazwanego.

    Nie,- straty ciepła to na pewno nie są jakieś "straty izolacji"!

    PS. Nie jest to czepianie się słówek,- gdy ktoś chce wypowiadać na tematy
    techniczne to powinien zacząc od precyzji wypowiedzi i uzywania prawidłowej
    terminologii!!
    Tylko wtedy jakakolwiek dyskusja ma sens.

  • 94. Data: 2012-01-23 01:39:39
    Temat: Re: Dlaczego ociepla się dom od zewn?trz ?
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > od wewnątrz to zgoda, szczelina jest po stronie zimnej, termicznie niczego
    > nie zakłóca. Tyle ze są debile którzy z rozpędu robią szczelinę pod
    > izolacją gdy ta idzie na zewnątrz i ciepło wypuszczają ta szczeliną.

    > Pisałeś:
    >
    > Przy klejeniu styropianu bezposrednio na ściane od wewnątrz nie ma
    > szczeliny wentylacyjnej, para gdy sie dostanie i wykropli nie ma jak sie
    > wysuszyć bo nie ma tej wentylacyjnej szczeliny. Dlatego są przestrogi co
    > do takiego sposobu ocieplania.

    Przytoczyłes wyżej argumentację, jaką przy tym się wszędzie podaje i własnie
    ta argumentacja nie jest dla mnie zrozumiała,- jesli jest ta szczelina
    nazywana "wentylacyjną" pomiedzy zimną ścianą, a stelażem i w tym stelażu do
    tego specjalnie tworzy się otwory na dole i górze, aby zachować cyrkulację
    powietrza dopływającego z ciepłego pomieszczenia to niewątpliwie ciepłe
    powietrze z zawartą w nim para wodną dostawać się będzie z łatwością do
    zimnej powierzchni ściany i na tej powierzchni wykraplać się będzie para
    wodna w znacznie większych ilościach niż miałoby to miejsce w sytuacji
    możliwie szczelnego przylegania warstwy przyklejonego bezpośrednio do ściany
    styropianu.
    Dlaczego wówczas ta wykroplona para miałaby się w tajemniczy sposób
    wysuszać? -sama cyrkulacja powietrza w szczelinie wentylacyjnej nic MZ nie
    pomoże! Przecież gdy np. chuchamy na zimne lusterko to przecież mimo ze
    tworzymy "przewiew" to para się wykrapla na jego powierzchni i im bardziej
    chuchamy tym to lusterko jest bardziej zamglone.
    Skoro zakazuje się przyklejac bezpośrednio styropian do sciany ponieważ
    (słusznie!!)obawiamy się, że jakimiś pęknięciami w styropianie i kleju
    dostanie się do zimnej powierzchni sciany niewielka wówczas ilośc pary
    wodnej, i ona jesli znajdzie tam jakiś wolny obszar to się wykropli, to
    dlaczego nie tylko nie zakazujemy, ale wprost zalecamy doprowadzenie nie
    malutkim pęknieciem, ale celowo wykonaną szczeliną ciepłego i wilgotnego
    powietrza w ilościach o kilka rzedów wielkości większych niż te, jakie tam
    mogłyby się dostać ewentualnymi pęknięciami?! Przeciez tam wtedy wykropli
    się wielokrotnie więcej wody!

  • 95. Data: 2012-01-23 01:46:11
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomo?ci
    >

    > ale o czym ty mówisz, tamten zrzut ekranu jest dla sciany
    > jednowarstwowej...

    Zrzut ekranu pokazuje jak najbardziej prawidłowy przebieg gradientu, mimo,
    że jest pokazany dla sciany formalnie rzecz biorąc jednowarstwowej.
    Uwzglednia on bowiem 2 warstwy tynku, o różniącym się od muru oporze
    cieplnym i w powiększeniu widać, że na granicy tynk/mur następuje załamanie
    gradientu, zgodnie z teorią.

  • 96. Data: 2012-01-23 01:54:43
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Plumpi" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wiesz o tym, że im grubsze są mury i im bardziej izolacyjne, tym grubsze
    > musi być ocieplenie styropianowe na zewnątrz, a by przesunąć punkt rosy do
    > styropianu?

    Ale czego to ma dowodzić?

    > Bo to nie jest styropian i to nie jest ocieplenie lecz docieplenie, które
    > tylko nieznacznie poprawia właściwości termoizolacyjne, a przy tym pozwala
    > wydostać się wykondsensowanej wilgoci. Gdybyś takie doocieplenie wykonał
    > styropianem to po 2-3 sezonach miał byś intensywną chodowlę grzyba, co z
    > resztą już sam widziałem kilka razy u ludzi
    > Ytong tak, a styropian tylko i wyłącznie na zewnątrz.

    > Nie jest podobnie. Ściany domów kanadyjskich wypełnione są wełną
    > mineralną, a na zewnątrz i tak zazwyczaj się ociepla jeszcze styropianem.
    > Ponadto wełna bardzo szybko pozbywa się wilgoci.

    W "klasycznym" kanadyjczyku ścian nie dociepla się styropianem. No ale
    mniejsza z tym, - gdyby sama łatwośc pozbywania się wody przez wełnę
    'załatwiała" sprawę, to możnaby ocieplać wełną tez od wewnątrz, a przeciez
    to dopiero byłaby hodowla grzyba!;-)

  • 97. Data: 2012-01-23 02:07:07
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Domy szkieletowe wymagają dużej kultury pracy podczas wykonania, bo potem
    > gniją.
    >
    > Od środka jest szczelna paroizolacja nie pozwalająca na przedostawanie się
    > wilgoci z wnętrza domu do przegrody.

    Skoro, jak twierdzisz, warunkiem prawidłowej eksploatacji kanadyjczyka jest
    m.in. szczelna paroizolacja wewnątrz i taka masowo potrafia wykonywac, to
    dlaczego taka izolacja miała by byc niemozliwa do wykonania tam gdzie
    potrzebna jest izolacja od wewnątrz?

  • 98. Data: 2012-01-23 07:35:17
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

> [...]
    > Uwzglednia on bowiem 2 warstwy tynku, o różniącym się od muru oporze
    > cieplnym i w powiększeniu widać, że na granicy tynk/mur następuje

    Nie, nie uwzglednia tynku, tam go nie ma. To drobne załamanie temperatury to
    efekt oporu przyjmowania ciepła miedzy powietrzem a murem.

    b.

  • 99. Data: 2012-01-23 07:35:27
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > tego specjalnie tworzy się otwory na dole i górze, aby zachować cyrkulację
    > powietrza dopływającego z ciepłego pomieszczenia to niewątpliwie ciepłe
    > powietrze z zawartą w nim para wodną dostawać się będzie z łatwością do

    wszystko co piszesz jest w porządku -tylko wentylujemy szczelinę powietrzem
    z zewnątrz a nie z pomieszczń. Bo ona służy usuwaniu wody a nie
    dostarczaniu, jak zauważyłeś :)

    b.

  • 100. Data: 2012-01-23 14:31:07
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

> [...]
    >

    > wszystko co piszesz jest w porządku -tylko wentylujemy szczelinę
    > powietrzem z zewnątrz a nie z pomieszczń. Bo ona służy usuwaniu wody a nie

    Nie!!! otwory wentylacyjne wykonuje się w warstwie izolacji na stelazu, a
    więc, jesli ocieplenie na opisywanym stelażu odsuniętym od ściany
    wykonywane jest wewnątrz pomieszczenia to powietrze do tej szczeliny
    dopływa z wewnątrz pomieszczenia,- jest ciepłe i wilgotne.
    Sytuacja, która opisujesz ma miejsce , gdy ten ocieplający stelaz wykonujemy
    na zewnątrz (np. ocieplając ściane kanadyjczyka, lub drewnianą),- wówczas
    otwory wentylacyjne także wykonane w izolacji na stelażui powodują dopływ
    powietrza z zewnątrz.
    Do tej drugiej sytuacji nie mam pytań, watpliwości moje budzi tylko sytuacja
    z izolacją wewnątrz!
    Na marginesie dodam, ze sugerowane przez ciebie otwory do dopływu powierza z
    zewnątrz byłyby całkowicie niepraktyczne np. w takich przypadkach, jak mój,
    gdy sciana zewnętrzna ma >60cm grubości!