  • 81. Data: 2012-01-21 14:58:51
    Temat: Re: Dlaczego ociepla się dom od zewnątrz ?
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    news:jfejjt$mt4$1@inews.gazeta.pl...
    > pan sobe życzy, pan ma - korzystam z tego
    > http://www.tylkoprogramy.pl/termika.php

    widze ze tam pliku chyba nie ma, tu leży
    http://programy.budownictwopolskie.pl/program/termik
    a_pl?rate=3&rate_id=20

    b.

  • 82. Data: 2012-01-21 15:36:36
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-01-21 15:37, kogutek pisze:
    > dopuszczenia żeby można je było budować i w nich mieszkać. Gdyby wszystkie
    > gniły to byłby zakaz budowania domów z drewna.

    Naucz się kwantyfikatorów.
    Napisałeś, że nie słyszałeś, żeby domy drewniane gniły. Ja słyszałem i
    podałem przykład.

    EOT

    M.

  • 83. Data: 2012-01-21 15:38:52
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-01-21 15:54, Budyń pisze:
    > Użytkownik "kogutek"<s...@g...pl> napisał w wiadomości
    >

    > pan sobe życzy, pan ma - korzystam z tego
    > http://www.tylkoprogramy.pl/termika.php

    Tylko ten gradient wyszedł ci dziwny, bo przy dwóch warstwach o różnym
    oporze cieplnym nie powinna to być linia prosta a łamana. Większy
    gradient (większa nachylenie krzywej) jest w przegrodzie o większej
    przenikalności bezwzględnej. Łatwo to policzyć na kartce, nie trzeba
    programu.

    M.

  • 84. Data: 2012-01-21 17:04:34
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Tylko ten gradient wyszedł ci dziwny, bo przy dwóch warstwach o różnym

    ale o czym ty mówisz, tamten zrzut ekranu jest dla sciany jednowarstwowej...

    b.

  • 85. Data: 2012-01-21 19:08:52
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 21 Sty, 11:10, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:
    > Ja u siebie w starym domu przymierzam sie do tego, ale kombinuję jak moge
    > zeby nie użyc jakies firmowej jednostki wlasnie dlatego ze oplacalnosc stoi
    > pod znakiem zapytania. Jesli zrobie samoróbę to w szacunkach zysków wyjdzie
    > lepiej - chyba ze wynalazek sie zepsuje nieco za szybko :-)

    Liczyłeś koszt dobrych wentyli, wymiennika, budy i swojej roboty? Wiem
    że i wymiennik można zrobić samemu, ale to chyba trzeba być na
    emeryturze i mieć samozaparcie... Ja kiedyś to liczyłem sobie wte i
    wewte i wychodziło mi (wziąwszy pod uwagę współczynnik "jeszcze coś
    trza dokupić" jak to w samoróbkach), że oszczędziłbym maksymalnie 2
    tysiące zł na rekuperatorze, otrzymując coś co niekoniecznie miałoby
    parametry takie jak założyłem :>
    Niby 2 tysiaki to dużo, ale w wariancie pesymistycznym można wyjść na
    zero i stracić kupę czasu.

    L.

  • 86. Data: 2012-01-21 19:23:17
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    >Liczyłeś koszt dobrych wentyli, wymiennika, budy i swojej roboty? Wiem

    >Niby 2 tysiaki to dużo, ale w wariancie pesymistycznym można wyjść na
    >zero i stracić kupę czasu.

    Nie liczyłem - moze sie okazac ze trzeba bedzie kupic firmówkę. Tyle ze ja
    tu projektuje troche nietypowy układ, nie wiem czy firmówka mi podejdzie.
    Ale jestem wciąż na etapie projektu.

    b.

  • 87. Data: 2012-01-21 19:33:41
    Od: anhin <a...@o...pl>

    > a co powiesz na to http://lotniczefotki.pl/pktrosy.jpg

    ok, sprawdzę swoimi metodami (jak tylko znajdę podręcznik, który mi
    wcięło; nie zajmuję się zawodowo fizyką budowli, miałem tylko parę
    semestrów w szkole, i takie obliczenia robię dość rzadko) i skomentuję.
    Na oko nie podobają mi się dwie rzeczy w tym wykresie i podejrzewam że w
    programie który go wygenerował jest błąd; ale nie chcę być gołosłowny,
    więc za parę dni spróbuję to uzasadnić.

  • 88. Data: 2012-01-21 19:35:20
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    > Nie liczyłem - moze sie okazac ze trzeba bedzie kupic firmówkę. Tyle ze ja

    ale sądziłem ze należt wziąć taki jakis wymiennik
    http://allegro.pl/rekuperator-przeciwpradowy-wymienn
    ik-300m3-h-i2053033193.html
    (chociaż ktos mi kiedys podawał inny ponoń lepszy typ, linka nie mam),
    wentyle będą kosztować po 1000zł/sztuka. Chyba sie zabawa nie za bardzo
    opłaca...

    b.

  • 89. Data: 2012-01-21 21:47:03
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Tak zastanawiam się czemu domy ociepla się od zewnątrz a nie od
    > wewnątrz ?

    Ależ ociepla się także od wewnątrz.
    http://knaufblog.pl/wp-content/uploads/2007/08/knauf
    -muro-therm-system-pustakow-sturopianowych.pdf

  • 90. Data: 2012-01-22 10:50:28
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie przekonuje mnie ten argument, a sciślej nie przekonuje mnie on w
    > konfrontacją z praktyką! Obserwuje się liczne budynki wykonane ze ścian
    > np. jednowarstwowych, chocby z Ytonga czy innego betonu komórkowego, albo
    > nawet z odpowiednio grubego muru z cegiej czy pustaków.
    > Niewątpliwie w takich ścianach punkt rosy wystepuje wewnątrz tych ścian,
    > bo taki wewnątrz tych scian jest gradient temperatury od temp wnetrza do
    > otoczenia, para swobodnie przez te sciany przepływa (bo ich się nie
    > izoluje) a mimo to one jakoś nie rozsypują się.

    Wiesz o tym, że im grubsze są mury i im bardziej izolacyjne, tym grubsze
    musi być ocieplenie styropianowe na zewnątrz, a by przesunąć punkt rosy do
    styropianu?

    > Dlaczego zatem szkodliwe miałoby być takie wewnętrzne ocieplanie?
    > http://www.youtube.com/watch?v=-k3tnGPXwvk

    Bo to nie jest styropian i to nie jest ocieplenie lecz docieplenie, które
    tylko nieznacznie poprawia właściwości termoizolacyjne, a przy tym pozwala
    wydostać się wykondsensowanej wilgoci. Gdybyś takie doocieplenie wykonał
    styropianem to po 2-3 sezonach miał byś intensywną chodowlę grzyba, co z
    resztą już sam widziałem kilka razy u ludzi
    Ytong tak, a styropian tylko i wyłącznie na zewnątrz.

    > Podobnie jest z scianami w kanadyjczykach,- tu można argumentowac, że tu
    > ogranicza się (stopuje) swobodny przepływ pary przez scianę, ale skoro tu
    > mozna do takiego ograniczenia doprowadzić, to i przy ociepleniu wewnątrz
    > także!
    > Przyznaję, że aprobuję argument, że przy ocieplaniu zewnątrz łatwiej
    > wyeliminowac mostki, ale argumenty o rozsadzaniu scian i zagrzybianiu są
    > dla mnie niejasne.

    Nie jest podobnie. Ściany domów kanadyjskich wypełnione są wełną mineralną,
    a na zewnątrz i tak zazwyczaj się ociepla jeszcze styropianem. Ponadto wełna
    bardzo szybko pozbywa się wilgoci.