    From: Adam <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dlaczego ociepla się dom od zewnątrz ?
    Date: Wed, 18 Jan 2012 01:06:08 -0800 (PST)

    On 18 Sty, 07:58, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:
    > Tak zastanawiam się czemu domy ociepla się od zewnątrz a nie od
    > wewnątrz ?

    Bo od wewnatrz sie nie ociepla :)

    > Poddasze ocieplamy od wewnątrz a resztę już od zewnątrz domu ...

    Poddasze to w zasadzie ocieplenie od zewnatrz - przeciez nad welna
    zostawiasz szczeline ktora chula wiatr i odbiera wilgoc.

    > Najłatwiej aby zachować ciągłość izolacji cieplnej i aby nie powstały
    > żadne mostki należało by zrobić to wszystko od środka domu ...

    W prawidlowo wykonanej scianie 2W, w domu polozonym na izolowanej
    plycie fundamentowej rowniez mozesz zachowac ciaglosc izolacji, a nie
    martwisz sie o grzybka ktory raz dwa przy ociepleniu od wewnatrz zje
    Ci wychlodzone mury.

    Naczytales sie brzeczkowskiego (TB) na forach czy jak ? :)

    > W domu na ścianach wełna + folia paoprzepuszczalna + stelaż i na to
    > płyty papierowo-gipsowe , strop tak samo , podłoga styropian +
    > łączenie ze izolacją ścian ...

    A wiesz co sie stanie z tym wilgotnym powietrzem jak przejdzie przez
    ta welne i napotka na wychlodzony mur ? Jak juz takie cuda chcesz
    robic to se postaw kanadyjczyka poprostu :) Pozatym tracisz dla mnie
    najcenniejsza rzecz - akumulacje ciepla. I KG na stelazu.. Ja wole
    twardy tynk. Jak juz chcesz ocieplac od srodka to pod KG folia powinna
    byc idealnie szczelna, a nie paroprzepuszczalna. Wilgoc usuwa sie
    wentylacja, a nie przez mur.

    > Mamy wtedy idealny termos ...

    Raczej nie chcialbys w nim zamieszkac.

    > Wilgoć do domu nie wchodzi bo ewentualna wilgoć jest wywalana na
    > zewnątrz domu ...

    Jak na zewnatrz? O murze zapomniales? :) Mury nie oddychaja i nie
    oddaja takiej ilosci wilgoci.

    > Murom się nic nie stanie , bo przecież mnóstwo domów nie ma żadnej
    > izolacji i jakoś się nie rozpadło , tak samo jak domy które się buduje
    > kilka lat i mury sobie stoją w deszczu i mrozie ...

    Ale te mury stoja sobie gole i sa wentylowane z kazdej strony. Ty
    chcesz zamknac ta wilgoc miedzy kg, a wychlodzonym murem.

    > Z tego co czytałem w niektórych krajach tak sie właśnie ociepla , a
    > czemu w PL nie ???

    Wiedzialem ze czytales brzeczkowskiego :D W skandynawii, czyz nie ? On
    te kity wciska od paru lat - dziwie sie ze sa jeszcze ludzie ktorzy
    sie na to daja nabierac ;)

    > Domy szkieletowe są przecież właśnie tak ocieplane. Tam całe
    > ocieplenie jest od wewnątrz ...

    Ale tam od wewnatrz daje sie folie paroizolacyjna (zeby jak najmniej
    wilgoci wlazlo), a od zewnatrz paroprzepuszczalna (zeby swobodnie
    sobie wyleciala). Tam nie ma za welna zadnego muru :)
    pozdr.

    --
    Adam