    From: Ariusz <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dlaczego ociepla się dom od zewnątrz ?
    Date: Wed, 18 Jan 2012 11:37:12 +0100

    W dniu 2012-01-18 11:17, Budyń pisze:
    > Użytkownik "Ariusz"<a...@g...pl> napisał w wiadomości
    >

    > ariusz nie obraź sie ale pitolisz, nie chce mi sie punktowac cie po kolei -
    > przeczytaj cos napisał i sam wymyslisz o co chodzi :)
    >

    > b.

    Może to co napisałem jest bardzo ogólnikowe ale widzisz nie pisze nic o
    sposobie ocieplenia. Bo przecież jak mowa o ociepleniu to mamy na myśli
    tylko styropian - niektórzy wełnę.

    A ja ci powiem mam dom ocieplony od wewnątrz.
    Dla innych nie mam wcale ocieplenia, a jeszcze innych mam wybudowany z
    ciepłego materiału - bo mam z Ytonga 36,5

    Sama idea ocieplenia od środka wydaje się być ok. gorzej z praktycznym
    wykorzystaniem.

    To, że dziś budujemy i ocieplamy styropianem, może - za lat naście lub
    kilkadziesiąt - być postrzegane jako głupota. Popatrz na początki
    kariery styropianu - 5 cm, potem 8 cm, 12 cm, i za każdym razem było
    słychać po co więcej. Teraz norma jest jaka 20 cm i pewnie jakbyś dał 30
    cm to większość powie i po co, a skąd wiesz co będzie za lat 5.

    Jeszcze kilka lat temu mur 3 warstwowy był uważany za najlepsze
    rozwiązanie, a ocieplenie było w środku, jak ma się to do ocieplenia od
    środka, w końcu ta zewnętrzna warstwa była odizolowana od ciepła,
    przemarzała..., Mój szwagier mieszka w takim domu już ponad 10 lat i
    wiesz nie widzę na elewacji grzyba, odpadającego tynku...

    Więc jednak ocieplenie od środka nie jest niczym nowym, czy złym.

    Wszystko zależy od materiałów.

    Ariusz