  • Data: 2012-01-24 08:18:38
    Temat: Re: Dlaczego ociepla się dom od zewnątrz ?
    Od: "Budyń" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <r...@t...com.pl> napisał w wiadomości
    news:115bccb8-807d-47d8-8e98-93ebbf5ffd89@i25g2000vb
    t.googlegroups.com...
    >Mam pytanie do dyskutantów: Jak wygląda sprawa gnicia ścian w domach
    >wykonanych z gotowych szablonów styropianowych ? Mamy tu klasyczne
    >równoczesne ocieplenie od wewnątrz i zewnątrz. Domy te istnieją już

    nikt nie twierdzi ze izolacja od wewnątrz to na 100% grzyb, więc nie bój żaby. Chodzi
    o to zeby to zrobic rozsądnie i wentylować pomieszczenia, bo wilgosc z budynku
    usuwamy głównie w ten sposób.
    Jesli ktos położy wełne na sciane od wewnątrz, nie da albo da dziurawą paroizolacje i
    nie wentyluje to prosi sie o wilgosc i w konsekwencji grzyba.

    I ja tu może dużymi literami bo jakos nikt tego jasno nie napisał:
    1) punkt rosy nie zabija :-) kłopotliwa jest wilgoć ale
    2) wilgosc w ścianach jest dopuszczalna ale
    3) wilgosc która sie pojawi np przy dużych mrozach musi miec szansę odparować i drogą
    wentylacji lub dyfuzji zniknąć. Czyli jesli wyjdzie nam w obliczeniach ze wilgoć
    wystąpi poniżej -10 tem. zewnętrznej to nie ma problemu - ona utrzyma sie kilka dni
    ale szybko zniknie bo średnia temperatura zimy to przecież około +5C.
    Proponuje pobawic sie programem i przeprowadzic przykładow symulacje dla różnych
    wariantów ścian. W programi brak informacji - paroprzepuszczalnosc styropianu
    delta=0,001

    b.