eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego w Polsce pompa ciepła klimy, monoblock jest sprzedawana do centralnego ogrzewania ? › Re: Dlaczego w Polsce pompa ciepła klimy, monoblock jest sprzedawana do centralnego ogrzewania ?
  • Data: 2021-09-23 21:54:43
    Temat: Re: Dlaczego w Polsce pompa ciepła klimy, monoblock jest sprzedawana do centralnego ogrzewania ?
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thursday, 23 September 2021 at 21:35:51 UTC+2, Mateusz Viste wrote:
    > Istnieją pompy zespolone, w kotłowni nie ma wówczas niczego. str 18:
    > https://cdn.manomano.com/files/pdf/32534494.pdf
    > W takich warunkach stosuje się glikol... Producenci jasno o tym piszą.
    > str. 19: https://cdn.manomano.com/files/pdf/32534494.pdf
    > str. 6: https://cdn.manomano.com/files/pdf/25509941.pdf
    >
    > Mateusz
    Tutaj producent się zabezpiecza przez uszkodzeniem pompy w wynika zamarznieciem wody
    w monoblocku

    "4. When water has to reach temperatures below 5°C, or
    the equipment is installed in areas subject to
    temperatures below 0°C, it is necessary to mix water
    with inhibited ethylene glycol in suitable quantity.

    "Anti-freeze protection
    If unit is switched off during the winter period when
    outdoor air temperatures below 0°C can occur and
    ethylene glycol is not used, it is recommended that the
    entire system is drained through the drain unit valve, Fig 9,
    item 3, and the system drain, Fig 12/13, item 5.

    ale u Toshiby, ani drugiego, wymienionego producenta, tego nie znalazłem

    Teraz, co to oznacza "suitable quantity" według producenta,
    gdy wyłącza swoją gwarancję i odpowiedzialność

    "2.1.1 - Liability
    The manufacturer declines any liability and invalidate the
    unit warranty for damage resulting from:
    o Improper installation; including failure to follow
    instructions in the manuals.
    o Modifications or errors in the electrical or refrigerant
    or water connections.
    o Use of the unit under condition other than those
    indicated.

    Nie znalazłem schematu instalacyjnego,
    czy ma pracowac łącznie z Hydro Unit, gdy stosowana do centralnego ogrzewania wodnego

    Jest opcja podpięcia 2-giej pompy obiegowej
    ale w jakim schemacie obiegu wody ?