  • 1. Data: 2011-10-04 13:54:19
    Temat: Re: Długa rura...
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

    ----- chyba 25 m - ---

  • 2. Data: 2011-10-04 14:44:57
    Temat: Długa rura...
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Witam.

    Ktoś doradzi jak połączyć piec oddalony od grzejników o jakieś 25 mm.
    Piec jest w warsztacie. Chcę go podłączyć do budynku mieszkalnego.
    Rury prowadzone wewnątrz budynku warsztatowego, garaż do pomieszczenia gdzie
    zostaną podłączone do instalacji w mieszkaniu.
    Droga prowadzenia rur jest po linii prostej. Jeden zakręt 90*.

    Jakie rury kupić? Myślałem o jakiś z metra. PEX?

    Mam teraz dwie pompy.
    W warsztacie 25MPor60C Grundfos-a
    http://www.ekwasek.pl/index.php?products=product&pro
    d_id=432
    Ta w linku nie ma literki M w nazwie. Nie mogę takiej poszukać.
    Moja na III biegu ma 90W. Za z linka 70W.

    W domu mam PCO 25/6
    Ta w linku ma na III biegu 102W, moja (też PCO 25/6) ma 88W.
    http://www.bartoszsklep.pl/index.php?products=produc
    t&prod_id=458

    Ktoś doradzi jakie średnice? Jakie rury? Będę sam to robił. Miedzianymi
    robiłem. Mam palnik do lutowania. Ale rury bardzo drogie. A ja potrzebuję
    koło 50 mb.

    Robert

  • 3. Data: 2011-10-04 14:57:23
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl> napisał w wiadomości
    > ----- chyba 25 m - ---

    Dobre. Też byłby to problem. :-)

    Robert

  • 4. Data: 2011-10-04 21:23:23
    Temat: Re: D?uga rura...
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2011-10-04 15:54, GR001 pisze:
    > ----- chyba 25 m - ---

    chyba jednak 50 bo pewnie zaplanował zasilanie (25m) i powrót (25m)

  • 5. Data: 2011-10-05 17:01:07
    Od: "janko walski" <j...@o...com.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Ktoś doradzi jakie średnice? Jakie rury? Będę sam to robił. Miedzianymi
    > robiłem. Mam palnik do lutowania. Ale rury bardzo drogie. A ja potrzebuję

    Będę strzelał AluPex 16mm :)

    Poważniej, może byś zdradził jaką moc masz do przesłania i jaki masz kocioł,
    bo bez tego to ani rusz.

  • 6. Data: 2011-10-05 19:10:16
    Od: JareK <k...@i...bez.spamu.pl>

    W dniu 2011-10-04 16:44, Robert Wańkowski pisze:
> [...]
    > Droga prowadzenia rur jest po linii prostej. Jeden zakręt 90*.
    >
    > Jakie rury kupić? Myślałem o jakiś z metra. PEX?

    Dokładnie tydzień temu to robiłem. Dwie rury Invena PexALPex fi26 w
    otulinie Termaflex 28/30 plus rura do wody. Każda rura po 16 m jedną
    stronę. To wszystko w rurze kanalizacyjnej fi 200 zakopane ponad metr w
    ziemi. Niestety jeszcze nie uruchomiłem kotła, więc nie wiem jak to się
    sprawdzi.

    JareK

  • 7. Data: 2011-10-05 20:56:32
    Od: "janko walski" <j...@o...com.pl>

    > Użytkownik "janko walski"
    >
    > No tak. Nie pomyślałem, że to ma znaczenie.
    > Piec ma 35 kW. W domu jest 150 żeber żeliwnych. 60 cm wysokie.
    > Powierzchni do ogrzania 120 m2.
    > Nie mam bojlera. Ale pewnie trzeba będzie w przyszłości zainstalować.
    > Dom jednopiętrowy.

    Kocioł węglowy?
    Z automatyką? Z podajnikiem czy bez?

  • 8. Data: 2011-10-05 21:17:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "janko walski"

  • 9. Data: 2011-10-06 05:44:24
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup

    > Ktoś doradzi jak połączyć piec oddalony od grzejników o jakieś 25 mm.
    > Piec jest w warsztacie. Chcę go podłączyć do budynku mieszkalnego.

    Podstawowe pytanie - czy ta instalacja będzie pracowała w czasie zimy w
    trybie ciągłym, czy okresowo i trzeba zastosować w niej płyn niezamarzający
    ?

  • 10. Data: 2011-10-06 07:57:49
    Od: "Tornad" <w...@a...com>

> [...]

    > zostaną podłączone do instalacji w mieszkaniu.

    > Droga prowadzenia rur jest po linii prostej. Jeden zakręt 90*.

    Ja bym probowal tradycyjnie, trzycwierciowe rury stalowe na skretki.
    Gwintownice juz nie sa takie drogie a po wykonaniu mozesz ja odsprzedac. No i
    w garazu cos mocniejszego trzeba. Te alupexy maja jak dla mnie za duzy zwis.
    Spoko Twoje wnuki jeszcze Cie chwalic beda. Jedyne na co trzeba zwrocic uwage
    to elektrycznie odizolowac czesc zelazna od miedzi bo tworza sie napiecia
    korodujace, ale to musialby Ci pelny hydraulik doradzic. Ja jestem tylko
    trzycwierciowy:).
    Pzdr.
    Tornad