    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Do czego służy wykusz 2x0.6m ?
    Date: Tue, 22 Jun 2010 09:51:28 +0200

    szary pisze:
    > Bo im dłużej się mu przyglądam tym większym bezsensem (komplikowaniem)
    > wydaje mi się jego budowa.
    [..]

    > Słowem; chwalicie czy żałujecie?

    Jasne, że to Twoja i Twojej żony sprawa :-)

    Ja jednak mam do sprawy podejście praktyczne i...
    Buduję dom też z archonu - dom w Tamaryszkach 2

    http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-w-tamarys
    zkach-2/m43b12f30b6933

    Sytuacja jest bardzo analogiczna do Twojej.
    Byłem bezwzględny !!! Usunąłem nie tylko wykusz, ale też balkony.
    Pozostawiłem same okna balkonowe i zabuduję je balustradą.
    Oprócz komplikowania fundamentu, ścian i większej ilości okien, taki
    wykusz niesie ze sobą jeszcze jedną - bardzo istotną komplikację.

    Nad nim jest taras :-). Wiesz co to znaczy...?
    Taki taras nad pomieszczeniem użytkowym/mieszkalnym jest koszmarem
    ludzi, których znam i coś takiego mają.

    Uszczelnienie czegoś takiego jest całkiem trudne i kosztowne. Pół biedy,
    kiedy pada zwykły deszcz. Kiedy napada Ci śniegu, a potem zaczną się
    roztopy, to już o problemy nie trudno. Śnieg topnieje szybciej tam,
    gdzie jest jakieś ciepło, czyli... przy ścianie na tarasie :-), bo
    ciepło mimo izolacji termicznej w jakimś tam stopniu z wnętrza przenika.
    Tworzy się kałuża przy samej ścianie i... no już wiadomo gdzie ta woda
    wnika, jak nie ma gdzie spłynąć, bo wszędzie wokół śnieg. Pojawiają się
    plamy na suficie wykuszu...

    Jasne, że dramatyzuję, ale wolałem dmuchać na zimne.
    Nie zrobiłem wykuszu, tylko płaską ścianę z jednym większym oknem w tym
    miejscu :-)

    Zerknij tu - jeszcze nie wykończone, ale daje jakiś pogląd na sytuację :-)

    http://picasaweb.google.pl/robercikus/Dach#548217212
    4883727938
    http://picasaweb.google.pl/robercikus/Dach#548123236
    1164826610
    http://picasaweb.google.pl/robercikus/WiezbaDachowa#
    5469537557467959330

    Nie mam dobrego ujęcia, bo z tej strony są drzewa :-), ale coś tam widać.

    pozdr.
    robercik-us