    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Do czego służy wykusz 2x0.6m ? (ps)
    Date: Tue, 22 Jun 2010 11:40:45 +0200

    szary pisze:

    > Z innej beczki.
    > Tak się przyglądam na tamaryszki i .. hmm pasuje mi(!) ale też ..
    > garaż do wykreślenia (koszty,koszty a za kilka lat będę miał garaż w bud.
    > gospodarczym co już istnieje).

    Obawiam się, że dom może stracić sporo ze swojego wyglądu, gdybyś chciał
    usunąć garaż...
    Ja ten garaż trochę powiększyłem, bo dodałem pomieszczenie, które będzie
    robić za kotłownię - stąd te dodatkowe drzwi obok bramy garażowej, ale w
    wersji pierwotnej była sama brama garażowa.
    Dom w pierwotnej wersji nie jest jakiś zastraszająco duży. Dach nad
    garażem spełnia jednak swoją funkcję estetyczną i jak go usuniesz, to
    całość może okazać się jakaś niedokończona... :-)

    O ile Cię dobrze zrozumiałem :-)

    > + trzeba wyciągnąć przestrzeń nad głową, nad schodami - dało by radę wejść
    > po schodach gdyby tam był dach płasko?

    ???

    Dach i tak musi być skośny, ale bez przejścia w część znad garażu. Ten
    skos raczej nie powinien przeszkadzać w komunikacji,
    gdyby usunąć garaż, nie powinno być problemu - ściana kolankowa jest
    całkiem wysoka - 1,2m.

    > A da radę wyciągnąć ścianę (pokój na parterze) na równi ze schodami (ja bez
    > przejścia do garażu) aby go ciut powiększyć? - czy konstrukcyjnie będzie
    > skomplikowane?

    Pewnie się da, ale w pokoju będzie wnęka - schody i spocznik, a poza tym
    ściana między holem ze schodami, a małym pokojem na parterze jest ścianą
    nośną, zatem i fundament trzeba by przesunąć. Zmniejszy się też i tak
    nie za duży hol :-)...

    pozdr.
    robercik-us