    From: "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Do użytkowników solarów...
    Date: Thu, 15 Mar 2012 09:24:40 +0100

    Użytkownik "yarecky" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:jjr6ei$bra$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam.
    >
    > W naszej mieścinie pojawiło się dofinansowanie do instalacji solarnych -
    > 45% inwestycji. Z tej oto okazji pojawili się dostawcy ww sprzętu,
    > proponując kompletną instalację za ok. 7kpln (+pozostałe 45% tzw. dopłaty,
    > na którą składają się wszyscy mieszkańcy UE). W sumie ma to kosztować
    > zatem 13.500 - w tym dwa panele próżniowe, bojler, automatyka i
    > montaż/uruchomienie.
    > Ponieważ zapytano mnie o opinię, pytam Was - bo sam nie montowałem/nie
    > używam, co sądzicie o tych kosztach?
> [...]

    WŁAŚNIE !!!!
    Też sie nad tym zawsze zastanawiałem.
    Rozumiem te glikole itd. niezamarzające , podwyższone temp. wrzenia itd.
    ale jak mi się zbiornik nagrzeje do np. ustawionych 70 st. co dalej jak na
    solarach wciąż patelnia???
    Ja myślałem np. o czymś podobnym jak pisze [yarecky] coś a'la kurtyna
    zasłaniająca,
    ale co jesli braknie prądu i automatyka siądzie?
    BUUUUM na osiedlu? Przecież nic się nie mówi o przegrzaniach.
    Są jakieś zabezpieczenia ale to na zasadzie bezpieczników - pierdyknie i
    zabezpieczy ale coś do wymiany.
    Nie mam pojęcia jak to działa, też poczekam na wyjaśnienia.

    Rafał