    From: "kris" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dobra wiadomość dla palaczy (kominkowych)
    Date: Tue, 5 Jan 2010 09:18:46 +0100

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
    news:hhtgpm$f6g$1@news.interia.pl...

    > Dolicz 10 zł za paliwo do piły na każdy metr. Olej do prowadnicy.
    > Teraz zapłać komuś za pocięcie i połupanie - pewnie ze 30 zł od metra.

    Nikomu za nic nie bede płacił. Wszystko to zrobie sam
    Pocięcie takich wałków to bajka(2 cięc ia na wałek 1,2metrowy). A łuupac? Po
    co?. Wałki tne na 40cm i całe do kotła

    > Ja w takiej cenie mam połupane.
    >
    > Kupuję obecnie drewno opałowe (dąb, brzoza, sosna - z czego dębu jest
    > przewaga, a sosny jest nie więcej jak 30%) w cenie 100 zł mp. Drzewo jest
    > ładnie poukładane na aucie i rzeczywiście metry nie są oszukane.

    Ja odbieram sam z lasu swoim transportem i zawsze praktycznie dostane więcej
    jak się nalezało. Tam jest wszystko lądnie poukładane przy drodze, mierzęmy
    z leśniczym, zaokrąglamy w dół i biorę.
    Po pocięciu i poukładaniu jeszcze nigdy nie zdażyło sie abym miał mniej jak
    zamówiłem. A z handlarzami to bywało tragicznie.

    > Trzeba jednak pamiętać o jednej rzeczy - drzewo takie nadaje się do
    > palenia dopiero po minimum roku. Jak kupisz dzisiaj, to na przyszły rok
    > będziesz mógł palić (a i tak nie będzie super suche). Brykietem można
    > palić od ręki.

    I dopiero w przyszłym sezonie tym drewnem bede palił.
    A cena tony brykietu= cenie tony wegla(orzech) więc jak miałbym płacić za
    brykiet to wolałbym kupic węgiel

    > Druga sprawa - brzoza pali się szybko i daje niewiele ciepła.
    W moim kotle pali się spoko a zresztą opróćz brzozy biore zawsze troche
    inego lisciastego
    Zresztą w tym roku pallę modrzewiem i sosna i tez spokojnie daje rade

    Krzysiek