    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Docieplenie domu, styropian i ju? nic nie wiem
    Date: Mon, 16 May 2011 13:47:57 +0200

    news:op.vvkm55op1cvm6g@lap...
    Dnia 16-05-2011 o 10:34:51 enemyunknown <r...@s...fr.pl>
    napisał(a):

    > Jeśli słowo "Bzdura" obraża, to sorry :)
    >Wiesz, staram się rzeczowo udzielać rad, jestem fachowcem
    >i takie określenia wytrącają mnie z równowagi.

    Niepotrzebnie sie uniosłeś przeciez gość nic takiego nie napisał

    >A ad meritum, ceny w hurtowniach są rózne, są takie
    >gdzie cena 5cm czy 12cm styro w przeliczeniu na m3
    >jest taka sama, ale są inne gdzie jest taniej właśnie
    >dla typowych grubości 5, 10cm a na inne trzeba czekać
    >i płacić zaliczki.

    Prawdę mówiąc nie spotkałem sie jeszcze z sytuacją żeby ceny były rózne w
    zalezności od grubości. Wszędzie ceny podaja za m3, Czasami tylko jest
    róznica pomiędzy prostym styro a takim z felcem lub pióro /wpust. A grubość
    nie ma znaczenia dla ceny. Ew jakies mniej popularne wymiary (powyzej 10cm)
    nie są dostępne od ręki i trzeba kilka dni czekać

    >Autorowi tego wątku pewnie sie także opłaci dać jakąś
    >standartową grubość styro, byle nie za mało,
    >ja bym mu proponował 15cm, albo w jednym kawałku albo
    >układane na zakładkę. No i ocieplenie szpalet przy oknach
    >bo tam dużo straci.

    Piszesz ze jesteś fachowcem a proponujesz w ciemno 15cm a nie wiesz nawet
    jakiej grubości mur ma autor. A powienieneś zauważyć że autor wątku
    wspomniał że ma podwójny mur ze szczelina powietrezną wiec bardzo
    prawdopodobne że już sciana ma grubość ze 40-50cm. Dodaj wtedy te Twoje
    proponowane 15cm styro i pomyśl co z tego wyjdzie. Bo czasami moze się
    okazac że w tej konkretnej sytuacji 5- 8cm jest najbardziej optymalne.

    Krzysiek