    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dom 315mkw. - Jaka instalacja dla CO i CWU
    Date: Mon, 10 Oct 2011 08:09:37 +0200

    W dniu 09.10.2011 23:51, Mr S pisze:

    > Budowany jest dom 315mkw z czego:
    > 60mkw - garaz, pomieszczenie dospodarcze i kotlownia
    > 120mkw - pomieszczenia, w ktorych bedzie ogrzewanie podlogowe
    > 135mkw - pomieszczenia grzane tradycyjnie.

    Wow. Biznes musi się nieźle kręcić ;->

    [ciach]

    > Jaki typ instalacji wybrac? Z zasobnikiem np 1000l

    Bez przegięć ;) 300l to "świat i ludzie".

    > czy przeplywowy?

    Mało sensowne - wymaga potężnego (drogiego) przyłącza i instalacji, nie
    daje stabilności temperatury i nawet przy chwilowym zaniku zasilania
    będziesz miał tylko zimną wodę.

    > Dwufunkcyjny, jednofunkcyjny?

    Ja bym stawiał na jedno i to ten na wodę z zasobnikiem albo po prostu
    bojler. Raz że w razie awarii masz tylko awarię jednej funkcji, dwa że
    dwufunkcyjny - zwłaszcza jak niedoszacujesz mocy - będzie miał braki w
    ciepłej wodzie przy konieczności mocniejszego grzania.

    > Chcialbym aby koszty ogrzewania byly jak najnizsze w przyszlosci.

    Hehehehehehe. Ogromny dom i chcesz mieć niskie koszta ogrzewania??

    > Jakich kosztow ogrzewania i instalacji mozna sie spodziewac?

    Wysokich.

    > Na co jeszcze zwracac uwage?
    >
    > Co doradzicie?

    Zmniejsz metraż.