  • 1. Data: 2011-10-09 21:51:15
    Temat: Dom 315mkw. - Jaka instalacja dla CO i CWU
    Od: Mr S <c...@o...pl>

    Czesc!

    To moj pierwszy post na grupie.
    Pierwszy raz tez sie buduje.

    Budowany jest dom 315mkw z czego:
    60mkw - garaz, pomieszczenie dospodarcze i kotlownia
    120mkw - pomieszczenia, w ktorych bedzie ogrzewanie podlogowe
    135mkw - pomieszczenia grzane tradycyjnie.

    5 - liczba osob.

    Dom pietrowy. Sciany z Ytonga 50cm bez docieplenia.
    Dach plaski bez poddasza.

    Obecnie mieszkam w bloku i mam gazowy piec CWU i CO bez zasobnika, lecz
    dla domu zastanawiam sie nad piecem na gaz badz ekogroszek.

    Jaki typ instalacji wybrac? Z zasobnikiem np 1000l czy przeplywowy?
    Dwufunkcyjny, jednofunkcyjny?
    Chcialbym aby koszty ogrzewania byly jak najnizsze w przyszlosci.
    Jakich kosztow ogrzewania i instalacji mozna sie spodziewac?
    Na co jeszcze zwracac uwage?

    Co doradzicie?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-10-09 22:11:23
    Temat: Re: Dom 315mkw. - Jaka instalacja dla CO i CWU
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Paź, 23:51, Mr S <c...@o...pl> wrote:

    > Jaki typ instalacji wybrac? Z zasobnikiem np 1000l czy przeplywowy?
    > Dwufunkcyjny, jednofunkcyjny?

    Zbiornik na CWU 1000l dla 5 osob ?? Po co taki wielki ?? Jak bedziesz
    mial gaz to spokojnie wystarczy 300l.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-10-10 05:49:58
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    > Na co jeszcze zwracac uwage?

    Np. na stabilność dostaw prądu. Ogrzewanie cwu przepływowe jest najtańsze,
    ale jeśli czasem nie ma prądu przez pół dnia to nie masz ciepłej wody. A
    zasobnik daje ci "rezerwę".

  • 4. Data: 2011-10-10 06:09:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.10.2011 23:51, Mr S pisze:

    > Budowany jest dom 315mkw z czego:
    > 60mkw - garaz, pomieszczenie dospodarcze i kotlownia
    > 120mkw - pomieszczenia, w ktorych bedzie ogrzewanie podlogowe
    > 135mkw - pomieszczenia grzane tradycyjnie.

    Wow. Biznes musi się nieźle kręcić ;->

    [ciach]

    > Jaki typ instalacji wybrac? Z zasobnikiem np 1000l

    Bez przegięć ;) 300l to "świat i ludzie".

    > czy przeplywowy?

    Mało sensowne - wymaga potężnego (drogiego) przyłącza i instalacji, nie
    daje stabilności temperatury i nawet przy chwilowym zaniku zasilania
    będziesz miał tylko zimną wodę.

    > Dwufunkcyjny, jednofunkcyjny?

    Ja bym stawiał na jedno i to ten na wodę z zasobnikiem albo po prostu
    bojler. Raz że w razie awarii masz tylko awarię jednej funkcji, dwa że
    dwufunkcyjny - zwłaszcza jak niedoszacujesz mocy - będzie miał braki w
    ciepłej wodzie przy konieczności mocniejszego grzania.

    > Chcialbym aby koszty ogrzewania byly jak najnizsze w przyszlosci.

    Hehehehehehe. Ogromny dom i chcesz mieć niskie koszta ogrzewania??

    > Jakich kosztow ogrzewania i instalacji mozna sie spodziewac?

    Wysokich.

    > Na co jeszcze zwracac uwage?
    >
    > Co doradzicie?

    Zmniejsz metraż.

  • 5. Data: 2011-10-10 06:36:56
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-10-10 07:49, William Bonawentura pisze:

    > Np. na stabilność dostaw prądu. Ogrzewanie cwu przepływowe jest
    > najtańsze, ale jeśli czasem nie ma prądu przez pół dnia to nie masz
    > ciepłej wody. A zasobnik daje ci "rezerwę".

    Wystarczy około 500zł, zasilacz buforowy, akumulator, inwerter i pompa,
    która będzie działać na prąd będący modyfikowaną sinusoidą i można sie
    zabezpieczyć od zaników.

  • 6. Data: 2011-10-10 07:04:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Paź, 08:09, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:
> [...]
    [...]
    > Wysokich.

    Dupa jas a nie wysokich - jak dobrze chaupa zrobiona to nie musi byc
    drogo. Ja grzeje podobny metraz i mam zamiar zmiescic sie w 1500 pln /
    sezon (CO), grzejac pompa ciepla oczywiscie i wykorzystujac II taryfe.
    Wszystko zalezy od izolacji, ta sciana 1W mnie troche martwi.. Trzeba
    zrobic OZC i wszystko bedzie wiadomo.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2011-10-10 07:11:15
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

> [...]
    > sezon (CO), grzejac pompa ciepla oczywiscie i wykorzystujac II taryfe.
    > Wszystko zalezy od izolacji, ta sciana 1W mnie troche martwi.. Trzeba

    A ile za pompe wybuliłes ?

  • 8. Data: 2011-10-10 07:13:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Paź, 09:11, "Marek P." <q...@a...pl> wrote:

    > A ile za pompe wybuli es ?

    PC + DZ (z rozdzielaczem, glikolem) = 17k pln.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-10-10 07:17:19
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Mr S" <c...@o...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > 135mkw - pomieszczenia grzane tradycyjnie.
    >
    > 5 - liczba osob.
    >
    > Dom pietrowy. Sciany z Ytonga 50cm bez docieplenia.

    1) ten dom juz stoi czy dopiero w planach? bo nie wiem czy strzepic jezyk
    2) czy jest gaz sieciowy?

    b.

  • 10. Data: 2011-10-10 07:22:33
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Robson napisał:

    > Wystarczy około 500zł, zasilacz buforowy, akumulator, inwerter i pompa,
    > która będzie działać na prąd będący modyfikowaną sinusoidą i można sie
    > zabezpieczyć od zaników.

    Dla przepływowych ogrzewaczy.???
    Nie wiem czy nie przeceniasz możliwości tych 'buforowych zasilaczy'

    pozdr
    Robert G.