  • 11. Data: 2011-10-10 07:45:48
    Temat: Re: Dom 315mkw. - Jaka instalacja dla CO i CWU
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Paź, 09:11, "Marek P." <q...@a...pl> wrote:

    > A ile za pompe wybuli es ?

    Cos moj post nie doszedl. PC + DZ komplecik - 17k pln :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 12. Data: 2011-10-10 07:59:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.10.2011 08:36, Robson pisze:

    > Wystarczy około 500zł, zasilacz buforowy, akumulator, inwerter i pompa,
    > która będzie działać na prąd będący modyfikowaną sinusoidą i można sie
    > zabezpieczyć od zaników.

    Czy ty zdajesz sobie sprawę ile kosztuje inwerter na kilkanaście kilowatów?

    Znacznie więcej niż 500zł.

  • 13. Data: 2011-10-10 08:23:23
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-10-10 09:22, Robert G pisze:

    > Dla przepływowych ogrzewaczy.???
    > Nie wiem czy nie przeceniasz możliwości tych 'buforowych zasilaczy'

    Nie dla przepływowych, oczywiście, że nie. Tutaj to trzeba by stawiać
    generator. Chodziło o ogrzewanie gazowe i pompę tego ogrzewania.

  • 14. Data: 2011-10-10 08:24:42
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-10-10 09:59, Andrzej Lawa pisze:

    > Czy ty zdajesz sobie sprawę ile kosztuje inwerter na kilkanaście kilowatów?
    >
    > Znacznie więcej niż 500zł.

    Nie, moja wina, pisałem przed poranna kawą ;).
    Taki zasilacz podtrzyma zwykłą pompę ogrzewania, gdy piec jest gazowy.
    Przepływowego oczywiście nie

  • 15. Data: 2011-10-10 08:54:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.10.2011 10:23, Robson pisze:

    > Nie dla przepływowych, oczywiście, że nie. Tutaj to trzeba by stawiać
    > generator. Chodziło o ogrzewanie gazowe i pompę tego ogrzewania.

    Dżizas... Wiesz ile kosztuje agregat, który dźwignie porządny ogrzewacz
    przepływowy?

  • 16. Data: 2011-10-10 09:15:58
    Od: Mr S <c...@o...pl>

    On 09/10/2011 23:11, Adam wrote:

    > Zbiornik na CWU 1000l dla 5 osob ?? Po co taki wielki ?? Jak bedziesz
    > mial gaz to spokojnie wystarczy 300l.
    > pozdr.

    No wlasnie zastanawiam sie rowniez na ekogroszkiem...
    Jakies plusy i minusy ekogroszku?

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2011-10-10 09:21:06
    Od: Mr S <c...@o...pl>

    On 10/10/2011 07:09, Andrzej Lawa wrote:

    > Wow. Biznes musi się nieźle kręcić ;->

    Nie narzekam... ;-)

    > Hehehehehehe. Ogromny dom i chcesz mieć niskie koszta ogrzewania??

    Koszty moga byc niskie badz nizsze...
    Teoretycznie wg kalkulatora na jakiejs stronce ekogroszek jest tanszy o
    60% dlatego chcialbym sie dowiedziec od ludzi na grupie czy rzeczywiscie
    jest tak kolorowo...
    Wyliczenia dla gazu na rok to ponad 8k PLN.
    Jesli dla ekogoroszku byloby to 3-4k PLN to juz mamy oszczednosc.

    > Wysokich.

    Jakie rozwiazania pozwola je obnizyc?

    > Zmniejsz metraż.

    Nie da rady.
    Fundamenty juz stoja, a dom chcialbym wybudowac w takiej formie w jakiej
    zostal zaprojektowany.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2011-10-10 09:23:06
    Od: Mr S <c...@o...pl>

    On 10/10/2011 08:17, Budyn wrote:

    > 1) ten dom juz stoi czy dopiero w planach? bo nie wiem czy strzepic jezyk

    Sa juz fundamenty.

    > 2) czy jest gaz sieciowy?

    Jest gaz sieciowy, ale kalkulacja ogrzewania gazem wyszla na ok. 8k PLN,
    dlatego szukam pieca np. na ekogroszek.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2011-10-10 09:26:51
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Mr S napisał:
    > Jakies plusy i minusy ekogroszku?

    Minusy:
    Syf w kotłowni,
    trochę zabawy - załadowanie węgla, wybranie popiołu, okresowe
    czyszczenie, zabawa z rozpalaniem w sytuacji, kiedy nie palisz w trybie
    ciągłym - lato [CWU], czy okresy przejściowe - jesień, wiosna
    zorganizowanie miejsca do składowania opału i do wyrzucania popiołu.
    okresowe czyszczenie kotła - to częściej i komina - to rzadziej

    Plusy...
    Przy obecnej cenie węgla jak masz gaz sieciowy, to może sensowniej wejść
    w gaz, jak nie masz, to sensownej alternatywy w zasadzie nie ma - możesz
    założyć sobie pc, ale... sam sobie policz i powertuj archiwum grupy. Nie
    będę się tu rozpisywał. Ja u siebie nie założyłem :-).
    Koszty ogrzewania są stosunkowo niskie przy jednoczesnej względnej
    bezobsługowości.
    Mówię względnej, bo coś tam jednak trzeba zrobić. Ot choćby przynieść
    opał i wsypać go do zasobnika... czy inna - patrz powyżej.
    Od gazu niby taniej wychodzi, ale robotę doliczasz, której nie masz przy
    gazie.

    Poza tym...
    Jak chcesz mieć i kaloryfery i podłogówkę, to jednak musisz ciut
    skomplikować instalację.
    Przy gazie możesz zrobić wszystko na jednej gałązce podłączone na
    sztywno do kotła.
    Z kotłem stałopalnym już nie będzie tak różowo, bo na podłogówkę 60 stC
    nie puścisz, a na kotle 35 też trzymać nie możesz. Potrzebne są zawory
    mieszające.

    pozdrawiam - ekogroszkowiec :-)
    Robert G.

  • 20. Data: 2011-10-10 09:32:48
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Mr S napisał:

> [...]
    > jest tak kolorowo...
    > Wyliczenia dla gazu na rok to ponad 8k PLN.
    > Jesli dla ekogoroszku byloby to 3-4k PLN to juz mamy oszczednosc.

    No to tylko Ci wrzucę dane z mojego grzania w pierwszym sezonie po
    budowie - mury jeszcze były mokre, a węgiel kupiłem w niekorzystnej
    cenie i...
    Wyszło mnie w przeliczeniu na m2/rok przy czteroosobowej rodzinie
    wliczając w to grzanie CWU.

    OK 18 zł/m2/rok - palenie groszkiem. Nie dogrzewałem się tamtej zimy
    innymi źródłami.
    Teraz i dom suchy i mam gdzie palić drewnem, to wyjdzie zdecydowanie taniej.

    Ogrzewam ok 180 m2 w ostrym górskim klimacie.
    Może to Ci pomoże w szacunkach kosztów. Ściana 2W... :-)

    pozdr
    Robert G.