  • 1. Data: 2011-10-10 07:34:39
    Temat: jak napełnić instalację grzewczą
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Witam.

    Piec jednofunkcyjny kondensacyjny Junkersa. Jeden obieg grzewczy (podłogówka
    na RTLach i grzejniki - ale to nie o tym)
    w skutek niedokręconego śrubunku na jednym z grzejników (na piętrze)
    ciśnienie w układzie przez lato zeszło do 0. Nieszczelność była na tyle mała
    że w ciągu doby (od wczoraj) zeszło 0,5 bara (z 2 do 1,5). Dziś
    zlokalizowałem nieszczelność (śrubunek był wilgotny, ale nawet nie było
    mokro pod grzejnikiem).

    Pytanie - czy układ po prostu napełnia się wodą czy trzeba np dopompować
    powietrzem naczynie przeponowe??

    pzdr
    Piotr

  • 2. Data: 2011-10-10 07:48:08
    Temat: Re: jak napełnić instalację grzewczą
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Paź, 09:34, "PH" <P...@p...news> wrote:

    > Pytanie - czy układ po prostu napełnia się wodą czy trzeba np dopompować
    > powietrzem naczynie przeponowe??

    Skoro zeszla woda to dopelniasz woda :)

    Nie za duze te cisnienie 2 bar ? Po co tyle ? :) Na zimnej wodzie zrob
    lekko powyzej 1bar (1,2 np.) i wystarczy.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-10-10 10:19:10
    Od: "PH" <P...@p...news>

    k.googlegroups.com...
> [...]

    Nie za duze te cisnienie 2 bar ? Po co tyle ? :) Na zimnej wodzie zrob
    lekko powyzej 1bar (1,2 np.) i wystarczy.

    -------------------

    zielona skala jest między 1 a 3. 2 jest dokładnie pośrodku
    max temp zasilania mam na 45'C (cały zeszły sezon tak było i było ok. nowy
    dom. 20cm wełny na ścianach, 28 na skosach. dużo podłogówki i duże
    grzejniki. temp w sypialniach dzieci 21'C)

    ponawiam pytanie. czy wystarczy że odkręcę kranik na zasilaniu wody i dobiję
    do wartości jaka była w zeszłym sezonie czy muszę coś robić z naczyniem
    przeponowym?

    pzdr
    Piotr

  • 4. Data: 2011-10-10 10:59:17
    Od: mk <d...@t...pl>

    PH pisze:

> [...]
    > do wartości jaka była w zeszłym sezonie czy muszę coś robić z naczyniem

    Przed napełnieniem powinieneś sprawdzić ciśnienie w naczyniu, a podana
    przez Ciebie zielona skala odnosi sie do pracującego kotła.
    1,2 jest OK
    Odr. M

  • 5. Data: 2011-10-10 11:23:10
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "mk" <d...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Przed napełnieniem powinieneś sprawdzić ciśnienie w naczyniu, a podana
    > przez Ciebie zielona skala odnosi sie do pracującego kotła.
    > 1,2 jest OK
    > Odr. M

    macie rację :)
    jak rozumiem ciśnienie w naczyniu sprawdzę manometrem samochowoym :) i
    powinno być 0,2 większe niż na zimnej instalacji - CZY TAK??

    ciśnienie w instalacji zmniejszę używając odpowietrznika w najwyższym
    grzejniku :)

  • 6. Data: 2011-10-12 08:26:42
    Od: mk <d...@t...pl>

    PH pisze:

    > ciśnienie w instalacji zmniejszę używając odpowietrznika w najwyższym
    > grzejniku :)

    Zaworami we/wy odetniesz instalację, potem zaworem kotła pozbędziesz sie
    ciśnienia i sprawdzisz manometrem ciśnienie.
    A najlepiej www.junkers....