  • 41. Data: 2011-10-12 19:44:16
    Temat: Re: Dom 315mkw. - Jaka instalacja dla CO i CWU
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-10-2011 o 20:51:51 Mr S <c...@o...pl> napisał(a):

    > No wlasnie w tym problem, w momencie tworzenia projektu wiekszosc ludzi
    > (czytalem tez wtedy grupe) zachwalala Ytong badz cos innego
    > komorkowego... Wiekszosc odradzala styro bo gnije, jedynie welna byla
    > chwalona.
    Tak to jest jak się czyta debilne fora, jest dokłądnie odwrotnie, mokremu
    styropianowi się nic nie dzieje a wełna gnije, rozwijają się pleśnie.

    > Poza tym ytong na klej powinien miec spojna strukture bez zadnych
    > przerw...
    Optymista, będziesz za kilka lat ocieplał ten ytong, już tu było to
    opisywane.
    Poza tym na te grube mury stracisz dużo pow użytkowej ja mam 24+15+2cm
    tynk=41cm
    a ty masz 49cm+ tynk co daje około 52cm. Czyli około 10cm wiecej, na 40mb
    ściany zewn daje
    to 4m2 mniej, przy średniej cenie domu 2500/m2 masz około 10 000 zł
    wyrzucone w błoto.

    > Plyta bedzie dopiero wylewana...

    > Problem w tym, ze jestem obecnie poza Polska i przez najblizsze 6
    > miesiecy bedzie to niemozliwe.
    To zatrzymaj budowę, bo i dla budowy będzie lepiej jak ją będziesz
    pilnował sam osobiście niz na odległość.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 42. Data: 2011-10-12 20:00:16
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Mr S" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    > No wlasnie w tym problem, w momencie tworzenia projektu wiekszosc ludzi
    > (czytalem tez wtedy grupe) zachwalala Ytong badz cos innego komorkowego...
    > Wiekszosc odradzala styro bo gnije, jedynie welna byla chwalona.

    to chyba nie na tej grupie albo mnie tu jeszcze nie było :-)
    Zmienic ytonga na BK24+styro 20 można na etapie wykonawstwa bez problemu.
    Chodzi tylko o to aby inne kwiatki tez wyeliminować.

    > Plyta bedzie dopiero wylewana...

    Ale płyta konstrukcyjna to co innego niż chudziak. Własciwie nie widzialem
    rozwiazania zeby płytę wylać na chudziaku ale moze i sie da :) Wyglądałoby
    to od dołu tak: ławy, mur fundamentowy wypełniony zagęszczonym piaskiem,
    ostatnie 10cm chudy beton. Na to hydroizolacja (folia) , na to styro i
    dopiero zelbeton konstrukcyjny. Troche drogo bo ten cały fundament pod
    spodem jest zbędny, wystarczyłby piasek. Zatem praktycznie odpada.

    Tak czy inaczej izolacje zrób porządną, ekogrosze czy nie, warto oszczdzac.
    A moze wyjdzie ze jednak gaz.

    > Problem w tym, ze jestem obecnie poza Polska i przez najblizsze 6 miesiecy
    > bedzie to niemozliwe.

    Mysle ze w dzisiejszych czasach to kontakt mailowy i skan projektu wystarczy
    :)

    powodzenia!!

    b.

  • 43. Data: 2011-10-12 20:02:33
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    >I co? przejął się tym? chyba nie, ale całe szczęście ściany możesz zmienić
    >po konsultacji z kierownikiem.

    inna sprawa ze 300m2 chałupy to troche musi pociągnąć - ale nie 8kzł, max
    połowe.

    b.

  • 44. Data: 2011-10-13 17:50:27
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-10-2011 o 22:02:33 Budyn <b...@g...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > inna sprawa ze 300m2 cha?upy to troche musi poci?gn?ae - ale nie 8kz?, max
    > po?owe.
    Toż przecież to samo napisałem :) sam mam tyle i w 1 sezonie wyszło mi
    niecałe 4kzł.
    Tyle że mój dom stał dwie zimy i zdążył wyschnąć, ale skończę izolację na
    strychu ipewnie jeszcze
    trochę zejdę z kosztami ogrzewania.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 45. Data: 2011-10-13 18:03:11
    Od: Mr S <c...@o...pl>

    On 13/10/2011 18:50, janusz_kk1 wrote:

> [...]
    > niecałe 4kzł.
    > Tyle że mój dom stał dwie zimy i zdążył wyschnąć, ale skończę izolację

    Jesli mozesz to podaj prosze ile wyniosl Cie koszt calej instalacji.

    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2011-10-15 19:05:42
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-10-2011 o 20:03:11 Mr S <c...@o...pl> napisał(a):

    > Jesli mozesz to podaj prosze ile wyniosl Cie koszt calej instalacji.
    Podam ci ale i tak ci to nic nie da, bo w tej cenie jej nie zrobisz.
    Kosztowała manie 17 tys i sporo pracy, bo całość sam zaprojektowałem,
    policzyłem i zrobiłem. A ze instalację ma dużą i rozbudowaną to możesz
    do tego jeszcze spokojnie doliczyć 13-15 tys robocizny.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 47. Data: 2011-10-17 06:56:19
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Uzytkownik "Mr S" <c...@o...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > 135mkw - pomieszczenia grzane tradycyjnie.
    >
    > 5 - liczba osob.
    >
    > Dom pietrowy. Sciany z Ytonga 50cm bez docieplenia.
    > Dach plaski bez poddasza.
    >
    > Obecnie mieszkam w bloku i mam gazowy piec CWU i CO bez zasobnika, lecz
    > dla domu zastanawiam sie nad piecem na gaz badz ekogroszek.
    >

    > Jaki typ instalacji wybrac? Z zasobnikiem np 1000l czy przeplywowy?
    > Dwufunkcyjny, jednofunkcyjny?
    > Chcialbym aby koszty ogrzewania byly jak najnizsze w przyszlosci.
    > Jakich kosztow ogrzewania i instalacji mozna sie spodziewac?

    ogrzewanie gazowe, kociol jednofunkcyjny z obsluga zasobnika, zasobnik 300
    litrów jezeli dwie lazienki bez wanien, 1000 litrów jezeli dwie uzywane
    lazienki z wannami, 300-500 litrów jezeli dwie lazienki z jedna wanna.
    Koszt instalacji 35-50 tys w calosci.
    Koszt eksploatacji okolo 1,2 - 2,5 tys miesiecznie za gaz w okresie
    grzewczym w zaleznosci od temeperatury wewnetrznej i "wietrznosci" okolicy.
    Przy ociepleniu domu powinno byc taniej. W pierwszym sezonie grzewczym
    ogrzewanie moze byc drozsze, w nastenych tansze.
    --
    Jackare

  • 48. Data: 2011-10-17 07:04:17
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    > U mnie dzialka znajduje sie na G. Slasku.

    To od razu było pisać że "u nas" :). Wegiel kupisz nieco mniej oficjalnie i
    już będzie znacznie taniej niż przy gazie. Jeżeli masz odpowiednio miejsca i
    kominów to możesz zrobić ogrzewanie z dwoma źródłami: gazem i kotłem
    weglowym. W skali kosztów tego domu zwiększenie kosztów instalacji okaże się
    promilem a korzyści mogą procentowac latami
    --
    Jackare