  • 31. Data: 2011-10-11 19:04:18
    Temat: Re: Dom 315mkw. - Jaka instalacja dla CO i CWU
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-10-2011 o 20:53:35 Kris <k...@w...pl> napisał(a):

    > uzasadnij...
    Już pisałem na grupie, chcesz wiedzieć, poszukaj, nie będę się powtarzał :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 32. Data: 2011-10-12 07:00:58
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "janusz_kk1" napisał w wiadomości grup
    >dyskusyjnych:op.v27a9gh31cvm6g@lap... Już pisałem na grupie, chcesz
    >wiedzieć, poszukaj, nie będę się powtarzał :)

    To że podłogówka jest lepsza od grzejników i tańsza w wykonaniu to ja wiem i
    tego nie kwestionuje. W kolejnym domu będzie tylko podłogówka(teraz w
    sypialniach mam grzejniki)
    Dziwi mnie tylko czemu piszesz że dzięki podłogówce zużyje mniej ciepła?
    Przecież aby ogrzac dom trzeba mu dostarczyć pewną porcję energii i czy to
    zrobisz grzejnikami, czy podłogówką czy dmuchawa elektryczna to musisz
    dostarczyć w każdym przypadku tyle samo energii. Więc moim zdaniem czy
    podłogówka, czy grzejniki czy farelka "ciepła" zużyć trzeba dokładnie tyle
    samo

  • 33. Data: 2011-10-12 07:09:30
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > dostarczyć w każdym przypadku tyle samo energii. Więc moim zdaniem czy
    > podłogówka, czy grzejniki czy farelka "ciepła" zużyć trzeba dokładnie tyle
    > samo

    Charakterystyka pieca moze przewidywać leszą sprawnosc przy niższych
    temperaturach pracy.
    Kaloryfery powodują ruch powietrza dookoła pomieszczenia, podłogówka nie.
    Nieuchome powietrze jest izolatorem, ale ruchome juz nie, zatem przy
    scianach zewnętrznych i oknach bedzie przy ruchomym powietrzu nieco wyższa
    temperatura niz przy stojącym. Wieksza róznica temperatur = większe straty.

    b.

  • 34. Data: 2011-10-12 07:14:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.10.2011 09:00, Kris pisze:

> [...]
    > to zrobisz grzejnikami, czy podłogówką czy dmuchawa elektryczna to
    > musisz dostarczyć w każdym przypadku tyle samo energii.

    Właśnie że nie.

    Ogrzewanie podłogowe daje większy komfort cieplny przy niższej
    temperaturze średniej. Jest też parę innych czynników.

  • 35. Data: 2011-10-12 07:28:27
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > Wieksza róznica temperatur = większe straty.

    Dodatkowo wyższa temperatura czynnika grzewczego = większe straty.
    Podłogówkę zasila się wodą o temp ok 30 stC, a kaloryfery już raczej o
    wyższej temp, bo na 30-stu mogą nie pociągnąć :-). = Większe straty przy
    przesyle ciepła rurkami, które biegną sobie nie zawsze w sensowny
    sposób, a otulina może nie wystarczać.

    Ale nie jestem przekonany do takiego tłumaczenia :-), bo różnice mogą
    być naprawdę pomijalne, a ciepło z reguły zostaje w domu... Chyba, że
    ktoś faktycznie rurki prowadzi przez nieogrzewane strych/piwnice, czy
    wręcz po zewnętrznej ścianie od podwórza... :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 36. Data: 2011-10-12 07:33:43
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup

    >Charakterystyka pieca moze przewidywać leszą sprawnosc przy niższych
    >temperaturach pracy.
    Ok
> [...]
    >temperatura niz przy stojącym. Wieksza róznica temperatur = większe straty.

    Ok, brzmi przekonywująco, aczkolwiek myślę ze straty symbolicznie większe. A
    może ktoś kto ma swój budynek wprowadzony w OZC jest w stanie zrobić
    symulacje ile wyższe straty będa w opisywanym wyżej przypadku.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 37. Data: 2011-10-12 17:10:04
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-10-2011 o 09:28:27 Robert G <r...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > ktoś faktycznie rurki prowadzi przez nieogrzewane strych/piwnice, czy
    > wręcz po zewnętrznej ścianie od podwórza... :-)
    Najbardziej znaczącym źródłem strat są okna, przy podłogówce temp przy
    oknie jest podobna
    jak w reszcie pokoju, ale jak masz gorący grzejnik to duża różnica temp
    na oknie generuje znacznie większe straty, czytałem w różnych źródłach że
    może to być 10 do 20% całkowitych strat.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 38. Data: 2011-10-12 18:51:51
    Od: Mr S <c...@o...pl>

    On 10/10/2011 11:09, Budyn wrote:

    > No to gorzej ale nie calkiem zle.
    > Liczmy - sciany z Ytonga tego najlepszego grubosci 48cm maja wspólczynnik
    > 0,20 (a nie o 0,19 jak w reklamówce). Zakladam ze masz 300m2 scian i wtedy
    > zuzyjesz w sezonie (to tylko sciany) 4916kWh co kosztuje grzejac gazem
    > 1344zl.
    > Zwykla sciana 2W tej samej grubosci czyli silka18+styro30 zuzyje 3312 kWh
    > co kosztuje 905zl
    >
    > Czyli placisz za DROZSZA sciane by wydac na ogrzewanie wiecej o 440zl
    > rocznie. Jak dla mnie zupelnie bez sensu ale jak sobie zyczysz :-)

    No wlasnie w tym problem, w momencie tworzenia projektu wiekszosc ludzi
    (czytalem tez wtedy grupe) zachwalala Ytong badz cos innego
    komorkowego... Wiekszosc odradzala styro bo gnije, jedynie welna byla
    chwalona.
    Poza tym ytong na klej powinien miec spojna strukture bez zadnych przerw...

    > Sciana stoi na fundamencie i w ta strone tez ucieka cieplo. Beton komórkowy
    > jest lepszy niz silka - ale to moze byc dowolny beton komórkowy a nie ten
    > najdrozszy z reklamówki. Zatem dobrze jest tez rozwazyc sciane 2W beton
    > komórkowy 25cm+styro 23cm - zuzycia energii wychodza bardzo podobne jak
    > powyzsza silka+styro, ale w dól ucieknie znacznie mniej.
    > Najlepsza ochrona od ucieczki ciepla w dól bylaby plyta fundamentowa - no
    > ale u ciebie za pózno.

    Plyta bedzie dopiero wylewana...

    > 8kzl i jakas super energoszczedne ytongi -kpiny po prostu. Przestan czytac
    > reklamy :-) A juz postawic piec na ekogroszek w takiej wypasionej chalupie
    > to jakos nie pasuje (mimo ze oczywiscie byloby taniej).
    >
    > Skonsultuj ten twój projekt z kims wspólczesnym, bo twój architekt mial w
    > dupie ile bedziesz placil za ogrzewanie i zaprojektowal tak jak projektowal
    > jego dziadek i ojciec. W dzisiejszych czasach naprawde juz da sie inaczej
    > budowac.... Ty jeszcze mozesz zmienic, inni tylko zaciskaja zeby i placa :)

    Problem w tym, ze jestem obecnie poza Polska i przez najblizsze 6
    miesiecy bedzie to niemozliwe.

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2011-10-12 19:02:51
    Od: Mr S <c...@o...pl>

    On 10/10/2011 19:43, janusz_kk1 wrote:

    > Bezesens, chcesz tanio grzać a dajesz do dupy mur, tylko 2W da ci
    > opowiednią izolację i zaixzolowane z obu stron ściany fundamentów/ław.

    Jak juz pisalem w odpowiedzi na post Budynia w momencie projektowania
    domu wiekszosc zachwalala ytong i 1w konstrukcje...

    > Do takiego dużego domu jednof z zasobnikiemale jak ci już podali 300l ci
    > spokojnie starczy.

    Jednof Ok. 300l na CWU czy na CO?
    Jesli na CWU to w jaki sposob ogrzewany jest dom?

    > Torób wszystko w tym kierunku, bo na razie masz bardzo złe założenia,
    > poczytaj o domach trzy litrowych albo energoszczędnych i weź sobie do serca
    > te wytyczne. Ja przy podobnym metrażu grzeję gazem i trochę kominkiem ik
    > zamykam
    > się w mniej ni 4kzł na rok, a nie mam jeszcze skończonego ocieplenia na
    > poddaszu,
    > mam tylko 15 cm wełny.

    Przy pierwszy spotkaniu z architektem poinformowalem go, ze dom ma byc
    przynajmniej energoszczedny i myslalem, ze 50cm sciany spelni ten warunek.

    Ok. Dzieki za odpowiedzi

    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2011-10-12 19:33:26
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-10-2011 o 21:02:51 Mr S <c...@o...pl> napisał(a):

    > Jak juz pisalem w odpowiedzi na post Budynia w momencie projektowania
    > domu wiekszosc zachwalala ytong i 1w konstrukcje...
    Bo trzeba słuchać ludzi którzy mają o tym pojęcie, a nie tylko że dom
    wybudowali,
    marketing firm robi niestety swoje, ale nawet na tej grupie jest kilka
    osób które
    mają pojęcie o budownictwie.
    A wracając do ciebie, poczytaj jak są robione domy energooszczędne i zadaj
    sobie pytanie dlaczego nie robią ich 1W.

    > Jednof Ok. 300l na CWU czy na CO?
    CWU.

    > Jesli na CWU to w jaki sposob ogrzewany jest dom?
    Normalnie czyli bezpośrednio z pieca, tam nie potrzebujesz bufora
    szczególnie
    że chcesz grzać piecem z podajnikiem.
    Oczywiuście bezpośrednio to grzejniki, podłogówka przez mieszacz lub zawór
    RTL
    w zależności ile jej masz.

    > Przy pierwszy spotkaniu z architektem poinformowalem go, ze dom ma byc
    > przynajmniej energoszczedny
    I co? przejął się tym? chyba nie, ale całe szczęście ściany możesz zmienić
    po konsultacji z kierownikiem.

    > i myslalem, ze 50cm sciany spelni ten warunek.
    Chłopie czytaj i wyciągaj wnioski, bo na razie jesteś jak pijany na ulicy
    :)

    --
    Pozdr
    JanuszK