  • Data: 2019-08-20 19:45:43
    Temat: Re: Dom drewniany za ile?
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    collie napisał:

    > Daruj sobie. Szkoda czasu i atłasu - znaczy drzew szkoda na taki
    > gówniany dom. Buduj jak Pan Bóg w Polsce przykazał - z cegły,
    > kamienia, czy choćby z gliny. Wskutek tego ażurowego amerykańskiego
    > wynalazku obitego sidingiem, idzie pod topór Puszcza Amazońska, bo
    > na te miliony szop w USA drzew już brakuje. Drewniany dom jest
    > zresztą pod każdym względem gorszy od murowańca. Mieszkałem kilka
    > lat w górach w tzw. góralskim domu drzewianym, to wiem.

    Widzę że muszę wszystkim wyjaśnić że nieprawdą jest ze w USA budują tylko
    szkieletowe, są stany gdzie budują szkieletowe a są stany gdzie budują
    betonowe.
    Byłem kiedyś w szkieletowych domkach w USA i nie zauważyłem żadnej różnicy w
    mieszkaniu w porównaniu do betonowego, tylko zwróciłem uwagę na małą grubość
    ścian, około 15cm.
    W amerykańskim domu szkieletowym wcale nie skrzypią podłogi, wcale nie
    słychać przez ściany i żadnych podobnych bredni. Pytałem się właścicieli,
    czy zima jest ciepło, bo to był ten sam klimat co w Polsce, ta sama
    szerokość geograficzna i mówili ze zimą jest tak samo ciepło jak latem, bo
    mają piec w piwnicy na olej i ogrzewają.
    Dodam ze wcale nie trzeba jechać do USA, bo w kraju też kiedyś budowano z
    drewna, albo z bali, albo szkieletowo i powiem że moja podłoga z drewnianej
    klepki skrzypi bardziej niż podłoga w domu drewnianym, poza tym mimo
    cienkiej ściany to zimą jest ciepło. Ludzie, skąd wy bierzecie te mity o
    domach drewnianych?