  • Data: 2018-12-17 18:29:50
    Temat: Re: Dom szkieletowy - montaż drzwi bez ościeżnicy.
    Od: Tomasz <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-12-17 o 17:00, s...@g...com pisze:

    > I upierajac sie przy monolitycznych elementach ryzykujesz ze w przyszlosci drewno
    sie rozeschnie albo zawilgnie i sie pokrzywi.
    > Klejonka jest stabilniejsza a dodanie okleiny pozwoli aby wygladala prawie jak
    monolit (mozna poznac ze to okleina po tym ze nie widac slojow w oczekiwanym
    ukladzie).

    > Nie filozuj. Klejonka i okleina sa ok.

    Ja nie upieram się przy monolitycznych elementach, wręcz
    odwrotnie,
    chciałbym mieć elementy klejone wzdłuż słoi i tak się
    zazwyczaj robi a nie w poprzek czyli sklejanie obrzynków.
    Przy klejeniu wzdłużnym wytrzymałość na odkształcenia jest
    nieporównywalnie lepsza a na dodatek nie potrzeba okleinowania.
    Przed chwila wróciłem z Castoramy, oglądałem ościeżnice
    sosnowe, niestety wszystkie klejone są z odpadów a kosztują
    170 zł. Po rozważaniach wszystkich za i przeciw, decyduje
    się na regularne ościeżnice. Będę rozglądał się za
    miejscowym stolarzem. Tu gdzie teraz mieszkam jest mnóstwo
    tartaków i drewno jest tanie.
    --
    Tomasz