  • Date: Mon, 13 Dec 2010 22:23:55 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dom za 1$

    W dniu 13.12.2010 19:52, robercik-us pisze:

    > W kapitalizmie przynajmniej sami za siebie są odpowiedzialni i w każdej
    > chwili - jak będą chcieli - mogą swoją sytuację zmienić.

    Naiwnyś.

    > W komunie to niemożliwe, bo 'czynniki wyższe' wiedzą lepiej co dla
    > Ciebie dobre.

    Tutaj też są "czynniki wyższe" (kapitaliści z nabitą kabzą), którzy mogą
    zadecydować/wpłynąć na decyzje władz, do czego ciebie zmusić, żeby im
    było lepiej.

    > Ten kapitalizm, przynajmniej odwołuje się do czegoś, co jest naturalne -
    > potrzeby integracji każdego człowieka ze społeczeństwem/społecznością w
    > której żyje.

    ROTFL

    Do tego to się odwoływał komunizm. Oraz wspólnota pierwotna.

    > Powstają naturalne zależności - on coś umie, swoje
    > umiejętności/kompetencje sprzedaje, dostaje kasę i ją wydaje napędzając
    > przez to gospodarkę.

    Właściwie to nie jest kapitalizm, tylko zwykły wolny rynek.

    W kapitalizmie ten co coś umie, a nie ma funduszy, lata na smyczy
    kapitalisty i sam niewiele z tego ma, a kto inny się na nim bogaci.

    Zresztą nawet jeśli ktoś ma fundusze, to ktoś z dużo większym kapitałem
    go "połknie" (np. wrogie przejęcie firmy i jej likwidacja w celu
    pozbycia się konkurencji).

    > Jak ktoś jest obibokiem, to przecież jego sprawa i jego brocha. Dlaczego
    > takiego utrzymywać...? Niech nauczy się czegoś pożytecznego i to coś
    > wykonuje na rzeczy tych, którzy zechcą mu za to zapłacić... Socjal wtedy
    > nie będzie potrzebny.

    Pozostaje problem nierównego startu.

    > Znowu zewnętrzne źródło finansowania...
    > Życie na kredyt... Nie wiadomo jak to się skończy... ;-(. W dłuższej
    > perspektywie może być nieciekawie.

    Czyli widzisz - kapitalizm działając na kredyt zbankrutował komunizm, a
    teraz sam się sypie, bo nie ma jak spłacić kredytów zaciągniętych na
    "wrogie przejęcie" bloku komunistycznego.

    Swoją szosą IMHO dolar USA jest obecnie bardziej napompowany, niż stary,
    dobry "rubel transferowy".

    > Gdzieś czytałem, że świat zmierza do punktu w którym zadlużenie
    > obywateli największych mocarstw światowych wzrośnie na tyle, że owe
    > mocarstwa rozpętają globalny konflikt zbrojny, żeby sobie odbić na
    > innych swoje deficyty i pospłącać długi.
    >
    > Oby ten scenariusz się nie zrealizował.

    IMHO bardziej prawdopodobna jest "wieczna wojna" w stylu 1984.

    Zresztą popatrz: nie tak dawno fundamentaliści islamscy byli "tymi
    dobrymi" i w sojuszu z USA zwalczali ekspansję sowietów.

    Teraz już niby Rosja jest "dobra" i współpracuje z USA w zwalczaniu tych
    paskudnych "islamskich terrorystów".